Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ungefär så kasst som man kunde vänta sig.

Med tanke på att han har promotats rejält i både kulturnyheterna på SVT, tidningartiklar och annat - medan det har varit i princip knäpptyst om övriga, så vill nog Björkman att han ska vinna...

Annons
Postat (redigerat)

Här är artisterna och låtarna i tredje deltävlingen.

1. Robin Bengtsson – I Can’t Go On

2. Krista Siegfrids – Snurra Min Jord

3. Anton Hagman – Kiss You Goodbye

4. Jasmine Kara – Gravity

5. Owe Thörnqvist – Boogieman Blues

6. Bella & Filippa – Crucified

7. FO&O – Gotta Thing About You

Redigerat av Bluddrik
Postat

Robin Bengtsson – I Can’t Go On,   Fingerknäpp är tydligen grejen i år. Annars en låt i Michael Jacksons tradition. Skapligt även om de dödar den genom att lägga ner rytmen i långa partier när man i stället borde fläska på så mycket som möjligt. Obegripligt. Kan gå till final ändå.

Postat

Krista Siegfrids – Snurra Min Jord,  titeln gör ju att minns en gammal låt med samma titel. Inte så lyckat kanske eftersom den gamla låten är mycket bättre. Medelmåttig låt, men jag gillar artisten.

Postat

Anton Hagman – Kiss You Goodbye,  Ännu en söt pojke. Det gick ju bra förra året. Refrängen är inte så dum. Andra chansen kanske om inte småtjejerna skickar honom till final.

Postat

Jasmine Kara – Gravity,  snuttifierad låt som kanske växer med fler lyssningar. Jag har bestämt mig för att va mer positiv den här veckan. Snygg scenshow. 

Postat

Owe Thörnqvist – Boogieman Blues,  en av mina stora idoler och en av största svenska artisterna nånsin. Låten är ju inte i samma klass som äldre nummer, men jag tycker han är helt ok. Kunde Ryssland skicka ett gäng gummor så kan väl vi skicka Owe.

Postat

Bella & Filippa – Crucified, titeln är lånad av Tori Amos. Vet inte om de vill vara ett nytt First Aid Kit, men de kommer i så fall inte i närheten. Snyggt med kören på slutet.

Postat

FO&O – Gotta Thing About You,  tre söta pokar. Tycker att versen bygger upp rätt bra till en alldeles för svag refräng. Låten har dessutom ett parti med flera takter av vad som är nästan bara tystnad. Hatar detta påfund. Kanske får många flickröster.

Postat

Robin Bengtsson – I Can’t Go On och Owe Thörnqvist – Boogieman Blues går direkt  till final.

Anton Hagman – Kiss You Goodbye och FO&O – Gotta Thing About You går till andra chansen.

Bella & Filippa åker ut.

Postat

Får väl säga något positivt denna gången - och det är Robin Bengtsson, som hade den minst dåliga låten. FO&O var nästan ok, förutom att den var så in i h-e tjatig - men hade den gjorts om lite så kunde den ha varit bra.

Övriga sällar sig till allt annat pinsamt bottenskrap - och även denna gång startade vi en film efter snabbgenomgången, eftersom det var helt ointressant hur det gick.

Med den "kvalitet" som det har varit på låtarna i år, så är det läge att skita helt i deltävlingarna nästa år och bara titta på finalen - för detta året är verkligen historiskt dåligt. Första året någonsin som vi inte har tittat färdigt på hela programmet - och det dessutom i alla tre deltävlingarna hittills. Hoppas verkligen att det kommer någonting som är värt att lyssna på i sista deltävlingen - men det är antagligen att hoppas förgäves... 🙁 

Postat

Jag tyckte att det var lite bättre nivå den här gång, men det kanske bara är inbillning. Och så skulle jag tycka att det vore kul att skicka ut Owe Törnqvist i Europa.

Postat

Owe Thörnqvist – Boogieman Blues,  en av mina stora idoler och en av största svenska artisterna nånsin. Låten är ju inte i samma klass som äldre nummer, men jag tycker han är helt ok. Kunde Ryssland skicka ett gäng gummor så kan väl vi skicka Owe.

Heja Owe!!!

Enda låten jag såg, och kanske inte i full klass med hans tidigare. Men för att vara 87 år är det fantastiskt!!!

För ungefär 10 år sedan träffade jag en gammal tant som bland annat berättade att hon gick på Sverkerskolan då hon var liten. Där gick ju Owe Thörnkvist med påpekade jag då.

-Lilla Owe, han bodde i samma trapp och var två år yngre. Han var jämt så retsam så vi måste slå honom, berättade tanten då.

Postat

Robin Bengtssons låt var riktigt fint producerad, inte konstigt när David Kreuger är involverad. Däremot detta svärande är så sjukt provocerande och förstör så mycket. Är det verkligen så att fucking är ett ord som skall ingå i det vardagliga kultiverade snacket?

Önskar att Robin var en aning mer tight och tonsäker, och lite mer dansant. Och sedan kunde de byta ut fucking mot ex frickin även om det nu är av samma betydelse. Låter lite mer lent i munnen 🙂

• Gilla 1
Postat

Håller med... Helt ute att köra sånt fånigt skit i texter. Vänd på det... Kör en svensk text och sjung "-Eyy mammaknullare!"
Mello fick ju nyss skit för att säga fakking i TV.. "-Nu fakking kör viii".. eller vad det nu var? Så förbannat töntigt.
Eftersom fukk betyder så mkt och är svartlistad i flesta engelsktalande länder så kommer det aldrig att funka om nu Robin skulle vinna den svenska finalen. Då får dom skriva om texten.
FÖ så är det nog det sämsta jag hört denna års upplaga. Precis INGENTING fäster...

Postat

Svenskar tycks inte förstå att vissa utrikiska ord faktiskt är svordomar. Ordet "shit" har jag hört användas av reportrar i intervjuer t ex.

Postat
Postat

1. Jon Henrik Fjällgren feat Aninia "En värld full av strider"

2. Alice "Running with lions"

3. Les Gordons "Bound to fall"

4. Wiktoria "As I lay me down"

5. Axel Schylström "När ingen ser"

6. Sara Varga och Juha Mulari "Du får inte ändra på mig"

7. Loreen "Statements"

Postat

1. Jon Henrik Fjällgren feat Aninia "En värld full av strider" - Fasansfullt. Gillar vare sig jojk eller artister med nosringar. Kanske kan slå internationell pga sin exotism dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.