elanen Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Tjäna ny på detta forum. Kan rätt mycket om LP skivor, olika grupper mellan 1963-75 och CD. Har det mesta i musikväg både på Lp och CD. Lyssnar för jämnan på massor av grupper mellan 1963-1988. Favoritband, är Lucifers Friends första med samma namn. Den tyska gruppen första skiva från 1970. Den engelska sångaren John Lawton. Som sen gick över till Uriah Heep. Har en uppsjö med bra tips om bra tidiga bra grupper. Den progressiva eran är ju min favorit. Och den psykadeliska är också mitt lindebarn. Så mycket bra men för många okända grupper. Sportfiske är ju annars mitt gebit. Och då mest jiggfiske, pimpelfiske och även modernt mete. Läs gärna Fiskejournalen nummer 3 där jag visar på balansfiske från is. Nu har det ju kommit ett nummer till. Men om nån har det numret vet ni ju vem man är. MVH Gunnar Jansson.
lavrell Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Hallå där och välkommen! Du som har ett fiskeintresse kommer nog garanterat bli "torsk" på den här sidan! (ouch vilket lågvattenmärke)
illvaesen Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Tjena! Hoppas du är intresserad av studioprylar med! 😠 Välkommen /David
Gogg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 (redigerat) Hej hej! 😠 Är jag den ende som inte har något att skämta om hans fiskeintresse!? 😛 Redigerat 24 april 2005 av Gogg
ViktorDenStore Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Va? Hallå? Stopp!!! Gillar du musik? Vilken mysko kille... Välkommen 🙂
djonas Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Välkommen hit ska du vara! Verkar du är den man ska fråga om musiktips från den gamla goda tiden. Mvh / djonas
karl Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Welcome.... 😄 En fråga direkt da'....England var en grupp på 70-talet som jag hörde hos en polare och vad jag minns så var det min musik...England??? hur många plattor och vart tog dom vägen....något remastrat till CD?? Ok...det var mer än en fråga men.... 😳😄 som sagt welcome
elanen Postat 29 april 2005 Trådstartare Postat 29 april 2005 Karl, det finns två England från England. En som gjorde en privatpressad Lp från 1976. Deras platta var rock album. Med fina gitarrriff. Sedan den andra England som heller inte är dålig. Det skiljer bara nåt år emellan dessa skivor. Den senare är remastrad. Finns att köpa på Mellotronen i Gamla Stan. Om den inte är slut. Grabben har bägge plattorna. Han tycker att bägge är bra. Och jag har lyssnat på bägge. Håller med honom. Lyssnar just nu på Kansas (Point Of No Return). Använder en hederlig Marantz förstärkare från 1970 modell 2015. Är av den klassiska Marantz serien. Ljudet är i klass med dom bästa än i dag. Samma sköna ljud som i en rörförstärkare. Till det en nyinköpt CD spelare av märket Nad C 542. Med HDCD omvandlare med 24 bitar. Till det 4 högtalare. Som ger ett superljud. Perfekt bakom datorn när man sitter och gaggar.
elanen Postat 29 april 2005 Trådstartare Postat 29 april 2005 Karl, glömde att skriva att bägge England bara gjorde var sin. Medans jag tror den senare inte fick ut sin andra platta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.