leopard Postat 31 oktober 2016 Postat 31 oktober 2016 ni som har slate, om ni ska mastra bara med slate, vilka pluggar använder ni och i vilken ordning? mvh
Die Hard (oregistrerad) Postat 31 oktober 2016 Postat 31 oktober 2016 Ställer man den frågan så är man nog inte redo för att mastra eftersom man inte lärt sig behärska mixning tillärckligt. Men varför skulle man bara begränsa sig till Slates pluggar?
leopard Postat 31 oktober 2016 Trådstartare Postat 31 oktober 2016 jag undrade vilka slate pluggar förutom vbc och fgx som är avsedda för mastering de verkar sakna en multiband kompressor
Die Hard (oregistrerad) Postat 31 oktober 2016 Postat 31 oktober 2016 Ja men det finns väl en mulitbandare i din DAW och den funkar lika bra som vilken som helst.
laban1 Postat 31 oktober 2016 Postat 31 oktober 2016 jag undrade vilka slate pluggar förutom vbc och fgx som är avsedda för mastering de verkar sakna en multiband kompressor Har inte tänkt på det faktiskt, 🙂 det är inte så att det är multibandskompression "under huven", någon som vet?
Die Hard (oregistrerad) Postat 31 oktober 2016 Postat 31 oktober 2016 Har inte tänkt på det faktiskt, 🙂 det är inte så att det är multibandskompression "under huven", någon som vet? Under huven, vad menar du?
laban1 Postat 31 oktober 2016 Postat 31 oktober 2016 Under huven, vad menar du? Jag menar att det kanske sker i bakgrunden utan att användaren ser vad som egentligen händer. Även om man inte ställer t ex några brytfrekvenser för multibandkompressor så är det ju inget som hindrar fg-x gör detta åt en.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.