MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Kyckling a'la VacUm Marinad: 1 burk cocosmjölk Soja Grillkrydda 1 Hackad Lök Paprikapulver Ganska rikligt med franska örter eller liknande smula gärna ner lite torkad chilifrukt här också Marinera kycklingbitarna ett par timmar. Lägg dom sedan i en form MED marinaden och in i ugnen på 190 grader i 20 minuter (krydda gärna lite extra på bitarna). Vänd sedan på bitarna, krydda ev. ytterligare och in i ugnen till dom är klara (ca 30 minuter). Servera med ris. Kan du specifiera örterna du föredrar? spelar egentligen ingen roll vad det är för örter, men det finns nån örtblandning som heter just "franska örter" som funkar kanon. Jo. Det är viktigt som fan vilka örter man har i. Särskilt som här där det finn kokosmjölk med i receptet. Kokosmjölk är en klassisk svårkombinerad rysare. Jag menar, tänk om nu någon får för sig att ha i körvel & dill - det blir total katastrof. Eller lagerblad & rosmarin? Funkar inte alls med kokosmjölk. Kom igen nu, det här är skitviktigt. De örter som brukar ingå i en klassisk fransk blandning är timjan, mejram, kyndel, rosmarin & ibland persilja. Jag hade inte använt en fransk örtblanding, eftersom det kommer skära sig med kokosmjölk rent smakmässigt. Jag hade använt koriander, timjan & lite färsk persilja. & kom ihåg att ALLTID använda kokosmjölk light i matlagning. Det gör proffsen & det ger ett bättre resultat på alla vis än den med "regular" fetthalt. Lycka till. Du, Danny Cort, är nu officiellt min förebild här på forumet. Dina mat kunskaper är av den typen som jag alltid velat ha. Jag är en bit på vägen, men jag får lära mig själv då jag valde att studera media istället för mat på gymnasiet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 I Told You Som en spyfluga på fönstret Nån annan kommer sanda din uppfart You Said You Had My Cassette Player Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Nu är jag på väg upp igen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 I Told You Som en spyfluga på fönstret Nån annan kommer sanda din uppfart You Said You Had My Cassette Player Hahaha 😉 Innan brevbäraren hälsar Jonas ska fiska Mammas moster Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 tjipp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Du, Danny Cort, är nu officiellt min förebild här på forumet. Dina mat kunskaper är av den typen som jag alltid velat ha. Jag är en bit på vägen, men jag får lära mig själv då jag valde att studera media istället för mat på gymnasiet. Han är ju kökschef på Malmös mest välrenommerade krog. Själv är jag lite avundsjuk på hans dissar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Själv är jag lite avundsjuk på hans dissar. Dissar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Here we go.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Det fanns ett forum innan 9:de april 2005 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag hade använt koriander, timjan & lite färsk persilja. & kom ihåg att ALLTID använda kokosmjölk light i matlagning. Det gör proffsen & det ger ett bättre resultat på alla vis än den med "regular" fetthalt. Åh! Vad skulle du föreslå för kryddor till min gryta med kokosmjölk och röd chilipaste? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 hoho! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Han är ju kökschef på Malmös mest välrenommerade krog. Men vilken är det då? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Mysfarbror Jag behöver µ Ta med dig ficklampan på vårt äventyr Jag känner mig som Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag hade använt koriander, timjan & lite färsk persilja. & kom ihåg att ALLTID använda kokosmjölk light i matlagning. Det gör proffsen & det ger ett bättre resultat på alla vis än den med "regular" fetthalt. Åh! Vad skulle du föreslå för kryddor till min gryta med kokosmjölk och röd chilipaste? 😉 Det är en fördel om du säger vad du ska ha i grytan också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Uppåt uppåt uppåt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag hade använt koriander, timjan & lite färsk persilja. & kom ihåg att ALLTID använda kokosmjölk light i matlagning. Det gör proffsen & det ger ett bättre resultat på alla vis än den med "regular" fetthalt. Åh! Vad skulle du föreslå för kryddor till min gryta med kokosmjölk och röd chilipaste? 😉 Det är en fördel om du säger vad du ska ha i grytan också. Strimlar kycklingfilé... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Mysfarbror Jag behöver µ Ta med dig ficklampan på vårt äventyr Jag känner mig som Danny Cort Nu får du förklara dig, hur känner sig Danny Cort? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Mysfarbror Jag behöver µ Ta med dig ficklampan på vårt äventyr Jag känner mig som Danny Cort Nu får du förklara dig, hur känner sig Danny Cort? 😉 Jag skrev bara låttiteln - inte låttexten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 MUUUUUUUU! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Mysfarbror Jag behöver µ Ta med dig ficklampan på vårt äventyr Jag känner mig som Danny Cort Nu får du förklara dig, hur känner sig Danny Cort? 😉 Jag skrev bara låttiteln - inte låttexten. Precis, det såg jag med, men du måste haft någon tanke bakom titeln? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 upppåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Hur slutade Pippi Långstrump berättelsen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 sida 46 tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Nu ska jag om Neko.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 och fort ska de gå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 veni vidi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Fia säger: skulle du trycka till mig lite till? Wanted: A girl to date a DJ. Must have strongs arms for heavy lifting. Includes crates & my ego. säger: TRYCKA TILL?!? Fia säger: ja klämma åt? Försöka trycka net Fia säger: ner Wanted: A girl to date a DJ. Must have strongs arms for heavy lifting. Includes crates & my ego. säger: Jag anser att vi har en seriös diskussion här om din uppfattning av mig, det verkar inte som du ser på det så? Fia säger: haha! oki... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 ja 46 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts