Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

musik (oregistrerad)

Eject finns ju inte....

Förresten så hittar jag Utforskaren som en undermeny till Tillbehör bara, som är en undermeny till Program. Och klickar jag på Utforskaren så är det enda som syns en lista på Mina dokument.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag vart i Enhetshanteraren och kollat alla enheter (som på den gamla goda tiden). Det står att alla enheter fungerar korrekt på datorn. Alltså måste det vara nåt knas med instickskortet då... Eller också kan det vara pc-knas även om det inte framgår i Enhetshanteraren?! Inga IRQ-konflikter eller nåt iaf.

:rolleyes:

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

En utforskare över "Den här datorn" behöver du bara trycka Windows-tangent+E för att komma åt. 😆

Och vad gäller Enhetshanteraren spelar ju inte det någon roll. T.ex. din CD/DVD-brännare kan fungera jättebra och ha korrekta drivrutiner, men vill du ha ut skivan är det bara Eject-knappen som är viktig :rolleyes:

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jaja, men jag trodde du menade "Utforskaren", vilket inte är samma sak som "Den här datorn". Den här datorn visar bara att jag har en hårddisk © och en dvd-brännare (D). Torftigt värre. Godiset finns i "Enhetshanteraren".

Men man kan inte ejecta där heller...

Fick ett officiellt mailsvar från E-mu nyss. Det är kanske nåt fel på ljudkortet säger de, eftersom inte heller själva stora lådan som hör till lyser som den ska. De rekommenderar att jag iaf försöker installera drivrutinerna från cd:n, för att returrätten ska gälla. Det är inte E-mu:s sak att försöka installera nämligen. Affären vill dock inte att jag öppnar cd:n, eftersom de då inte kan sälja denna vidare i så fall. Ett typiskt Moment 22!

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Affären vill dock inte att jag öppnar cd:n, eftersom de då inte kan sälja denna vidare i så fall.

Tråkig affär! 😄

Har de inget butiksexemplar/demoex med en skiva som du kan få testa med då?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har varit med om detta flera gånger tidigare! Har du öppnat cd:n (drivrutiner o ev program) till en produkt, så tar ingen affär i världen tillbaka grejerna! Jag lovar! Samma för pc, skrivare, scanner o.s.v.

Affären kan skicka tillbaka till E-mu om det inte är för krångligt (vid t.ex. bara årsvisa leveranser), men ibland väljer de att laga själva om de kan, de har en del kontakter. Men oftast sänds grejerna tillbaka.

Men alldeles oavsett, har jag öppnat cd:n så bryr sig inte butiken såklart. Då är det kört. Det är ju till butiken jag går och inte till E-mu, USA. Eftersom kortet inte lyser alls och lådan inte lyser heller normalt, så behöver jag inte ens öppna cd:n.

😄

Har inte öppnat cd:n// :musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jo...

Det mest skrattretande var dock butiken Cykelringens försäkran vid disken:

Fullt bytesrätt och Öppet köp på Alla produkter (obs gäller ej cyklar och fitnessprodukter).

HAHA...det är det ENDA de säljer!!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Detta knas med att inte få byta elektronik med mjukvara som är bruten tillämpar ALLA!!! Computer City-kedjan är benhårda (de som ingår i/köpt SIBA). Antar att även Elgiganten, OnOff, Expert m.fl. kör samma stil. Liksom alla datorbutiker jag varit i i Göteborg. MÅNGA!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Butiken ni ville att jag ska gå till med ljudkortet!

Men imon så. Får se vad de säger.

Ont i huvet och magen - för lite mat. Har inte hunnit...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pluffo.

Det behöver inte vara så dyrt att köpa dem. Men om man måste serva dem två ggr om året så blir det det.

Jag tror vi har olika defenitioner på dyrt.

Så är det ju nästan alltid.

Nästan.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Firefox alltså... I IE blir det rätt. Forumkoden är körd nånstans!!

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //--> bryter sidorna överallt också...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Är serien "Morden i Midsomer" hypnotisk?

Jag somnade för fjärde gången i rad, utan att återigen få reda på vem som var den skyldige. Det måste bero på den där signaturmelodin.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Är serien "Morden i Midsomer" hypnotisk?

Jag somnade för fjärde gången i rad, utan att återigen få reda på vem som var den skyldige. Det måste bero på den där signaturmelodin.

Ja, inte kan manusförfattare, regissör och skådespelare ha betydelse?

Ska du lyncha kompositören? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tänk efter....

HUR går signaturmelodin i "Morden i Midsomer"?

..visst är den hypnotisk...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

k9:

LYX!

Jaså du har städhjälp? Hur är den skatan klädd? Svartvit uniform? Högklackat?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...