Jump to content
Annons

synthljud


djay_maxwell (oregistrerad)

Recommended Posts

djay_maxwell (oregistrerad)
:rolleyes: ni ha rsäkert hört låten "call on me" av eric prydz i låten finns en acord liknande insturment som fökjer basen mer elller mindre. den kommer fram mest under nergången av låten i början och i mitten av låten. men vet ej hur jag framställer det ljudet? många har talat om att det är en fm7a. men har inte ens hittat ljudet där? någon som vet vad jag menar och kan skicka filen som en preset åt mig genom mail kanske? eller tala om hur man gör det ljudet?ljudet är ganska vanligt bland mycket nytt house....svara genom mail om det går helst. tack!/jean
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
:rolleyes: ni ha rsäkert hört låten "call on me" av eric prydz i låten finns en acord liknande insturment som fökjer basen mer elller mindre. den kommer fram mest under nergången av låten i början och i mitten av låten. men vet ej hur jag framställer det ljudet? många har talat om att det är en fm7a. men har inte ens hittat ljudet där? någon som vet vad jag menar och kan skicka filen som en preset åt mig genom mail kanske? eller tala om hur man gör det ljudet?ljudet är ganska vanligt bland mycket nytt house....svara genom mail om det går helst. tack!/jean

I intervjun i Studio sade han att han använder Korg Legacy Collection. Kolla bland de syntharna.

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)

hgehe precis vad jag hade gjort men finns inte ens med bland dom:( vill veta hur jag ska göra ju:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är troligen en lead/pad som ligger med kicken i en kompressor som styr över typ så att den börjar pumpa...........skulle ja tro.........svårt att säga vilka syntar ljud kommer ifrån om det inte är en ren preset utan effekter.........kan ju skruvas, pitchas, timestretchas till oigenkännlighet..............tack o lov.........!

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)

jag vet vad sidechain är inte ute efter det. ni som läser tidningen studio.MEN vet att det var ett ljud/sample (pumploop) där en tjej sjöng med. från Tidningen Studio. . men där iafall finns samma instrument med. lyssna på det ljudet då en tjej sjunger med så förstår ni vilket jag menar.../jean

den finns med på cd nummer 2 2005 februari. och loopen heter pumploop. det är den. vet ej om det är bass eller en electronisk piano modul. vet ej det. men förösk ta reda på nått om ni kan!

Redigerat av djay_maxwell
Link to comment
Dela på andra sajter

den finns med på cd nummer 2 2005 februari. och loopen heter pumploop. det är den. vet ej om det är bass eller en electronisk piano modul. vet ej det. men förösk ta reda på nått om ni kan!

Hej djay maxwell!

Det var jag som gjorde pumploopen, detta innehåller den:

edit: Glömde skriva att den är gjord i Reason. 😉

-- Trummaskin. (Gammal Oberheim, samplad)

-- Syntbas (Subtractorn) i åttondelar.

-- Subtractorpad (Min favorit som består av 3-4 Subbar där alla spelar samma grej) som bara stöter ackorden.

-- Gitarrloop, mute:at singlestringriff, inget konstigt.

-- Klockor, från Fridhs D-50-refill.

-- Wail, tjej från samplingsskiva.

...Hoppas det var till någon hjälp.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)

tja tack för allt du är ju bäst. men kan du inte skicka patcharna till mig kanske?till subtractorerna?alltså jag förstår inte på mig just på den synthen när du menar tex 16delar . har aldrig gjort något låt just med den synthen. tack för hjälpen du är min idol just nu!/jean

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...