Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det inte Ralf Edström?

visk.jpg

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Per_a_55

1654

• Pazo

1476

• ViktorDenStore

1333

• Pico

665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat

Jomenvisst är det Ralf...

1986633031_1999998931_Edstroem_tegenStEtienne.jpg

Postat

Om vi nu skall försöka förlänga den här fantastiskt eleganta och innehållsrika tråden så måste vi nog sätta igång att producera långa och (o)intelligenta inlägg som gör att tråden expanderar med oerhörd kraft till den stora och vackra tråd som jag tror det är meningen att den skall kunna bli om vi alla anstränger oss i att skriva många och utförliga inlägg så att tråden inte dör utan fortsätter att utvecklas i frisk och kry form!!!!

Postat

Puh....

Postat

Hur kommer det sig att tråden har nästan 6.000 visningar, men bara drygt 1.100 inlägg? Borde det inte vara obligatoriskt att lägga in ett svar här när man tittat?

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Om vi nu skall försöka förlänga den här fantastiskt eleganta och innehållsrika tråden så måste vi nog sätta igång att producera långa och (o)intelligenta inlägg som gör att tråden expanderar med oerhörd kraft till den stora och vackra tråd som jag tror det är meningen att den skall kunna bli om vi alla anstränger oss i att skriva många och utförliga inlägg så att tråden inte dör utan fortsätter att utvecklas i frisk och kry form!!!!

Du har rätt! Därför ska jag posta lite kul saker här:

Ladies and Gentlemen of the class of ’99

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…I will dispense this advice now. Enjoy the power and beauty of your youth; oh nevermind; you will not understand the power and beauty of your youth until they have faded. But trust me, in 20 years you’ll look back at photos of yourself and recall in a way you can’t grasp now how much possibility lay before you and how fabulous you really looked….You’re not as fat as you imagine. Don’t worry about the future; or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum. The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind; the kind that blindside you at 4pm on some idle Tuesday. Do one thing everyday that scares you Sing Don’t be reckless with other people’s hearts, don’t put up with people who are reckless with yours. Floss Don’t waste your time on jealousy; sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind…the race is long, and in the end, it’s only with yourself. Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how. Keep your old love letters, throw away your old bank statements. Stretch Don’t feel guilty if you don’t know what you want to do with your life…the most interesting people I know didn’t know at 22 what they

wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year olds I know still don’t. Get plenty of calcium. Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone. Maybe you’ll marry, maybe you won’t, maybe you’ll have children,maybe you won’t, maybe you’ll divorce at 40, maybe you’ll dance the funky

chicken on your 75th wedding anniversary…what ever you do, don’t congratulate yourself too much or berate yourself either – your

choices are half chance, so are everybody else’s. Enjoy your body, use it every way you can…don’t be afraid of it, or what other people

think of it, it’s the greatest instrument you’ll ever own.. Dance…even if you have nowhere to do it but in your own living room. Read the directions, even if you don’t follow them. Do NOT read beauty magazines, they will only make you feel ugly. Get to know your parents, you never know when they’ll be gone for

good. Be nice to your siblings; they are the best link to your past and the people most likely to stick with you in the future. Understand that friends come and go,but for the precious few you should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle because the older you get, the more you need the people you knew when you were young. Live in New York City once, but leave before it makes you hard; live

in Northern California once, but leave before it makes you soft. Travel. Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will

philander, you too will get old, and when you do you’ll fantasize

that when you were young prices were reasonable, politicians were

noble and children respected their elders. Respect your elders. Don’t expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund,

maybe you have a wealthy spouse; but you never know when either one

might run out. Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will

look 85. Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who

supply it. Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of

fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the

ugly parts and recycling it for more than

it’s worth. But trust me on the sunscreen…

Postat

Spagetti putanesca

===============================================

En klassisk spagettirätt på Kråkes vis.

Ingredienser:

300 g spagetti

1 brk sardeller

3 vitlöksklyftor

2 piri piri

1 knippa persilja

4 msk olivolja

1 burk hela tomater

4 msk tomatpuré

2 msk färsk basilika

1-2 msk kapris

100 g svarta oliver

salt

svartpeppar

parmesanost

Gör så här:

Koka spagettin enligt anvisningarna på paketet. Hacka sardellerna. Skala och hacka lök och vitlök. Fräs sardeller, vitlök, lök, piri piri och persiljestjälkar i olja i en kastrull. Rör runt med slev, sardellerna ska bli mosiga men löken ska inte ta färg. Häll i tomaterna och tomatpuré och späd med lite vatten.

Blanda i basilika och låt det hela koka upp. Tillsätt sedan kapris och oliver. Smaka av med salt och peppar. Klipp över persiljan och blanda ner såsen i den heta spagettin. Servera med färskriven parmesan.

Postat

Fettuchini med räkor, avokado och persiljecrème

En snabblagad och god pastarätt.

Ingredienser:

2 pkt färsk fettuchini

200 g pillade räkor

2 st avokadofrukter

250 g crème fraîche

2 dl plockad färsk persilja

1/2 dl olivolja

salt och peppar

Gör så här:

Pastan: Koka upp en kastrull med vatten. Salta och häll lite olivolja i vattnet. Gröp ur avokadon och skär ner den i mindre bitar. Lägg pastan i vattnet och låt den ligga i ett par minuter. Häll av vattnet och blanda i räkorna och avokadon. Smaksätt med salt och peppar samt ringla över lite olivolja.

Persiljecremen: Mixa persiljan och oljan till en grön massa. Blanda i crème fraîchen och smaksätt med salt och peppar. Servera.

Postat

Marockansk Sallad med Mixed Grill

Ingredienser

0 portioner

Marockansk sallad:

1 kg rödbetor

1 kg potatis

2 vitlöksklyftor

1/2 kg morötter

1 gurka

1 huvudsallad

1 burk Kikärtor

3 msk olivolja

2 msk rödvinsvinäger

2 msk flingsalt

svartpeppar från kvarn

1 msk spiskummin

2 msk sesamfrön

Leilas Mixed Grill:

300 g tigerräkor eller gambas med skal

450 g kycklinglårfilé (urbenad)

500 g lammkotletter

1 lammkotletter

2 citroner (att grilla)

Grillmarinad till köttet:

2 vitlöksklyftor

1 msk fänkåls frö

1 msk färsk rosmarin

1 msk honung

1 dl hackad persilja

rivet skal av 1 citron

3 msk olivolja

flingsalt

svartpeppar från kvarn

Grillmarinad till Gambas:

1/2 mild chili

2 msk honung

2 msk olivolja

1 tsk kanel

1/2 tsk malen nejlika

flingsalt

svartpeppar från kvarn

Gör så här

Marockansk sallad Gör så här: 1. Koka rödbetorna med skal i välsaltat vatten, låt svalna under spolning. 2. Skala och tärna potatisen, koka den i välsaltat vatten med skalade hela vitlöksklyftor. 3. Skala och tärna rödbetorna. 4. Skala och skiva morötterna tunt. 5. Kärna ur och tärna gurkan. 6. Skölj och lägg salladen i botten på ett stort serveringsfat och lägg alla grönsaker ovanpå. 7. Ringla över olivolja och vinäger, krydda med flingsalt, svartpeppar och spiskummin. 8. Rosta sesamfrön i en torr stekpanna och strö dem över salladen. Leilas tips! Det är speciellt viktigt att se till att vattnet till rödbetorna och potatisen är väl saltat. Annars blir det lätt smaklöst. Att använda spiskummin och salt på sallader är vanligt i Marocko. Och det är supergott.. Leilas mixed grill och marinad till köttet Gör så här: 1. Krossa vitlök, fänkål och rosmarin i mortel och mosa samman med resterande ingredienser. 2. Skär av långa kvistar av rosmarinen och skal av 2/3 av rosmarinbarren så att toppen finns kvar. 3. Marinera lammet och kycklingen. 4. Dela kycklinglåren och trä dem på rosmarinkvistar som spett. 5. Grilla köttet och citronhalvor. Grillmarinad till Gambas Gör så här: 1. Hacka chilin och blanda ingredienserna till marinaden. 2. Marinera räkorna och grilla. Leilas tips! Köttet kan med fördel marineras i ett par timmar innan grillning men det är inget måste. Tänk på att både lamm och räkor går ganska snabbt att grilla, så det inte blir överstekt. Grillad citron är jättegott att pressa över både lamm, kyckling och räkor.

Ett recept från tv4.se/mat

Postat

Matrecept? Haha, den här tråden fylls med allt möjligt! 😉

Postat

Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid....

Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.

Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?

För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.

Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en block över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.

Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?

Postat

Nu ska jag ringa resebyrån och försöka boka om mitt flyg... Håll tummarna!

Postat
Matrecept? Haha, den här tråden fylls med allt möjligt! 😉

Food is a way of life my friend! 😄

Postat

Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.

Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?

För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.

Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en block över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.

Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?

Klassiker! 😉😄

Postat

If you decide not to make your own decisions and follow the advice of others, that, also, is a decision for which you are responsible. You will experience the consequences, no matter what your decision is.

Postat

Klassiker! 😉😄

Så jävla bra 😄:D

Postat (redigerat)

Ni får väl hjälpa till och bomba lite ni med 😉

Redigerat av MarcusRombo
Postat

MarcusRombo: Köp en slägga! Avreagera dig på bilen! Gå sedan in och laga till något gott.

Postat
MarcusRombo: Köp en slägga! Avreagera dig på bilen! Gå sedan in och laga till något gott.

Oh nej, jag hoppar över steg 1 och 2 😉

Postat
GOOFY05.jpgNEJ! Akta bilen!
Postat

Bra, jag börjar bli hungrig jag med.

Postat
Bra, jag börjar bli hungrig jag med.

Jag har inte ätit nånting idag alls! 😉

Postat

Ta en öl vetja!

Postat

nicklas.jpg

Öh?

Postat

Nej, inte öh - ÖL!

Postat

Poster Posts

Grahn 133

Pluffo 129

hackeman 123

Shadows 101

Neko 92

Olsberg 65

Fredrikmo 63

Per_a_55 60

mickeh 37

Shattered 34

Danny Cort 32

MarcusRombo 30

Procedomani 30

brojd 23

wonderboy 23

vectro 20

laslo 19

denton 15

beluboobi 14

lavrell 13

Egghuvud 10

VacUm 10

maxmaxmax 9

addic59 7

Håkan Ekberg 7

nkai 7

Smulan 7

captain nemo 6

Rockfart 4

djonas 4

dedacia 3

hegobald 3

ChrioN 3

MusicGene 3

Stinkey 3

hammagrella 3

Kiefz 2

Tokas 2

nurfen 2

machin 2

L.C 2

Itzhak 2

karl 2

osiris 2

Fredrix 1

demoniqus 1

Jazzman 1

Jari 1

rewind 1

robc 1

Elton 1

Torre 1

indi 1

Zatri 1

Plus & Minus 1

plastocid 1

Signert 1

peterpop 1

Vallhagen 1

Odel 1

HeHå 1

aspucko 1

Limpan 1

Odels_tant 1

Postat
Nej, inte öh - ÖL!

haha, vad skönt med riktig humor Per 😉

Förresten, vad står A:et för? Andersson?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.