MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Hej! Läget? 😉 Jofan! Great. Sitter och laddar ner lite gratis musik nu. Daniel Wang är på väg ner 🙂 Själv M?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Daniel Wang began producing for Environ Records in 1997. He has DJ'd and performed around the world, but he feels he is still just beginning. From his new home/studio in Berlin, Wang puts the world on notice: "With the spirit of Karen Carpenter and Clara Rockmore guiding me, here come classical-reggae and nu acid-disco for 2004!"
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 John Tejada has recorded for such labels as Plug Research, Seventh City, deFocus, and Ferox, often in collaboration with artists such as Arian Leviste and Titonton Duvante.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Besides this remix, French Laurent Daumail a.k.a DJ Cam has also done remixes for Nas ('Made You Look'), Cypress Hill ('Highlife'), Macy Gray ('Do Something'), Malia ('Let It Happen') and Michael Jackson ('Rock My World').
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Beautiful Broken Beats track by this USA, Boston based band Doob. Their debut album is a superb mixture of Alternative Lounge, Electronica, Funk, Gospel, World, Pop, Abstract, Jazz and Broken Beats.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 This brilliant track by Starlister ist the result of an interesting analysis done by Loren Jan Wilson: using computer-based content of popular music reviews to guide the music-making process.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Cut Copy is the musical lovechild of Melbourne human giraffe and 70’s MOR fetishist Dan Whitford. A project born in the early 21st century, Cut Copy was originally more of a solo project for Dan to exercise his love of sampling and instrumental hip hop, before he took a turn for the dancefloor ...
Pazo Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 All dendär musiken du skriver om verkar jävligt sjysst! äre house eller nåt sånt? 😆 puss
musik (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Kan någon definiera vad som gör House till House, Rap till Rap, Trance till Trance, HipHop till HipHop, Acid till Acid, Electronica till Electronica, Dance till Dance, Speed till Speed, Death Metal till Detah Metal, Trash Metal till Trash Metall, Heavy Metal till Heavy Metal, HardCore till HardCore, Grunge till Grunge, Garage Rock till Garage Rock, Ska till Ska o.s.v. o.s.v. Finns det nåt Lexikon? Gärna med en textmässigt glasklar definition och sedan med ljudexempel/skivexempel. Seriös postning... 😆 ;musik
Pazo Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 trance finner du iaf på Denna länk resten lite här å var antar jag 😆
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 All dendär musiken du skriver om verkar jävligt sjysst! äre house eller nåt sånt? 😆 puss Det står nästan i varje inlägg vad det handlar om för någe 😮 Electronica, inst hiphop, broken beat 😮
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Och "classical-reggae and nu acid-disco" 😆
Pazo Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 haha okey! Själv lyssnar jag på slipknot nu 😆 enda sen Hultsfred har de varit så jätte fina 😮
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Kan någon definiera vad som gör House till House, Rap till Rap, Trance till Trance, HipHop till HipHop, Acid till Acid, Electronica till Electronica, Dance till Dance, Speed till Speed, Death Metal till Detah Metal, Trash Metal till Trash Metall, Heavy Metal till Heavy Metal, HardCore till HardCore, Grunge till Grunge, Garage Rock till Garage Rock, Ska till Ska o.s.v. o.s.v. Finns det nåt Lexikon? Gärna med en textmässigt glasklar definition och sedan med ljudexempel/skivexempel. Seriös postning... 😆 ;musik Allt ska du kunna googla dig till. Väldigt många hävdar att house är en känsla. Vilket du varken kan läsa eller lyssna dig till.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 haha okey! Själv lyssnar jag på slipknot nu 😆 enda sen Hultsfred har de varit så jätte fina 😮 😮
musik (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Jag är väldigt förtjust i Castle! Det är en annan känsla i den musiken. 😆 :musik
Pazo Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Men jag såg Chirs Liebing, Son Kite å Eric Prydz när jag var i HUltsfred...å de gjorde inte Marcus 😆 (mobbning när de är som roligast) 😮
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Men jag såg Chirs Liebing, Son Kite å Eric Prydz när jag var i HUltsfred...å de gjorde inte Marcus 😆 (mobbning när de är som roligast) 😮 Son Kite får du gärna behålla för dig själv. Skulle inte ens gå på en trance spelning om jag fick betalt.
Pazo Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Va göru om dagarna rombo? 😆 Softar lr? Som jag! Tv-spel Dator Bada Sova 😮
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Va göru om dagarna rombo? 😆Softar lr? Som jag! Tv-spel Dator Bada Sova 😮 Jag softar hårt som fan. Sover rätt mycket. Jobbar på mitt och Kyaal's projekt. Kikar på en hel del film. Jag har faktiskt bara badat en gång i år 😮
Matthew L Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Ball, en chatsida, när kan jag klippa min rhododendron? Det kan du göra nästan när som hälst. Döda eller dåliga grenar kan du fimpa när du vill. Det är bra att klippa den när den blommat ut, för att de knoppar som billdas i år är de som blommar nästa år (tror jag). 😉 Oh, tack så mycket, går ut med en ficklampa direkt
Recommended Posts