Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

Jag har kört både Cubase, Logic och Live och måste säga att de passar mig på olika sätt. Av någon anledning tycker jag att inspelning går lättast i Cubase och mixning i Logic. Live känns mer som ett program jag har kul med. Nä jag har använt Live har jag fått mycket fler idéer, det är mer av en kreativ process att jobba med det, men jag får inte något särskilt gjort, i inspelningsväg. Då passar Cubase eller Logic bättre. Live är också lite knepigt på grund av att det till stor del är loopbaserat. Om jag skulle välja ett program skulle det nog vara Logic. Live kommer tvåa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Ingen som är uppe? Mesar!  🙂

Folk som hänger på forumet vid den här tiden är idioter! 😳

hohoho

ho.

Varför säljer du ditt Logic? 🙂

För att han har insett att Cubase är bättre? 😄

Är det nån föresten som har kört både Cubase & Logic här?

Jag undrar vad det är för skillnader... 🙂 (dock kör jag PC, så jag har för tillfället ingen möjlighet att testa Logic... men det verkar ju onekligen väldigt bra 🙂)

🙂 Snackar vi Musik nu? 🙂

Jag har kört lite Cubase...men måste säga att jag gillar Logic bättre...Dock så kan jag ju mer om Logic vilket gör mig lite opartisk i sammanhanget 🙂

Där tror jag vi har ett stort problem 🙂

Svårt att säga vilket program som är bäst... för man kan ju ALLTID ett av programmen lite bättre...

Även om man har hållit på med två program lika länge så har man ju lärt sig olika saker o vid olika tidpunkter etc....

😠 EGENTLIGEN tror jag inte att programmet spelar så stor roll... det viktiga är att KUNNA programmet... o att vara duktig på musik o sånt själv 🙂

Ja..absolut...

De flesta program duger till det mesta.

Precis 🙂 I alla fall till er amatörer 🙂

Det där ska du få äta upp 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har kört båda men anser också att Atari knäcker dem båda, i synnerhet om man är proffs som måste musicera även som hobby!

Är du amatör, visst kör ditt Q-Base eller Lådjikk! Är du proffs så använder du Atari, har kännt många i branchen och alla säger sama sak!

"Det blev aldrig nå bra och allt blev dåligt när vi körde Q-Base eller Låddjikk, men sen gick vi över till Atari och allt lät bara så jävla fett med bra!"

- Ovan är alltså ett citat ifrån ett av det tyngsta namnen som finns i Branchen, även internationellt! Så det är inte bara i ankdammen

som Atari är kung, om ni förstår 🙂!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar jag öppna min rullbandare och meka? Den brummar... 🙂

Släng den! Sån 1800-talsteknologi är inte värd ett öre idag nu när vi har datorer!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Precis, ingen latency där inte! Dubbla analog-portar på allt, skulle ge vadsomhelst för en Atari men dom är alltid slut i affären!

En del affärer ljuger t.o.m. och säger dom inte säljer några, bara för att alla i personalen själva ska ha allt dom får in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar jag öppna min rullbandare och meka? Den brummar...  😱

Släng den! Sån 1800-talsteknologi är inte värd ett öre idag nu när vi har datorer!!!

Ja! Datorer äger alla andras rumpor! 😱

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Precis, ingen latency där inte! Dubbla analog-portar på allt, skulle ge vadsomhelst för en Atari men dom är alltid slut i affären!

En del affärer ljuger t.o.m. och säger dom inte säljer några, bara för att alla i personalen själva ska ha allt dom får in!

Jag hatar när det händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

" Jag hatar när det händer."

Jag vet, jag med! Då brukar jag alltid skrika men ni vet ju själva att ni ljuger, ni ska bara tjäna pemgar på privat-försäljningen och då ler dom bara

så där illmarigt emot varandra och sen ringer dom polisen, som också låtsas att det är Q-base och Låddjikk som är "tha bomb"fast dom ju med

vet att det är Atari som gäller för proffsen!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar jag öppna min rullbandare och meka? Den brummar...  😱

Släng den! Sån 1800-talsteknologi är inte värd ett öre idag nu när vi har datorer!!!

Det är inget fel på bandspelare... 😆 Asballt ju... dessutom är det ju oändligt med "bitar" ... 😱

Jag var inte seriös. Gosh, jag måste sluta glömma smileys 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle ta o starta Cubase... 😱

Pazo är ju ändå inte här... 😱

Jag är här nu!!...fat lite off, ska plugga matte. Har ju varit med Bea sen jag kom från plugget!....

Hej Viktor!

😆

Hej Pazo 😆

Plugga matte... det lät inte kul... vad ska du bli egentligen? Matematiker? Du pluggar ju matte hela tin 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar jag öppna min rullbandare och meka? Den brummar...  😱

Släng den! Sån 1800-talsteknologi är inte värd ett öre idag nu när vi har datorer!!!

Det är inget fel på bandspelare... 😆 Asballt ju... dessutom är det ju oändligt med "bitar" ... 😱

Jag var inte seriös. Gosh, jag måste sluta glömma smileys 😱

Mm... börja att sluta att glömma smileys 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle ta o starta Cubase... 🙂

Pazo är ju ändå inte här... 😄

Jag är här nu!!...fat lite off, ska plugga matte. Har ju varit med Bea sen jag kom från plugget!....

Hej Viktor!

🥰

Hej Pazo 🥰

Plugga matte... det lät inte kul... vad ska du bli egentligen? Matematiker? Du pluggar ju matte hela tin 😱

Ska plugga matte hela denna terminen typ 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle ta o starta Cubase... 🙂

Pazo är ju ändå inte här... 😄

Jag är här nu!!...fat lite off, ska plugga matte. Har ju varit med Bea sen jag kom från plugget!....

Hej Viktor!

🥰

Hej Pazo 🥰

Plugga matte... det lät inte kul... vad ska du bli egentligen? Matematiker? Du pluggar ju matte hela tin 😱

nej jag ska inte bli matematiker...ska bli musiker hade jag tänkt...fast med en/två extra ubildningar bakom mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...