Sharre Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 LÅTNAMN: Here We Bleed ARTIST/GRUPP: MALA FIDE [malla fajd] GENRE: Rock, Indie, Emo? LÅTLÄNGD: 2.26 KOMPOSITÖR: MALA FIDE PRODUCENT: MALA FIDE, Shahram Y. Blomqvist och Sven Jansson INSPELNINGSÅR: Feb - April 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,35mb STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Sharre Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Åsikter om någon av låtarna och själva produktionerna? Vi funderar på att göra en video till en av låtarna, någon åsikt om vilken som skulle funka bäst? Kul om någon skulle vilja ge lite respons:)
rainydays Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Ger ett svar på båda låtarna. Innan jag börjar gnälla så vill jag säga att låtarna är riktigt bra, och ännu bättre är sången. Proffsigt och klockrent sjunget med en grym personlig röst. Om jag ska gnälla lite så tycker jag att instrumenten borde ta mer plats. Trummorna är alldeles för sparsamma. Det behövs verkligen lite fills här och där, lite mer variation och ojämheter för att få bättre groove. Jag gillar basljudet men jag tycker även att basen skulle få sväva ut lite mer. Iaf i bonecrusher. Och framförallt: gitarren behöver mer attityd. Den låter väldigt mesig och energilös. Det låter som en lo-fipoppare som försöker lira rock'n'roll. Vrid gärna på gainen några snäpp och rocka loss. Men som sagt, låtarna och sången är högklassigt. Med lite mer fantasifullt arr och bättre produktion så skulle dethär vara klockrent. Även om herewebleed förmodligen har mer hitpotential så skulle jag nog hellre se en video på bonecrusher. 4/5
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 vad ska ni ha en video till? Om ni inte är väldigt snygga eller personliga vänner med Tony Zoulias så är det bortkastad tid. & pengar.
rainydays Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 vad ska ni ha en video till? Om ni inte är väldigt snygga eller personliga vänner med Tony Zoulias så är det bortkastad tid. & pengar. kanske det handlar om skapa konst? eller berätta en historia? eller bara göra en video för skojs skull? skolprojekt? musikvideos är en ganska trevlig plattform att skapa på. inte bara kråla och visa brösten i ett desperat försök att sälja fler plattor. (något som verkligen är bortkastade pengar)
Naskur Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Trevligt sound, bra sång, kanske aningen "burkigt", men det funkar helt klart!
Egghuvud Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 (redigerat) Sunkigt sångljud. Låter inte så fräckt. Produktuionen är lite otydlig. Instrumenten trängs i ljudbilden. Trummorna försvinner in i ljudbilden på refrängen. Det klickar mest om cymbaler och virvel och låter lite tråkigt. Låten är inte dålig. Det hela påminner mig om Lords of the new church typ. 🙂 Gör inte någon stå och spela video. Det är så tråkigt. Smäll på med specialeffekter. Exploderande bilar, en man som dör en plågsam död i en olycka med en elektrisk tandpetare och jublande enhörningar som dansar ystert baklänges rablande slutrepliker av Clint Eastwood i Dirty harry såsom i en spegel om man stänger in dem i en kemtvätt mellan halv tre och fem en vanlig onsdag. Ehhh om du fattar vad jag menar 😉 Edit: sedan lyssnade jag en gång till och tycker att det är något visst med låten. Bra melodislinga som biter sig fast . Jag skulle göra om produktionen iallafall Redigerat 3 maj 2005 av Egghuvud
Sharre Postat 5 maj 2005 Trådstartare Postat 5 maj 2005 Tack för all konstruktiv kritik! Vi hade extrema problem att få ihop mixen för Here We Bleed, med tanke på all tid och ångest som det mixprojektet skapat oss så är vi nog ändå rätt så nöjda. Bonecrusher (som finns här på forumet) är vi mer nöjda med, även om den mixen skulle kunna vara "öppnare". Ska väl även poängteras att detta är den första gången vi mixar och producerar (med en del hjälp, men ändå) själva:) Vi funderar på att lämna in låtarna för mastring, mest för att se vad en mastring kan göra för låtarna. (även det första gången i sådana fall). Någon som har bra erfarenheter av Digitalfabriken i Göteborg?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.