pme (oregistrerad) Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Finns det någon bra tillverkare av flyttbara bafflar för mindre studios. Helt med någon form av absorption. Lite som en https://www.thomann.de/se/vicoustic_flexi_wall_3_set.htm fast med avskärmning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gitarr Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Clearsonic gör plexiskärmar som man sedan kan köpa fällor till. Eller så kan man köpa färdiga kit med både skärmar och fällor. Men jag vet inte om det är just vad du är ute efter. https://www.bax-shop.se/diffusorer/clearsonic-lite2466-5-trumskarm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Vad ska du ha dom till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Vad ska du ha dom till? Lite konstig fråga, det är lite som att fråga vad du ska ha en skiftnyckel till. Tex ställa framför fönstret, eller datorn. Bygga en temporär inspelningshörna eller bara se vad som händer med inspelningen när akustiken ändas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Ok. 🙂 Jag har några helt lösa absorbenter som jag brukar skärma av gitarrstärkarna med för att slippa få så mycket läck in i trummickarna, det funkar förvånansvärt bra. Jag köpte mina absorbenter från en rivning av en skola, tycker de är skitbra. Men vad det är för märke vet jag inte. Jag har funderat på att göra nån sorts ben o ram till dom, men det funkar lika bra eller bättre att ha dom helt lös o bara luta dom mot tex stärkaren eller en stol. Lättare att ställa undan dom om de är uta n ben. Att skärma av en gitarrstärkare skulle kanske gå bra med en enkel markskiva i frigolit för att komma billigt undan. Med tyg från Erikshjälpen runt skivan blir den tjusigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gitarr Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 (redigerat) Undrar också vad han ska ha dem till. De kan ju användas på så många olika sätt. Särskilt eftersom han vill att de ska fungera som avskärmning. Förutom att använda dem för att stämma rummet (som någon skrev i en annan tråd) så kan man ju använda dem för att skärma av rummet om man gör en livetaging med flera musiker och instrument i samma rum.Så det är ju en intressant fråga om vad de ska användas till och hur de ska användas. Blir ju svårt att tala om vilken skiftnyckel som personen bör välja för att laga något med. De finns ju i olika storlekar och även i vissa specialutföranden. Redigerat 23 oktober 2016 av Gitarr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Att skärma av en gitarrstärkare kan man göra med typ en soffdyna. Så kan man lägga slantarna på annat; en bättre mick eller fastmonterade akustikgrejer. Låter kanske bezzerwizzrigt, men det är inte meningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 23 oktober 2016 Dela Postat 23 oktober 2016 Undrar också vad han ska ha dem till. De kan ju användas på så många olika sätt. Särskilt eftersom han vill att de ska fungera som avskärmning. Förutom att använda dem för att stämma rummet (som någon skrev i en annan tråd) så kan man ju använda dem för att skärma av rummet om man gör en livetaging med flera musiker och instrument i samma rum. Så det är ju en intressant fråga om vad de ska användas till och hur de ska användas. Blir ju svårt att tala om vilken skiftnyckel som personen bör välja för att laga något med. De finns ju i olika storlekar och även i vissa specialutföranden. Du kan välja ditt favorit användnings område om det hjälper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.