Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag läste någon tråd om ett program som heter FX teleport som man kan använda om man vill avlasta CPUn på den datorn som man gör musik på.

Detta verkade ju jätte bra så jag skulle prova detta, jag installerade programmet på tjejens dator, och även på min. La in ett VST ( Vintage Warmer) på tjejens dator, och körde igång SX. Sedan la jag Vintage Warmer på ett audio spår, men det drog ju mer CPU nu än när jag använde den på min dator!

Varför blir det så? Det ska ju va tvärt om är det ju tänkt! 🙂

Någon som vet?

Tjejens dator är mycket snabb och bra, så det kan ju inte va den som drar ner.

Annons
Postat

Dum fråga kanske, men du är säker på att den körde VSTn från tjejens dator, och inte lokalt? Om den av någon anledning inte får kontakt med remote VSTn plockar den automatiskt den lokala (eller den promptar kanske först, kommer inte ihåg så noga)...

Postat

Jag antar att den använder sig av tjejens dator för när jag startar pluggen på min dator så dyker Vintage warmer automatiskt upp i hennes dator, och hennes CPU mätare ökar oxå.

Skumma grejor detta, hade ju vart super gött att kunna avbelasta CPUn ju.

Postat

FX teleport använder väl nätverkskortet? har inte en lusing om det programmet, men om det nu är baserat på rent nätverksprotokoll, bör du kanske kolla så nätverkskortet är optimalt konfigurerad... så inte din dator kör ett 10mbit och din tjejs dator är inställd på 100Mbit... eller något annat inkompatibelt

det finns massa parametrar att pilla på vad jag vet..men är R00kie på nätverksprylar... Hackemannen är kung där, han borde veta om nån

Postat
FX teleport använder väl nätverkskortet? har inte en lusing om det programmet, men om det nu är baserat på rent nätverksprotokoll, bör du kanske kolla så nätverkskortet är optimalt konfigurerad... så inte din dator kör ett 10mbit och din tjejs dator är inställd på 100Mbit... eller något annat inkompatibelt

det finns massa parametrar att pilla på vad jag vet..men är R00kie på nätverksprylar... Hackemannen är kung där, han borde veta om nån

Ja, det kan ju va det som felar. Men var och hur gör man det tro?

Postat

Hackeman...är detta något du kan? 😉

(hade jag vart tjej så hade jag blinkat förföriskt med ögonen för att du skulle hjälpa mig, men med tanke på att jag inte är det. Utan är en kille, och en fruktansvärt ful sådan, så gör jag kanske bäst i att inte blinka förföriskt åt dig) 🙂

Postat

Jag tror iofs att det borde funka med 10Mbit oxå... vet du hur du kollar vilken bandbredd som används på kortet? Annars gajdar jag dig.

Har du testat med någon annan VST? För att utesluta att det är just denna VSTn som strular...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.