karl Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 (redigerat) LÅTNAMN:old ARTIST/GRUPP:k GENRE:float LÅTLÄNGD:2.24 KOMPOSITÖR:k PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE:k INSPELNINGSÅR:05 FORMAT: mp3 STORLEK:3 Mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK:old Fortfarande newbie när det gäller programering, gör säkert för mycket och får ändå inte till svänget? någon som har koll?....i slutet la jag in lite pukor som nu känns off,så bortsett från dom?Kom med kritik...... Redigerat 1 maj 2005 av karl
Durin (oregistrerad) Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 tyckte den var helt okej, arret var iofs inte alltid 100%igt men jag fick nästan lite vibbar av Peter Gabriel på vissa delar. Speciellt när sångaren sjunger högt. Blir supersnyggt 🙂 Pukorna är inte speciellt snygga fast hade nog kunnat bli supersköna bara du fixar ordentliga ljud 🙂
karl Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 (redigerat) tyckte den var helt okej, arret var iofs inte alltid 100%igt men jag fick nästan lite vibbar av Peter Gabriel på vissa delar. Speciellt när sångaren sjunger högt. Blir supersnyggt 🙂 Pukorna är inte speciellt snygga fast hade nog kunnat bli supersköna bara du fixar ordentliga ljud 🙂 Tack för lyssning Durin...Pukorna vet jag att dom inte funkar men jag tror jag ville se om det gick att öka intensiteten mot slutet. men är det soundet eller trumljudbanken som är avgörande för ett bra slutresultat, då givetvis att man progat rätt? vibben du kände kan jag förklara som en influence, av många.... Fortsätt Lyssna Old Redigerat 1 maj 2005 av karl
VacUm Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Pukorna e ju astuffa. Ägget får du skruva ner volymen på (och skjuta lite tidigare eventuellt). Kasta triangeln och ta fram virveln lite mer istället. Känns överlag lite som om det inte är en trummis som programmerat, men om det är bra eller dåligt vågar jag inte riktigt svara på. En annan grej jag stör mig lite på är att det känns väldigt loopat. Dubbla perioderna eller kör dom i en operiodisk loop lite hipp som happ (congas på 3 takter, bd på 5, sd på 7 osv) med små variationer så kommer det nog kännas livligare.
karl Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 (redigerat) Pukorna e ju astuffa. Ägget får du skruva ner volymen på (och skjuta lite tidigare eventuellt). Kasta triangeln och ta fram virveln lite mer istället. Känns överlag lite som om det inte är en trummis som programmerat, men om det är bra eller dåligt vågar jag inte riktigt svara på. En annan grej jag stör mig lite på är att det känns väldigt loopat. Dubbla perioderna eller kör dom i en operiodisk loop lite hipp som happ (congas på 3 takter, bd på 5, sd på 7 osv) med små variationer så kommer det nog kännas livligare. Tack för lyssning.... jag hör nu att maracasen ligger över allt annat...men visst jag är så långt ifrån en trummis som det går att komma förövrigt basist oxå...men jag kan stämma en gitarr 🙂...för fyra dagar sen blev jag visad trumeditorn i cubase vilket säger lite om det tekniksnille jag är...men övning ger färdighet tror jag.. 😆 Och pukorna ligger sjukt fel i mina öron 🙂🙂 Fortsätt lyssnaOld Redigerat 1 maj 2005 av karl
VacUm Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 [Och pukorna ligger sjukt fel i mina öron 🙂🙂 [MIN ÅSIKT] Det är ju precis därför dom e störtsköna. Hade dom legat "rätt" enl. konsten alla regler hade det bara blivit fjantigt med sånna djungeltrummor a'la 1994. Nu är dom ju klockrena. [/MIN ÅSIKT]
karl Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 (redigerat) sa VacUm: sa karl: [ Och pukorna ligger sjukt fel i mina öron 😳 😄 [MIN ÅSIKT] Det är ju precis därför dom e störtsköna. Hade dom legat "rätt" enl. konsten alla regler hade det bara blivit fjantigt med sånna djungeltrummor a'la 1994. Nu är dom ju klockrena. [/MIN ÅSIKT] Jag äger inte ditt avantgardistiska lyssnande, känner mig väldigt konservativ på rytmsidan och harmisar oxå för den delen om än med omstämd gitarr för att fånga andra klangfärger...men kul att du tycker det är klockrent(men hur rent är klockklang) 😄😄😄 fortsätt lyssna........Någon trummis...vad ska till för att det svänga? OLD Redigerat 1 maj 2005 av karl
ViktorDenStore Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Det [Och pukorna ligger sjukt fel i mina öron 😉😄 fortsätt lyssna........Någon trummis...vad ska till för att det svänga? Your browser does not support the HTML5 audio tag Kanske nå'n "riktig" trummis kan ge några råd 😠😱 Är inte du trummis, VacUm? Jag är trummis o lyssnar gärna men länken funkar inte 😳
karl Postat 1 maj 2005 Trådstartare Postat 1 maj 2005 Sorry boys....det var storstädning igår....men nu funkar den igen..... OLD
equality Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Vacker, melankolisk låt som bär ditt omisskännliga signum. Moll-nia (är det väl?) är ett favoritackord här oxo. Snygg ackordrunda till nyansrik och varierad sång. Du har ju skämt bort oss med en massa snygga alster och denna sticker väl inte ut nämnvärt från de övriga. Kan inte låta bli att tänka på Marc Cohn återigen (Visst har du hört honom? Han har bara gjort tre plattor men skall komma en ytterligare nu i år.) Pukorna låter ju som fills och i min konservativa världsbild förebådar det ett skifte i musiken men det kommer inte utan istället flera omtag vilket blir lite anti-klimax i mina öron men låter inte detta förta helhetsintrycket 😉 .
karl Postat 1 maj 2005 Trådstartare Postat 1 maj 2005 Vacker, melankolisk låt som bär ditt omisskännliga signum. Moll-nia (är det väl?) är ett favoritackord här oxo. Snygg ackordrunda till nyansrik och varierad sång. Du har ju skämt bort oss med en massa snygga alster och denna sticker väl inte ut nämnvärt från de övriga. Kan inte låta bli att tänka på Marc Cohn återigen (Visst har du hört honom? Han har bara gjort tre plattor men skall komma en ytterligare nu i år.) Pukorna låter ju som fills och i min konservativa världsbild förebådar det ett skifte i musiken men det kommer inte utan istället flera omtag vilket blir lite anti-klimax i mina öron men låter inte detta förta helhetsintrycket 😛 . Fasicken vad du är svår...jag vet inte om det är en mollnia då jag kör omstämt med en stämning jag knappt kommer ihåg....tack för omdömet och javisst trummorna går väl att peta i, det här var mest ett expriment att försöka komma igång att göra trummkompet själv 😉🙂 och vad tiden lider så kanske man får mera koll....Jag var inne och lyssnade på några ljudklipp av Marc Cohn och visst har jag hört Memphislåten men det är också allt...lät ganska soft, ska lyssna mer vid tillfälle.... Tack för lyssningen 😉
mab (oregistrerad) Postat 2 maj 2005 Postat 2 maj 2005 Vad skulle hända om du kör med bara en lågpitchad puka i samma takt som pukorna? + kanske lade till ett kaffekoppsljud eller ngt i den stilen? Du skulle kanske också kunna "fetatill" slutet med lite låga strings eller liknande? I övrigt är låten skitbra. Du har kanonfin röst med kunglig känsla.
karl Postat 2 maj 2005 Trådstartare Postat 2 maj 2005 Vad skulle hända om du kör med bara en lågpitchad puka i samma takt som pukorna? + kanske lade till ett kaffekoppsljud eller ngt i den stilen? Du skulle kanske också kunna "fetatill" slutet med lite låga strings eller liknande? I övrigt är låten skitbra. Du har kanonfin röst med kunglig känsla. mab...tack för lyssning.... och jag greja till lite med låten...dubblerade floortom:en och la en flöjtpad i bakgrunden på slutet.... Här är version ll Your browser does not support the HTML5 audio tag
Egghuvud Postat 2 maj 2005 Postat 2 maj 2005 Tja Karl. Låten bär ditt typiska signum, vilket ju alltid är positivt. Om du vill att det skall svänga mer trumaktigt, så får du nog sänka percussionen lite och spela mer traditionella trumrytmer. Var är hihtaen och bastrumman? Som nu är ju rytmen mycket byggd på percussion. Det låter nästan lite mycket exprementiellt. Risken är att fokus flyttas från din speciella röst och melodin till rytmiken, vilket är synd tycker jag. Sänk volymen på triangeln och cha chan och lägg till en rakare trumrytm. När kommer skivan förresten? ( 😆 )
ViktorDenStore Postat 2 maj 2005 Postat 2 maj 2005 Låter väl bra som det är men... Testa att byta ut nuvarande komp mot att använda en djup jazz-golvpuka med mycket efterklang i som groove 🙂 Sen lite ägg osånt lite här o var såklart 😆 [Helt o hållet min åsikt] Bara det blir väldigt öppet och fritt, inga komp som går igenom hela låten, då förstör man spänningen och intresset försvinner snabbt... [/Helt o hållet min åsikt]
karl Postat 2 maj 2005 Trådstartare Postat 2 maj 2005 Tja Karl. Låten bär ditt typiska signum, vilket ju alltid är positivt. Om du vill att det skall svänga mer trumaktigt, så får du nog sänka percussionen lite och spela mer traditionella trumrytmer. Var är hihtaen och bastrumman? Som nu är ju rytmen mycket byggd på percussion. Det låter nästan lite mycket exprementiellt. Risken är att fokus flyttas från din speciella röst och melodin till rytmiken, vilket är synd tycker jag. Sänk volymen på triangeln och cha chan och lägg till en rakare trumrytm. När kommer skivan förresten? ( 😆 ) Egg... baskagge, virvel typ bom cha bom bom cha eller? jag tycker det blir så statiskt men å andrasidan är jag ingen klippa på programera.... VDS...menar du lite ambient trummor och bara djup golvpuka? kanske kan funka.. 🙂 Tack för lyssning Your browser does not support the HTML5 audio tag
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.