Jump to content
Annons

Lägga till Film i trådsvar från youtube funkar inte längre?

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ja det har slutat att fungera av nån anledning. Förut kunde man till och med sända live från olika siter som youtube etc till en tråd utan problem.

Annons
Postat

Hmm ok tack för svar år kolla upp varför det inte funkar för mig, ska göra ett test som funkade på kontrollrummet

Postat (redigerat)

Nej inte för mig det är det jag gör, tack för svar igen får kolla vidare kanske har nåt med webläsare och os

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Jo fan nu funkar det igen vad skumt

Postat (redigerat)

Testar live en snutt också från när jag håller på att testa pixelconduit (ett program) och om det går att fixa lite med färgerna från mina kameror med hjälp av det.

För att kolla om det fortfarande funkar.

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Hmm coolt det gör det tydligen. Undrar varför det slutade att funka? 

Postat

https:// www. youtube.com/watch?v=m46Z0-HXySo
https:// youtu.be/m46Z0-HXySo

Båda länkarna ovanför går till samma videoklipp (Metallica) Bortsett från mellanslagen..
Tror det har med att vissa länkar från tuben inte funkar.
När du kopierar från adressfältet i webbläsaren så kommer den första. Men klickar du på DELA (under videofönstret) på youtube så blir det en annan adress, se länk nummer två. Ibland så är det en stor skillnad och då har det inte funkat här på forumet.
Det slog mig för ett tag sen när jag skulle länka ett youtubeklipp.

Postat

Ok så är det nog för det funkar att livesända också nu och det har strulat ganska länge.

Coolt för den/dom som vill promota sig och sina låtar live här eller varför inte fredagstipset etc live med chat folk som kommer och snackar musik och teknik inriktat på vänlig chat och positiva vibbar.

Postat

Det verkar som att forumets youtubespelare enbart baserar sin generator på länken, inte vad den leder till (testade ovan att skapa en yt-länk till en ej existerande video). Kortlänken youtu.be stöds antagligen inte.

Postat (redigerat)

Jo så är det nog.

Redigerat av Burnin Sven
Postat (redigerat)

Jo så är det nog. Det är nog bara här det går att sända live till trådarna också av nån anedning, har testat på några fler ställen men det funkade inte.

Från ipaden går det inte heller oavsett vad jag kopierar.

https://m.youtube.com/watch?v=Tb5kInBqN3U

Prova att ta bort m:et

http://www.youtube.com/watch?v=Tb5kInBqN3U

Redigerat av D Vibe
Postat

Skumt. Det vill sig inte..

Nu gick det. Den ville inte skapa en ny videolänk vid redigering.

Postat

Gjorde det dvs tog bort m men det kommer tillbaka ändå när jag gör det från ipaden.

Postat (redigerat)

Z

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Hm i ett nytt inlägg så verkar det funka om man tar bort m. först och slår retur så det blir ny rad.

Postat

Nu är det koll på läget nämligen bort med m. och slå retur även vid redigering av trådsvar med film i om du postar från ipad i alla fall.

Tack d vibe

Postat (redigerat)

Det rycker lite i testfilmen men datorn gick på högsta typ 98 % på processorn då jag testade att färglägga kamerorna med pixelconduit även i live och köra ett annat tungt program samtidigt.

Redigerat av Burnin Sven
Postat (redigerat)

Ja just fan glömde ju i det sista clippet är det en snutt från min panasonic G7 vilket jag faktiskt tror är första gången nånsin i en live sändning på youtube

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Hmm ibland slås inlägg ihop som skrivs tätt inpå varandra men inte alltid tydligen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.