Jump to content
Annons

Studio fyller 2 år!


Björn Olsberg

Recommended Posts

Idag söndag den 24 april var det exakt två år sedan första numret av Studio kom ut i kioskerna (då en torsdag). Två riktigt roliga år som gått nästan för fort. Vad som började med en lös tidningsidé och - faktiskt (!) - saft och bullar på en Södermalmsbakgård i Stockholm, blev efter några månader en affärsplan som landade på förlaget IDG för snart 2,5 år sedan.

Vi vill passa på att tacka alla trogna och nya läsare - och ser fram emot många fler spännande år!

/Tidningen Studio

EDIT: Och som L.C. noterade, det 20:e numret är precis på väg ut. 5 nummer första året, därefter 11 nummer per år.

EDIT 2: Tack Carola för saften och bullarna.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Efter ett par tveksamma nummer i början, har tidningen bara blivit bättre och bättre. Ett stort grattis! 🙂

Tack! Det tar alltid ett tag innan man har etablerat en bra frilansbas och innan redaktionen är mer inarbetad och tidningen har hittat sin form. Och den kommer bli ännu lite bättre. Förstås 🙂

Detta forum är ovärdeligt när det kommer till respons - vilket är det viktigaste när man gör tidning.

Till alla: Är det något du reagerar på eller vill se i tidningen, skicka gärna ett PM till mig eller till Mats_S. Det är inte alltid vi ser en bra idé i ett inlägg här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var lite skeptisk i början...inställningen var typ "inget knäcker en bas med tre distboxar och dubbla rörtoppar" och "va f-n är en synth...vadå mjukvara"...men tidningen fick mig succesivt att lyfta vänster ögonlock högre och högre. Sh-t...sen var jag fast. Tack för väckelsen...och grattis!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Grattis till tvååringen.

Håller med om att tidningen var lite skakig i början, men den har hela tiden utvecklats och nu i toppform. Emellertid fanns känslan av att "den här är för mig" redan från första numret.

Jag och en kompis tog var sin prenumeration - jag på Studio och han på MM... Nu vill han bara låna mina tidningar hela tiden... ;-)

Grattis till senaste numret btw. Addic fick en intressant ruta och Majken ser vi titt som tätt. Kul att få ihop den lite friare formen på forum med den strukturerade i tidningen. Vill inte vara utan någon av dem. Med IRL-träffarna så är treenigheten komplett. Modererade IRL-träffar med olika teman är nästa stora utmaning. Jag skall fundera lite på kammaren...

Hipp hipp hurra, hurra, hurra, hurra...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Modererade IRL-träffar med olika teman är nästa stora utmaning. Jag skall fundera lite på kammaren...

Gör det, mycket bra idé! Kanske låta alla deltagare bidra med ett litet kort eget seminarium inom något denne brinner för eller kan mycket bra? Med skön fest efteråt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis!

Jag tror faktiskt att jag har samtliga nummer av Studio. 😛

Timingen var perfekt för min del. Just som jag på riktigt började med musik på datorn dvs för lite drygt 2 år sedan hittade jag nr 1 i kiosk. På tidningen står det ju "...för dig som skapar musik på dator...typ". Fan det var ju gjutet att man skulle trilla dit. 😄

Det lustiga är att trots att jag har alla numren har jag först nu beställt prenumeration på tidningen. 😛

Har lixom inte fått tummen ur, hehe fast å andra sidan så är jag betydligt mer aktiv på forumet nu än tidigare.

Keep up the good work, you have done a damn good job so far! 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Modererade IRL-träffar med olika teman är nästa stora utmaning. Jag skall fundera lite på kammaren...

Gör det, mycket bra idé! Kanske låta alla deltagare bidra med ett litet kort eget seminarium inom något denne brinner för eller kan mycket bra? Med skön fest efteråt?

Kommer du ihåg förslaget jag mailade er för läääänge sen? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis!

Jag tror faktiskt att jag har samtliga nummer av Studio. 😛

Timingen var perfekt för min del. Just som jag på riktigt började med musik på datorn dvs för lite drygt 2 år sedan hittade jag nr 1 i kiosk. På tidningen står det ju "...för dig som skapar musik på dator...typ". Fan det var ju gjutet att man skulle trilla dit. 😛

Det lustiga är att trots att jag har alla numren har jag först nu beställt prenumeration på tidningen. 😉

Har lixom inte fått tummen ur, hehe fast å andra sidan så är jag betydligt mer aktiv på forumet nu än tidigare.

Keep up the good work, you have done a damn good job so far! 🙂

Mvh / djonas

Har du sett att du är recenserad i det nya numret? 🙂 10-ackordslåten

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis. Ser fram emot kommande nummer desutom. En tidning jag aldrig kommer släppa =). Förresten. Släpps nästa nummer imorgon? (Idag beroende på hur man ser på kockan.)

Undrar varför DU såg fram mot det nummret hehe...

Addic59s msn de senaste 8dagarna.

8 dagar kvar

7 dagar kvar

6 dagar kvar

5 dagar kvar

4 dagar kvar

3 dagar kvar

2 dagar kvar

1 dagar kvar

Sant faktiskt

Vet inte vad du har nu iofs får dra upp och kolla hehe, grattis igen Kenny!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis. Ser fram emot kommande nummer desutom. En tidning jag aldrig kommer släppa =). Förresten. Släpps nästa nummer imorgon? (Idag beroende på hur man ser på kockan.)

Undrar varför DU såg fram mot det nummret hehe...

Addic59s msn de senaste 8dagarna.

8 dagar kvar

7 dagar kvar

6 dagar kvar

5 dagar kvar

4 dagar kvar

3 dagar kvar

2 dagar kvar

1 dagar kvar

Sant faktiskt

Vet inte vad du har nu iofs får dra upp och kolla hehe, grattis igen Kenny!

Jo, det där förundrades jag oxå över. Tror jag klarade mig till "3 dagar kvar" innan jag var tvungen att fråga... 😮

Hur som helst, Grattis Kenny! Hoppas du får fler anledningar att bidra med fler artiklar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

janne c (oregistrerad)

Grattis till en mycket bra tidning för Studio, Musik och teknik tokar.

Har saknats sedan Studio Sound slutades att lev till landet för vettiga pengar.

Janne c

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...