hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Någon som vill sälja en Verner Panton-lampa? Vilken modell? Passar nedan?
Ken Kängström Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Någon som vill sälja en Verner Panton-lampa? Jag har en gammal flakmoppe utan motor nånstans 😄
hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Har aldrig stött på värre i genren godzilla/kingkong/superhjältar i b-filmsklassen. Fullständigt underbar! Godzilla, avdelningen meningslösa minnen.... 😄 När jag träffade min förra sambo o pendlade ner till Malmö på helgerna (Där hon bodde alltså) så låg vi ofta o kollade på taskiga filmer långt in på nätterna..... Min första, hårda lektion i danska var just en Godzillafilm textad till detta språk..... hujeda mig! 😄 Att jag sedan via bl.a. jobbet därnere lärde mig det hjälpligt gör att jag ibland undrar om en del av min hjärna har skadats eller så...? 😄 Svar: Ja. (lägg märke till så många "vagnreturer") ("vagnretur"... vilket dj-vla ord egentligen) snart kommer sista..... nu: 😳
Pluffo Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Spara dina rövarhistorier till den dagen du får barnbarn. Jag har ju sparat den i 16 år till dig. Men allvarligt talat. 100-tals döda kråkor som faller ner från himlen. 😳 Låter som armageddon. Är du säker på att du inte har kryddat historien lite grann? 😄
mickeh Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 jag kan bidraga med en skön groda - - - - Här är grodor! http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,635875,00.html Som sprängs. Detta är fanimej ett fall för Arkiv-x. Minns när jag och en kompis var på väg hem från en Pink Floyd-konsert. Gick genom en park när plötsligt en död kråka trillade ner mitt framför oss. Strax därpå ännu en ca 5 meter ifrån. Efter någon minut dunsande hundratalet döda kråkor ner runt om oss i gryningen. Riktigt psykande, inte minst efter PF-konserten. Två dagar senare stod det i tidningen. Shit, påmm fritt! Var det dig o polarn dom gjorde den där coola filmen på, den där där det regnar en massa grodor över hela stan sådär helt apropå? 😄 Har aldrig varit med om ngt sånt, bara en massa fulla danskar efter Rammstein i Kph -02(?).....
Björn Olsberg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Vilken modell? Passar nedan? Snygg. hade tänkt mig snäckslaksvarianten. Det finns ett par varianter i takmodell som är intressanta. Minns inte vad de heter. Postar strax.
hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Någon som vill sälja en Verner Panton-lampa? Jag har en gammal flakmoppe utan motor nånstans 😄 Så länge ljuset funkar och den går att hänga i taket kanske den duger...
Björn Olsberg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 ("vagnretur"... vilket dj-vla ord egentligen) ... för att inte tala om "alfaslang" (@)
Pluffo Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Hmmm...kråkorna kanske trodde att dem var lemlar och tog kollektivt självmord.
Björn Olsberg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 (redigerat) Låter som armageddon. Är du säker på att du inte har kryddat historien lite grann? Nope. Någon hade tröttnat på kråkinvasionen och förgiftat dem. Inom loppet av fem minuter låg det fullt av döda kråkor i hela parken. EDIT: Tror inte de fick fast i den som hade gjort det. Redigerat 24 april 2005 av Olsberg
mickeh Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Har aldrig stött på värre i genren godzilla/kingkong/superhjältar i b-filmsklassen. Fullständigt underbar! Godzilla, avdelningen meningslösa minnen.... 😄 När jag träffade min förra sambo o pendlade ner till Malmö på helgerna (Där hon bodde alltså) så låg vi ofta o kollade på taskiga filmer långt in på nätterna..... Min första, hårda lektion i danska var just en Godzillafilm textad till detta språk..... hujeda mig! 😮 Att jag sedan via bl.a. jobbet därnere lärde mig det hjälpligt gör att jag ibland undrar om en del av min hjärna har skadats eller så...? Svar: Ja. (lägg märke till så många "vagnreturer") ("vagnretur"... vilket dj-vla ord egentligen) snart kommer sista..... nu: 😉 "vagnretur". Du har aldrig haft skrivmaskin va? 😉 Fy fan vilket framsteg det var den dagen man kunde börja skriva sin artiklar på en maskin med "minne"; den kom ihåg en hle rad bakom som man kunde sudda, inge mer kladdande med tippex där inte! Du bodde väl i Skåne va...? 😉
Ken Kängström Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Ett ord som min far kör med som jag garvar lika mycket åt varenda gång. enneme........??????? Du måsta la skära enneme köttet...... Du borda gå enneme trottoara......
hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 jag kan bidraga med en skön groda - - - - Här är grodor! http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,635875,00.html Som sprängs. Detta är fanimej ett fall för Arkiv-x. Minns när jag och en kompis var på väg hem från en Pink Floyd-konsert. Gick genom en park när plötsligt en död kråka trillade ner mitt framför oss. Strax därpå ännu en ca 5 meter ifrån. Efter någon minut dunsande hundratalet döda kråkor ner runt om oss i gryningen. Riktigt psykande, inte minst efter PF-konserten. Två dagar senare stod det i tidningen. Shit, påmm fritt! Var det dig o polarn dom gjorde den där coola filmen på, den där där det regnar en massa grodor över hela stan sådär helt apropå? Har aldrig varit med om ngt sånt, bara en massa fulla danskar efter Rammstein i Kph -02(?)..... Men vänta här nu.... den här är ju intressant på riktigt. Hundratalet kråkor faller döda från skyn? Nu får du förklara dig minsann. Med bildbevis!
mickeh Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Ett ord som min far kör med som jag garvar lika mycket åt varenda gång. enneme........??????? Du måsta la skära enneme köttet...... Du borda gå enneme trottoara...... Va? 😉 Fattar nada...
hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Låter som armageddon. Är du säker på att du inte har kryddat historien lite grann? Nope. Någon hade tröttnat på kråkinvasionen och förgiftat dem. Inom loppet av fem minuter låg det fullt av döda kråkor i hela parken. EDIT: Tror inte de fick fast i den som hade gjort det. Hur förgiftar man 100 kråkor synkroniserat?
Pluffo Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Låter som armageddon. Är du säker på att du inte har kryddat historien lite grann? Nope. Någon hade tröttnat på kråkinvasionen och förgiftat dem. Inom loppet av fem minuter låg det fullt av döda kråkor i hela parken. EDIT: Tror inte de fick fast i den som hade gjort det. Där ser man. Det var en gammal hederlig sadist som låg bakom det.
Björn Olsberg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 (redigerat) EDIT: uppdaterade bild Redigerat 24 april 2005 av Olsberg
Pluffo Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Låter som armageddon. Är du säker på att du inte har kryddat historien lite grann? Nope. Någon hade tröttnat på kråkinvasionen och förgiftat dem. Inom loppet av fem minuter låg det fullt av döda kråkor i hela parken. EDIT: Tror inte de fick fast i den som hade gjort det. Hur förgiftar man 100 kråkor synkroniserat? Man har en väldigt stor hagelbössa med giftpilar.
Ken Kängström Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Ett ord som min far kör med som jag garvar lika mycket åt varenda gång. enneme........??????? Du måsta la skära enneme köttet...... Du borda gå enneme trottoara...... 😉 Va? 😉 Fattar nada... Tror inte jag gör det helle. Tror det betydet "längs med" eller nåt.
Neko Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Men Neko då. Den är varken dum eller onödig. Det är ju en chattråd. En social upprättning där vi kan mötas upp och snacka ut om t ex Spectroman eller vad token hette. Så slipper man gå igenom förnedringen att skapa en ny tråd bara för detta syfte Jag sitter ju själv och läser den, så vad blir jag då? Och mitt yttrandet till trots så jag gillar den. Mycket underhållande faktiskt. 😉
Björn Olsberg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Hur förgiftar man 100 kråkor synkroniserat? De hade lagt ut förgiftad mat, om jag minns artikeln rätt. Detta var 1989 så jag minns inte alla detaljer om hur personen hade gått tillväga - men det var en läskig upplevelse. Och synkroniserat, ok, kanske det inte var prick 5 minuter, men inte mer än 10.
Pluffo Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Men Neko då. Den är varken dum eller onödig. Det är ju en chattråd. En social upprättning där vi kan mötas upp och snacka ut om t ex Spectroman eller vad token hette. Så slipper man gå igenom förnedringen att skapa en ny tråd bara för detta syfte 😉 Jag sitter ju själv och läser den, så vad blir jag då? Och mitt yttrandet till trots så jag gillar den. Mycket underhållande faktiskt. 😉 Jovisst...och det hör ju nästan till att klaga lite. 😉
hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 "vagnretur". Du har aldrig haft skrivmaskin va? Fy fan vilket framsteg det var den dagen man kunde börja skriva sin artiklar på en maskin med "minne"; den kom ihåg en hle rad bakom som man kunde sudda, inge mer kladdande med tippex där inte! Du bodde väl i Skåne va...? 😉 Batt öff körs ajj hävv! Tror t.o.m jag har en kvar hos mina päron...å så har jag gått systematisk maskinskrivning! Jag vägrade förvisso köra den egentliga fingeruppsättningen, för den passade inte när man programmerade med alla funktionstangenter o tjafs, men jag plockade ändå högsta poäng på alla prov och tester så hon kunde inte annat än ge mig fullt betyg, den stackarn... 😉 mesigt.
mickeh Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Fast dessa skal är på tok för gulnade... Hmmm..... finns det nå´bra "loppisaffärer" i "stan". De på Söder jag kände till för har försvunnit (typsikt när man nu bor här), o Myrorna har ju blivit så prismedvetna..... I Malmö finns en massa skojiga, som trots att de höjt priserna ändå är prisvärda!
Ken Kängström Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Jäklar vad det går undan här. Hinner inte läsa allt
Pluffo Postat 24 april 2005 Trådstartare Postat 24 april 2005 Hur förgiftar man 100 kråkor synkroniserat? De hade lagt ut förgiftad mat, om jag minns artikeln rätt. Detta var 1989 så jag minns inte alla detaljer om hur personen hade gått tillväga - men det var en läskig upplevelse. Och synkroniserat, ok, kanske det inte var prick 5 minuter, men inte mer än 10. Det där verkar inte så underligt. Pröva att slänga ut en brödbit till dem lokala kråkorna där hemma så ska du få se på synkroniserat ätande.
hackeman Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Fast dessa skal är på tok för gulnade... Ärligt, jag gillar mitt förslag bättre. Mer stilren.
Björn Olsberg Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Det där verkar inte så underligt. Pröva att slänga ut en brödbit till dem lokala kråkorna där hemma så ska du få se på synkroniserat ätande. Det var jävligt skönt att få en förklaring, kan jag lova 😉 Man undrade vad det var man gick genom...
Recommended Posts