Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

musik (oregistrerad)

Har ett asjobbigt hårdvaruproblem... Sitter med det externa ljudkortet jag väntat på sen februari. När man sätter på strömmen så lyser bara vissa lampor. Stänger man av och sätter på igen så lyser helt andra lampor (ev vissa gemensamma). Så kan det väl ändå inte vara meningen att det ska vara?? Allt ska väl lysa samtidigt!!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Detta är irriterande! Kan det vara strömmen som inte når fram till kortet ordentligt?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är så dj**la nytt att jag ännu inte installerat mjukvaran.

Ska jag gå tebax imon med skiten? Jag har haft det hemma i tre timmar...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Per a 55 : Jag måste dessvärre anta att samma sak gäller för denna hårdvara+mjukvara-pryl som för allt annat; skrivare, pc m.m. Dvs. har man installerat mjukvara så glöm allt vad byten heter!!

Har inte kollat in det inofficiella e-mu-forumet. Var finns det?

Tack! Såg länken nu förstan...

🙁

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

(Editerade min post, så kolla ovanstående, om det nu inte vore uppenbart)

Folk från Emu som smyger omkring på de där forumen och besvarar frågor.

En vid namn Ichi verkar väldigt flitig och kunnig!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

På sladden jag stack in i adaptern står det 250 V, 3 Ampere. Är det verkligen svensk standard? Jag trodde vi hade 220 volt. På en speciell annan sladd med mycket kraftig instickskontakt står det nämligen också 250 V, 3 ampere!!!!

Nåt är skumt. Min andra sladd till en annan pryl har 220 V, 0.5 Ampere.

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Per a 55 : Jag måste dessvärre anta att samma sak gäller för denna hårdvara+mjukvara-pryl som för allt annat; skrivare, pc m.m. Dvs. har man installerat mjukvara så glöm allt vad byten heter!!

Har inte kollat in det inofficiella e-mu-forumet. Var finns det?

Tack! Såg länken nu förstan...

🙁

:musik

Fast är det fel på skiten så har du rätt att byta. Kommer du tillbaka nu och vill byta är risken att du bara får i halsen att mjukvaran fixar det hela 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Och till nätadaptern som man ska sticka in den där 3 Ampere, 250Voltsladden, så står det 100-240 V, 0.5 Ampere...

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

wooohooo! fy fan vad duktiga ni har varit!!!! 🙁 har läst igenom allt nu och ni har verkligen varit spamalicious!!!! fan vad underbart 🙁😄

ni är oerhört duktiga 😄 kikar in här senare igen när jag kommer hem 🙂

fy fan vad bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Och till nätadaptern som man ska sticka in den där 3 Ampere, 250Voltsladden, så står det 100-240 V, 0.5 Ampere...

🙁

:musik

Heh, får mig att minnas ett misstag jag gjorde en gång.

Tog fel nätadapter till en hub en gång i tiden, pluggade in...

*plopp, plopp, plopp* lät det då LED efter LED dog, och apparaten luktade bränt.

(Hur många mer än mig badar i nätadaptrar?)

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

har förresten inte "läst" igenom allt. har mest kollat igenom det 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jooo.....men nu är det ju inte jag, utan fabriken i Malaysia som skickat med fel sladd i så fall....

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jooo.....men nu är det ju inte jag, utan fabriken i Malaysia som skickat med fel sladd i så fall....

🙁

:musik

Nej nej, menade inte att det var du heller. Bara mindes mitt öde.

Fan hubbar var ju dyra på den tiden. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag är ingen elektriker, men tycker det borde stå samma Ampère på sladden man stoppar i som på adaptern. Nu står det 3 Amp på sladden, vilket är samma tal som på den sladd som de skickat med extra ifall jag bor i UK...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Sladden är nog OK, det är väl att den tål 250 V, vi kommer väl sällan över 240 i Sverige, men jag tror inte att sladden är problemet, har den svensk nätkontakt så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen elektriker, men tycker det borde stå samma Ampère på sladden man stoppar i som på adaptern. Nu står det 3 Amp på sladden, vilket är samma tal som på den sladd som de skickat med extra ifall jag bor i UK...

På varenda adapter jag hittar här hemma hos mig (nåväl, gick väl inte igenom allt men) så är det 230v och lite varierande ampere på input.

Output varierar dock från pinal till pinal...

Och det är väl just outputen som är "farlig" för, i ditt fall; ljudkortet

(Och, jag är inte heller elektriker.. 🙁 )

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag ska förklara: I lådan låg ett cardbuskort (instickskort) (som man ska stoppa in i pc:n), en jätteknepig sladd mellan cardbuskortet och själva ljudkortslådan, en multipel midihärva-kablar, en nätadapter där kontakten sätts i externa ljudkortslådan och på adaptern står 100-240 V, 0.5A, i ändan på adapern stoppar jag en sladd med vanlig stickkontakt (två pinnar) och på sladden står det 250 V, 2.5 Ampère. Det medföljer även en sladd med mycket kraftig kontakr (tre raka stift, de har väl det i England?), på den sladden står det 250 V, 3 Ampére. Det gör mig misstänksam!!!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...