Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är inte en dag för tidigt att dra igång en tråd om Melodifestivalen 2017. Alla artister är nämligen utplockade. Veteraner som Charlotte Perrelli, Roger Pontare och Loreen är tillbaka, men det är även ett antal nya artister som jag inte har en aning om vilka de är.

Den stora sensationen är dock att Owe Thörnqvist, i mitt tycke en av Sveriges största artister, ställer upp med låten "Boogieman Blues" vid 87 års ålder. Hur ska det sluta?

Här är en länk till Expressen där man kan läsa om vilka artister som ställer upp i de olika deltävlingarna. Vad tycker ni om startfälten?

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/de-ska-vara-med-i-melodifestivalen-2017/

Annons
  • 2 månader senare...
Postat

Och nu är det dags för deltävling ett i Göteborg. 

De sju tävlande artisterna är: Adrijana, Boris René, Nano, Charlotte Perrelli, Dinah Nah, De vet du och Ace Wilder. 

Sändningen börjar kl 20.00 i SVT1.

Tänker ni se programmet? Vilka artister tror ni går vidare?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Kalkondags igen.

Postat

Skulle tro att av de 32 finalbidragen som Björkman har valt ut (av de 100 som förlagen skickar till honom), är det typ en fjärdedel som möjligen är meningsfulla alls att ha i en final och max 2-3 som är hyggligt ok.

Så brukar utfallet vara i alla fall.

Självklart kommer jag att se spektaklet. Ibland får man ju riktigt goda skratt, även om det är alltför ofta som det skär riktigt smärtsamt i öronen, men man kan ju skruva ner volymen vid de värsta katastroferna... De gånger man har tur, så kommer det ju trots allt något som är lyssningsbart. 🙂 

Postat

Jag väntar med att titta till Owe Thörnqvist är med!

Och så ska jag försöka få in estiska (eller var det lettiska?) nästa vecka, för där ska granntjejen vara med.

Postat

Jag väntar med att titta till Owe Thörnqvist är med!

Och så ska jag försöka få in estiska (eller var det lettiska?) nästa vecka, för där ska granntjejen vara med.

Du får gärna återkomma med en rapport om det. Nu blir det spännande.

Postat

Är det redan dags för mello? Woah vad tiden går fort när man har det oroligt. Min granntjej är här, en av fördelarna med att hon inte är med där.

Postat

Boris blev för trevligt, som ett gäng dansande deodoranter. Adrijana hade svåra Silvana Imam vibbar och låten efter har jag redan glömt. Faen vad gnälligt det blev, måste hitta något bra att skriva om.

Postat

Boris blev för trevligt, som ett gäng dansande deodoranter. Adrijana hade svåra Silvana Imam vibbar och låten efter har jag redan glömt. Faen vad gnälligt det blev, måste hitta något bra att skriva om.

Som t ex De Vet Du – Road Trip?

Postat

Nano – Hold On - sju låtskrivare och ingen melodi. Inte så dumt ändå.

Är helt säker på att Ace Wilder går vidare. Vem blir det mer?

Postat

Nano och Ace Wilder direkt till final. Boris René och Det Vet Du till andra chansen.

Då väntar vi bara på vår store mellogurus analys som lär komma en bit efter midnatt.

Postat

Hallå - vad är detta egentligen?!?!?

Nu är det nästan så att jag börjar fundera på att göra som många påstår att de gör; Skippa mello helt...

Detta är utan tvekan den sämsta deltävlingen i mannaminne! Inte ens lönt att utvärdera låt för låt, utan det var så fullständigt genomdåligt, att det inte finns ord för det.

Det är faktiskt första gången någonsin som samtliga låtar var så usla, att jag och min sambo stängde av innan omröstningen, eftersom det var helt egalt vilket skräp som vann. Bottenskrap är ett ord jag tyvärr ofta måste återkomma till i sammanhanget, men denna deltävlingen tar verkligen priset!

För att trots allt säga något positivt; När det är så urkasst, så kan det bara bli bättre framöver (eller, vi hoppas verkligen det i alla fall... 😱 ).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.