Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att köpa ett begagnat Focusrite Saffire LE
. Det är 10 år gammalt och är osäker om det är kompatibelt med senaste logic eller logic 9. Någon som vet?

TACK!

Annons
Postat

Så länge det finns en drivrutin som fungerar med det operativsystem du har så kommer det fungera med logic. Tittar man på Focusrites sida om drivrutiner så finns drivare för OSX 10.4 -10.7.
Kör du väldigt gammal dator så kanske du kan få det att fungera men annars är det väldigt många fördelar med att köpa ett nyare ljudkort även utöver drivrutinerna. 

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Jag har ett Saffire Pro 10 i/o det funkar kanon på alla os x versioner fram till och med i alla fall mavericks som jag har testat och det funkar säkert på dom efter det också med Logic 9, Mixbus etc etc. 10 in och ut, standalone mjukvarumixer, digital ut, midi etc etc vettiga preampar så vad man hittar mera på ett modernt ljudkort om gör det bättre det vet jag inte. USB är väl i och för sig ok nu för tiden men är ändå en flaskhals anser jag i alla fall jämfört med firewire eller pcie kort. Så det skulle väl i så fall vara att det blir lätt att koppla upp ett usb kort mot i stort sett alla datorer med en usb port vilket väl nästan alla har.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.