Jump to content
Annons

Delta 1010, jag har blivit lurad.

merl (oregistrerad)

Recommended Posts

Gnuckel: Hehe, jävla idiot 😉 Svara med det du skrev 😄

På www.flashback.org's forum finns det kanske nån som kan hjälpa dig om du postar hans kontonummer... Annars ska de nog inte vara några problem å snacka sig till namnet på banken =)

Vet inte om de står innan här men ett muntligt avtal är lika bindande som ett skriftligt, utom vid bostadsköp.

Och det är klart du ska polisanmäla honom, det är din jäkla skyldighet!

Dela på andra sajter

Annons

Tja, jag har sagt till honom att om han tycker att jag snackar skit så är det ju bara att överbevisa mig, vilket inte torde vara några problem om jag skulle ha fel...

Har samlat på mig all viktig information från vårt utbyte och jag ska ta upp det här med polisen imorgon. Jag ska höra om jag kan skicka vår mailkonversation till dom. Jag ska också be dom att kontakta SE-banken med hans kontonummer (nog säkrast, eftersom dom knappast lämnar ut uppgifterna till mig som privatperson). Om detta inte leder någonstans är nästa steg att kontakta kronofogden och pressa honom så hårt som möjligt. Om inte annat får jag försöka leta upp så många av hans offer som möjligt och undersöka möjligheten till en kollektiv stämning... men jag tänker INTE ge mig. 1500 kanske är en smal summa ur ett "rättsligt" perspektiv, men det här är mycket en principsak också, samt att myndigheterna inte borde blunda för det här med tanke på att han har blåst många fler än oss...

Men jag vill vara så förberedd som möjligt, så om NÅGON här har blivit blåst av honom eller vet någon som har blivit det, kontakta mig på gnuckel@hotmail.com

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.