Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska köpa nytt interface. Jag har tidigare använt mbox. Men nu ska jag uppdatera mig då min börjar bli lite gammal. Jag spelar inte in så ofta nuförtiden så tänker mig något skapligt billigt om det går att hitta något som känns ok.

Jag behöver:

- 1-2 ingångar

- xlr
- fantommatning
- preamp som låter okej eller allra helst bra! 🙂
- strömförsörjning via usb eller FW etc.
- pris upp till ca 1500 kr

jag använder mac

några tips?

tack

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har ett tc konnekt6 som legat i garderoben länge nu. Köpte ett ett annat för att det inte har spdif. Funkar felfritt och säljer billigt. Det är ett riktigt bra kort, stabilt oc preamp och har all spec du behöver plus ett dsp reverb som inte gör någon besviken.

Redigerat av Die Hard
Postat

Instämmer! Det är nog svårt att hitta något bättre än iD4 i den prisklassen. 🙂

Brukar inte Focusrite vara rätt vassa? Dåligt påläst vad gäller innehållet men när det kommer till ljudkort har jag hört från flera håll att de är bland dom som håller hög standard. 

Undervisa mig gärna om skillnaden mellan de två!  🙂

Ett scarlett är ju i rätt prisklass. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Tycker att scarlett är bra ljudkort som dessutom tål mycket. Har inte testat den nya generationen, gen2,  dock. 

Audient korten har tydligen hög latency, var det någon som skrev i en annan tråd. Men jag är inte helt 100 på att det faktiskt är så.  Själv tycker jag inte om när latency blir för hög då man spelar in en gitarr eller så. Ogillar när man inte kan höra sig själv i lurarna utan fördröjning. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.