Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

RickParfitt.png

Rick Parfitt, gitarristen i tidigare bandet Status Quo har dött. Parfitt avled på ett sjukhus i Spanien. Orsaken till det ska vara en allvarlig infektion som han ådragit sig efter en axelskada?
Parfitt var tydligen inlagd på sjukhus sedan i torsdags. I juni i år fick Parfitt en hjärtattack, men redan tidigare hade han problem med hjärtat och fick göra en stor bypassoperation. Pga det så slutade Parfitt i Status Quo i oktober tidigare i år.
Förmodligen så hade Parfitt en svag kropp och hjärta som inte klarade en infektion.
Parfitt är för mig en av dom vassaste gitarrister som nånsin funnits inom boogierockgenren.
Killen levererade geniala riff i 50 år och har på julafton somnat in. Endast 68 år gammal 🙁
Må du vila i frid... 

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat (redigerat)

Jah, RIP.

De somnar in tätt nu.... 🙁

Ett hårt leverne med tonvikt på alkohol tar ut sitt till slut. Gillar tidiga Status, dansbands varianten roar mig föga. Bra riff och låtar.

Redigerat av Dark Of Light
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Var inte länge sen originaluppsättningen var ute på turné och nu är det över med det. 😐 Världen är en bra gitarrist mindre.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det låter oerhört tråkigt oavsett att jag sldrig gillade bandet och deras musik.

Postat

Sorgligt, grym gitarrist i det han gjorde...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.