Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå

Letar efter ett nytt ljudkort till min dator då det verkar som att mitt nuvarande troligen har gett upp. Är intresserad av Zoom TAC-2R då jag gillar tanken på att det inte medför någon latency (eller, ja...nästan ingen i alla fall). Kan dock för lite om detta för att helt kunna utesluta ett vanligt USB 2.0-kort. Någon som har erfarenhet av TAC-2R eller som kan rekommendera ett annat bra ljudkort för max 3000kr? 

Annons
Postat

Jag äger ett ZOOM TAC-2 sedan ett år tillbaka. Är väldigt nöjd. Spelar in mycket sång, gitarr och bas genom den. Vet inte vad du har för behov, men TAC-2R har MIDI-portar och några fler rattar på själva ljudkortet som inte TAC-2 har, men är för övrigt samma kort. Kostar dock en tusing mindre.

Postat

Hej

Tack för svar, behovet täcks säkerligen alldeles utmärkt av TAC-2 men jag är lite rädd för att köpa en begränsning. Normalt spelar jag bara med bas/gitarr och någon gång mickar jag upp en stärkare med en mick. Har du upplevt att du behöver fler portar?

Postat

Hallå

Letar efter ett nytt ljudkort till min dator då det verkar som att mitt nuvarande troligen har gett upp. Är intresserad av Zoom TAC-2R då jag gillar tanken på att det inte medför någon latency (eller, ja...nästan ingen i alla fall). Kan dock för lite om detta för att helt kunna utesluta ett vanligt USB 2.0-kort. Någon som har erfarenhet av TAC-2R eller som kan rekommendera ett annat bra ljudkort för max 3000kr? 

Råkade se att gear4music säljer TAC-2R för 2028:-  just nu. Det är obetydligt över priset för TAC-2. Tänkte att det kunde vara av intresse.

Postat

Råkade se att gear4music säljer TAC-2R för 2028:-  just nu. Det är obetydligt över priset för TAC-2. Tänkte att det kunde vara av intresse.

Gött! tack för tipset!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.