Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

musik (oregistrerad)

Bra...bra...

Hur kommer man till en pc:s BIOS? Jag ska installera ett ljudkort men måste innan jag gör det veta hur jag når till pc:ns BIOS. När jag startar pc:n så står det tre meddelanden för alternativ man kan trycka på ESC, F10 och F12. Jag har provat alla tre, men inget händer utan Windows startar som vanligt ändå.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hur går man in i dos i Windows XP? Det var lättare med Windows 95...

Press [esc] to change Boot order

Press [F10] to enter Set up

Press [F12] to boot LAN

Är alternativen. Vad hade ni valt?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hmm...det spelar ingen roll vad jag trycker på för knapp av alla de nämnda. Windows startar ändå! Idiotsäker pc?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag varit i Ingenmansland, d.v.s. BIOS i min pc. För att komma dit var det bara esc-knappen som funkade. Och man fick hålla nere den vääääääldigt länge! Väl i BIOS så var det sparsmakat måste jag säga. Processor, hårddisk, grafikminne, RAM såg jag, men inte ett uns av nåt ljudkort. Förresten sitter det bara en ljudkrets på moderkortet, tror jag väl, så den vet jag inte hur jag ska komma åt. Det var klurigt att lämna BIOS, om man satsade på "esc" så skulle det betyda "lämnar BIOS", men det hände ingenting faktiskt!! Valde jag istället Enter, så betydde det "spara ändringarna och lämna sedan BIOS". Detta funkade dock bra. Hoppas jag inte gjort nån ändring bara. Synd att det är så med lämnandet, för i program kan man ju vela en djäkla massa (Word, sequenserprogram, bildredigering m.fl.) och sedan bara lämna...

Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Med ljudkortet.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Varför jag drar mig så beror på att förra gången jag hade två ljudkort (i min bautastationära specialbyggda pc), så blev det knas och det krävdes två olika tekniker på två helt olika platser och sammanlagt långt över 100 arbetstimmar (!) och en väntan på sex månader (!), innan jag kunde köra igen. SANT.

😠

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

SUCK!!!!

Allt är fel.

Det står att instiskkortets lampa ska lysa blått. Därefter ska pc:n fråga efter drivrutinerna. Efter de installerats ska man koppla en sladd från instickskortet till låddan. Sedan ska man koppla i en sladd från den låddan till nätuttaget.

Problemet är dock att instickskortet inte lyser alls och pc:n frågar ingenting...

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej k9! Hej MarcusRombo! Hej per a 55! Hej Vectro! Hej Pazo! Hej Pico! Hej jivegard! Hej force fED! Hej Danny Cort! Hej Hackeman! Hej Victor den Store! Hej milton! Hej addic 59! Hej helgobald! Hej Jocke! Hej Claes! Hej Hammagrella! Hej Midori! Hej Hwagang! Hej Fredrika! Hej PunkrockDude! Hej musiker! Hej Wallin! Hej Myrtli! Hej Roha!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej k9! Hej MarcusRombo! Hej per a 55! Hej Vectro! Hej Pazo! Hej Pico! Hej jivegard! Hej force fED! Hej Danny Cort! Hej Hackeman! Hej Victor den Store! Hej milton! Hej addic 59! Hej helgobald! Hej Jocke! Hej Claes! Hej Hammagrella! Hej Midori! Hej Hwagang! Hej Fredrika! Hej PunkrockDude! Hej musiker! Hej Wallin! Hej Myrtli! Hej Roha!

😄

😆

...

:rolleyes:

...

😉

...

Okej?! Hej musik! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag följde k9:s råd och skrev frågan i en annan tråd, men jag ställer den även här, för jag måste tids nog stänga av pc:n... Och då måste kortet vara ur först, sägs det.

HUR får man ut ett PC Card?

1) From the Taskbar, select the ¤¤¤-icon (en mikroskopisk bild föreställande en pil och ett kort?). The "Safely Remove Hardware" pop-up window appears.

2) Choose OK, then press the Eject button on the CardBus slot to eject the card.

Jag hittar inte nån sån ikon. Var finns den? Exakt. Har Win XP.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...