Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

i ändan på adapern stoppar jag en sladd med vanlig stickkontakt (två pinnar) och på sladden står det 250 V, 2.5 Ampère. Det medföljer även en sladd med mycket kraftig kontakr (tre raka stift, de har väl det i England?), på den sladden står det 250 V, 3 Ampére. Det gör mig misstänksam!!!

:musik

Om det bara är en sladd från vägguttaget till lådan så kan den ju inte sabba något. Är det samma kontakt in i "lådan" på bägge sladdarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

musik (oregistrerad)

Alltså...från adaptern stoppar jag en sladd med ett runt litet stift in i det externa ljudkortet (alltså lådan). Det är sladdarna till adaptern som är olika. Men inte så olika som jag vill, om du förstår...

Ena sladden är en "vanlig" svensk. På den står 250 V och 2.5 ampère.

På den andra "engelska?" står det 250 V och 3.0 ampère.

Jag tror det ska vara en vanlig 220-240 V-sladd istället. Men jag vill ju liksom inte bara prova för skoj skull. Kortet kostade ju ändå 4200 kr... Och pc:n..jadu...

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, är du det minsta osäker (och det är du ju), så kolla med säljaren så fort du kan innan du gör något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen att drivspänningen till kortet skall vara 48 V, det är den spänning du skall få ut från adaptern.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hmm....Så ut från vägg uttaget strömmar 220 Volt.... via en sladd det står 250 Volt och 2.5 ampére på....till en nätadapter det står 100-240 Volt och 0.5 ampére på....till ett ljudkort det står 48 Volt på.... Knepigt!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, nätadaptern är till för att transformera ned spänningen ifrån vägguttaget till den matning som ljudkortet skall ha. Det är många delar på ett järnspett...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, måste dräpa datorn. Har rensat en hårddisk som skall in i en annan burk.

Tebax lite senare! 🙂

Och du fick igång skiten igen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Asch, jag tar det imorgon... orkar inte nu.

Har redan ryckt ur, stoppat in, ryckt ur, stoppat in (hmm?)... hundra gånger idag.

Köpt lite nya dator prylar, måste flytta om filer osv för att ha båda burkarna igång och i ordning.

Trodde jag skulle få det enkelt, installade bara operativsystemet på en gammal 10gigare, men den dog ju givetvis, stendöd!

Aja, får tat imorgon... går och käkar mig något istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tackar!! Snackade med brozzan i telefon nyss. Han tror oxå det är strömförsörjningen som är knas. Jag tar det när de öppnar imon.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
RamboManga, hur har ledigheten varit??

😳

:musik

den ahr varit PHEEET. har ni saknat mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Forumet är aldrig detsamma när någon är väck...

så sant broder, så sant

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Nämen Tjenare på er. Vafan är ni vakna? Gå å lägg er. 😳

...eller inte. 😛

hihi 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag såg att du och jag blev medlemmar ungefär samtidigt, men att jag gjort dubbelt så många inlägg trots att du skrivit många många gånger i denna låååånga tråden. Tänk vad skit jag måste ha skrivit dåå.... 😳😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag såg att du och jag blev medlemmar ungefär samtidigt, men att jag gjort dubbelt så många inlägg trots att du skrivit många många gånger i denna låååånga tråden. Tänk vad skit jag måste ha skrivit dåå.... 😳😛

jag har också märkt det 😛😎😆 haha

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Är det höst nu? Idag regnade det oavbrutet i 10 timmar.

Ja tusiken. Nu får det vara nog. Vi vill ha sol. NU!!! 😳

hell yeah!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Har inte sömnproblem normalt, men när jag nu köpte ljudkortet i eftermiddags som jag väntat på sedan februari och det visar sig vara nåt knas med det, då blir man förbannad och irriterad...och kan inte somna.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Har inte sömnproblem normalt, men när jag nu köpte ljudkortet i eftermiddags som jag väntat på sedan februari och det visar sig vara nåt knas med det, då blir man förbannad och irriterad...och kan inte somna.

😳

känner igen mig. inte kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...