Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

Lost har jag missat helt...

Orkar man plöja igenom säsong 1?  😄

Det är livsfarligt att börja. Som knark.

Vi tankade hem några avsnitt en söndag bara för att alla tjatade om det hela tiden och började slökolla lite. Dessutom dissade vi det som fan. Den typiskt hjälpten, snygga tjejen, outsidern.. osv osv.. Men sen blev det lite spännande på slutet så vi bestämde oss för ett till.. Det var lite bättre och vissa saker vi föreställt oss stämde inte riktigt så det blev ett till (söndag eftermiddag, lätt baksmälla och allmän trötthet var påverkande faktorer så klart). Och ett till.. Och ett till.. Plötsligt kom man på att ALLT man hade "genomskådat" i första episoden va helt åt helvete fel och att det inte alls var en samling robinson-stereotyper som satt på den öde ön. Sen drog vi typ fram till avsnitt 10, sov ett par timmar, vaknade och körde dom restrerande som fanns ute och ville ha mer..

Efter dagens satt jag och körde frame-by-frame på några ställen för att kolla upp några grejer. Man blir en detektiv och efter varje avsnitt så får man helt nya teser om vad som egentligen händer.

Blev ju inte mindre sugen nu. 🙂

Inte på knark alltså... 🙁

Är det 30- eller 60-minutersavsnitt? 😄 Viktig detalj.

40-45 minuter, om man räknar bort reklamen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Lost har jag missat helt...

Orkar man plöja igenom säsong 1?  😄

Hum, jag vet inte. Jag såg de femton första avsnitten en helg, och tyckte inte att det var så himla bra, faktiskt. Men jag kunde inte sluta titta. Och sen blev det helt sjukt spännande framåt avsnitt 20->slutet av säsong 1. Har gått på nålar sedan dess och blev inte besviken.

Ok, jag skulle nog kunna klara mig utan det då.

Men då får ni sluta snacka så mycket om det. 😄

Kan du glömma! Nu ska det tjatas varje onsdag och torsdag.

😄

Hur var det med smiliesarnananrana?

Jag var gravallvarlig 🙁

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja... tack för svaren. Jag ska ju köpa en extern videokameramik och har fått veta att Sonys mik är "mer" stereo än Rödes mik. Sony har en upptagningsvinkel på 90 alternativt 120 graders inspelningsvinkel. Rödes mik har en inspelningsvinkel på 70 grader. Röde är fortfarande en stereomik, men den är inte så vidvinklad, utan den är mer av en "one-point-model"-mik.

Om inspelningsvinkeln är 0 grader borde ju vä och hö kanal spela in samma ljud och resultatet låter monfoniskt.

:rolleyes:

tankar i natten//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej musik!

Jag är glad när jag kan hjälpa till (vilket jag kan överallt i alla situationer). Kan du vara snäll och berätta för Hans att min hjälp var (och kommer alltid vara) bäst.

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Njaaee....jag e schkepptisk!

Var det någon som förstod frågan om Sony och Rödes mikar överhuvudtaget?

One point stereo? Inspelningsvinkel?

😉

hoppa hoppa hule hule//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Grahn: Ok, jag repeterar. Valet och kvalet mellan en Sony ECM-MS908 Midside stereo kondensator elektret videomikrofon, 13 cm lång, 1300 kr, 100-15000 Hertz, brus 25 dB, Dynamik 85 dB, Max ljudtryck 110 dB, upptagningsvinkel vid inspelningen ställbar mellan 90 och 120 grader. Alternativet är en Röde One point stereo videomik, 25 cm lång, 1000 kr, 40-20000 Hertz, brus 24 dB, Dynamik 110 dB, Max ljudtryck 135 dB, fast upptagningsvinkel vid inspelning 70 grader (alltså snävare).

Vad väljer man?

Det andra: Flytten blev inte av. Inte nu iaf. Har skaffat en Digitalbox för att kunna se Engelsk div 1-fotboll. Tyvärr tar den in radiokanaler hej vilt samtidigt, varför jag måste lämna tillbaka den idag. Ska hämta bredbandsmodemet idag också!

😱

kardemummaskorpa//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Och innan dess ska de köpas 🙂

Solbrillor?

Han kanske ska köpa vingar för pengarna?

Vad ska han göra med dem då? Flyga högt över ängarna?

Du, det var ingen dum idé! Och när han flugit tusen mil kan han ju flyga tusen till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...