Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

MarcusRombo (oregistrerad)
åh fy fan vad jag är bra

Alla är vi bra på olika saker...

Marcus den lilla oerfarna nollan har inte insett att han borde bli bättre på nåt annat än på att röja-flaggor... 😱

Du, vågar du på att spela en omgång med mig kanske? Du kommer sitta med öppen mun i flera veckor efteråt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

åh fy fan vad jag är bra

Alla är vi bra på olika saker...

Marcus den lilla oerfarna nollan har inte insett att han borde bli bättre på nåt annat än på att röja-flaggor... 😱

Du, vågar du på att spela en omgång med mig kanske? Du kommer sitta med öppen mun i flera veckor efteråt 😉

😉 Haha... nä, jag skulle känna mig så ägd efteråt. Herregud. Sänka flaggor är ju en viktig... ehm sport(?)

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
åh fy fan vad jag är bra

Alla är vi bra på olika saker...

Marcus den lilla oerfarna nollan har inte insett att han borde bli bättre på nåt annat än på att röja-flaggor... 😱

Du, vågar du på att spela en omgång med mig kanske? Du kommer sitta med öppen mun i flera veckor efteråt 😉

😉 Haha... nä, jag skulle känna mig så ägd efteråt. Herregud. Sänka flaggor är ju en viktig... ehm sport(?)

japp, oerhört. sen ska jag ner och mysa med Lindsay, vi ska ha en filmnatt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
gäääääääääsp, börjar bli sent nu alla studio-männniskor, dröm sött om ljudkort, monitorer, synthar eller vad ni själva känner dör...

God Natt!

Äsch, jag brukar drömma om musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Nu spelar jag mot en annan polare, hon var lite bättre 😱 Eller mycket rättare sagt mycket bättre.

God natt Jocke!

EDIT: CP formulering

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Nu är det dags för soffa + filt + mat + TV(Alias). Sen säng + kuddar + täcke + Lindsay(och efter vi är färdiga, sömn).

God natt! Syns imorgon spamaholics! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Söver ni eller?

De e la änna onödit!

Fan va gôtt de ska bli att krypa ner.

De har blitt görmycket nu på sistone, med detta me brôtandet i min dator.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny fiskerapport:

Gav sundet precis här utanför en sista chans igår. Hade lite kompisar här som ville ut och fiska så jag tog med dom ut med ganska vaga förhoppningar på bra fiske (som jag berättade sist resulterade 3 timmars aktivt fiske i 1 abborre och ett lite grövre napp, dvs totalt värdelöst).

Eftersom jag inte är 100% klar med min flytt hade jag inte fått med mig alla fiskeprylar så kompisen som skulle fiska fick låna kastspöt och jag tog själv flugspöt. Det första som händer är att jag får en "normalabborre" på ca 2 hekto, och det följs upp av ett gäng till i ungefär samma storlek. Kompisen som draggar sakta över botten med mask får snart en närmare halvkilot som snart följs upp av en riktigt fin på 6-7 hekto och då börjar jag bli imponerad. Stället håller fisk och det är 5 minuters gångväg från min lägenhet!! Vi fiskar på och det nappar hyffsat. Dock krymper fisken sakta men säkert och klockan börjar bli en del. Istället för abborre är det sarv och mört på kroken och vi börjar lessna så smått.

Jag ser en _stor_ fisk vaka en bit utanför och edn verkar inte jaga småfisk utan går och äter nåt på ytan. Kastade som en idiot på den men hade inga torrflugor med mig och den vägrade ta på dom nymfer jag hade fått med mig. Funderar på om det kan ha varit en Id, eller om det verkligen var en öring. Väldigt kraftig stjärtspole hann jag se, men inte mycket mer. Såg lite större vak längre bort också men det var inte inom räckhåll. Vad tror ni? Grahn, har du nån idé!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på om det kan ha varit en Id, eller om det verkligen var en öring. Väldigt kraftig stjärtspole hann jag se, men inte mycket mer. Såg lite större vak längre bort också men det var inte inom räckhåll. Vad tror ni? Grahn, har du nån idé!?

Marulk, jag lovar! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag får upp följande meddelande när jag bara har i instickskortet och inte har kopplat lådan till den med en kabel emellan:

"PatchMix DSP Error!

You don't appear to have sufficient E-MU hardware to load the session in your system. This may be because the session expects more E-MU hardware than you have installed on your system. You may continue limited editing of this PatchMix DSP session but you may not hear audio as expected.

OK."

Vad betyder det? Sedan kopplade jag in hörlurarna i instickskortet och lyssnade på djonas senaste alster. Därefter stängde jag av datorn, kopplad i kabeln från lådan med alla anslutningarna till instickskortet och satte på datorn igen. Då kom inte felmeddelandet upp. Innebär detta att jag får det felmeddelandet varje gång jag startar datorn om bara instickskortet är i?

Det verkar också som om det räcker med att avaktivera mitt inbyggda ljudkort i Enhetshanteraren här, jag har inte avinstallerat det. Enligt alla förstå-sig-påare så ska det inte räcka på långa vägar för bägge dessa grejer ska tydligen göras i BIOS (vilket inte går i min pc, då BIOS:et inte tar upp ljudkortet där). Mitt interna ljudkort hittades iaf inte alls av Windows, och då har jag ändå bara avaktiverat det i Enhetshanteraren.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag får upp följande meddelande när jag bara har i instickskortet och inte har kopplat lådan till den med en kabel emellan:

"PatchMix DSP Error!

You don't appear to have sufficient E-MU hardware to load the session in your system. This may be because the session expects more E-MU hardware than you have installed on your system. You may continue limited editing of this PatchMix DSP session but you may not hear audio as expected.

OK."

Vad betyder det? Sedan kopplade jag in hörlurarna i instickskortet och lyssnade på djonas senaste alster. Därefter stängde jag av datorn, kopplad i kabeln från lådan med alla anslutningarna till instickskortet och satte på datorn igen. Då kom inte felmeddelandet upp. Innebär detta att jag får det felmeddelandet varje gång jag startar datorn om bara instickskortet är i?

Det verkar också som om det räcker med att avaktivera mitt inbyggda ljudkort i Enhetshanteraren här, jag har inte avinstallerat det. Enligt alla förstå-sig-påare så ska det inte räcka på långa vägar för bägge dessa grejer ska tydligen göras i BIOS (vilket inte går i min pc, då BIOS:et inte tar upp ljudkortet där). Mitt interna ljudkort hittades iaf inte alls av Windows, och då har jag ändå bara avaktiverat det i Enhetshanteraren.

😄

:musik

Gött! Har du fått det att funka nu?

Innebär detta att jag får det felmeddelandet varje gång jag startar datorn om bara instickskortet är i?

Säkert. Det märker du ju. 😉

Du ska inte vara så nedvärderande mot alla förstå-sig-påare. Ingen har dom ultimata svaren. Datorer gör alltid som dom vill så det gäller bara att gissa och chansa.

Hur blev det med BIOS-uppgradering då? Då kanske funktionen skulle dyka upp. Men funkar det nu som det ska så är det ju bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...