Jump to content
Annons

Eventide Space + Kemper - spela in i stereo, hur?


DESP

Recommended Posts

tja damer och herrar!

jag har börjat spela in lite gura och blir inte klok på hur jag ska gå tillväga vid inkoppling m.m

jag har en kemper som jag vanligtvis brukar spela in torr färgad signal direkt in i daw och sedan lägga på stereoeffekter i efterhand via vstpluggar.

nu har jag fått tillgång till en Eventide space låda som jag vill använda som extern reverb. Hur fasiken kopplar jag in allt via kempern för att spela in en färgad gitarrsignal(mono) + eventidereverben i stereo in i daw?

någon som kan förklara för en dummie hur man gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Du kör in den i effektloopen där bak. Ja inte den  effektloopen där bak som brukar ge ifrån sig lustiga ljud ibland. 😛

Men alltså allt står i manualen hur du går tillväga med externa effekter. Du orkade väl inte öppna den va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kör in den i effektloopen där bak. Ja inte den  effektloopen där bak som brukar ge ifrån sig lustiga ljud ibland. 😛

Men alltså allt står i manualen hur du går tillväga med externa effekter. Du orkade väl inte öppna den va?

haha

har kollat runt lite på youtube samt manualer men jag suger rent utsagt på att ta in sån här information och tänkte om någon kunde förklara på ett enkelt pedagogiskt sätt hur man går tillväga. Skall kika vidare när jag är hemma så får vi se vart de leder 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...