Jump to content
Annons

Slate och ilok


ragnewe

Recommended Posts

Hallå där, jag skaffade slates everything-bundle för snart två veckor sen, dom ska ju skicka en ilok2 när man gör detta, är det någon som gjort detta och vet hur lång tid detta tar? 

Vad tycker folk för övrigt om slate? Vilka pluggar är bra/dåliga? 

Redigerat av ragnewe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan ju höra med slatesupporten om dom har något spårningsnummer till iloken så ser du att den är på väg.
Angående pluggarna så är dom flesta väldigt bra. Har haft prenumerationen sedan den kom förra året men hade innan dess de flesta pluggarna redan. VBC och VCC finns alltid på mastern för min del. Custom series EQ'arna låter otroligt bra också. Gällande reverb så gillade jag Relab LX480 reverbet bättre än slates egna när det ingick i fx-bundeln då det gick att ställa in mer. Men slates egna låter väldigt väldigt bra och priset för prenumerationen är löjligt lågt. Använder inte alla pluggar i paketet men det har snarare att göra med materialet jag oftast mixar. Skulle inte säga att någon av pluggarna är dålig, bara att dom har lite smalare användningsområde. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tycker slate är ganska kassa på integration i flödet för cubase. Tex så fungerar inte i ai-knob och quick-controll funktionerna. Låter väl ganska ok, men de är väldigt fula med nivåerna då de höjer nivån även på "ingenting" vilket jag ser som hästhandlar fasoner. Så ska man utvärdera hur de låter så måste man normalisera för att inte bli lurad.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Är slate VST2.4 istället för VST3 då, eller vad beror det på?

Man måste implementera metoden findParameter och jag tror den finns med i vst2.4.

Slate har både VST2.4 och VST3.6.6, men det fungerar inte i 2.4 eller 3.6 versionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Låter väl ganska ok, men de är väldigt fula med nivåerna då de höjer nivån även på "ingenting" vilket jag ser som hästhandlar fasoner. Så ska man utvärdera hur de låter så måste man normalisera för att inte bli lurad.

Jaha okej, ja det var väl nyheter när det gäller pluggar överlag att man gör så. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...