denton (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Då har ni tur 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag är inte 54år gammal inte jag heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Inte jag heller, men jag gillar öl! 🙂 Gillar Newcastle (öl) men bor inte där heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Gillar Guiness Extra Stout Men sen är jag ju väldigt manlig också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Kyckling a'la VacUm Marinad: 1 burk cocosmjölk Soja Grillkrydda 1 Hackad Lök Paprikapulver Ganska rikligt med franska örter eller liknande smula gärna ner lite torkad chilifrukt här också Marinera kycklingbitarna ett par timmar. Lägg dom sedan i en form MED marinaden och in i ugnen på 190 grader i 20 minuter (krydda gärna lite extra på bitarna). Vänd sedan på bitarna, krydda ev. ytterligare och in i ugnen till dom är klara (ca 30 minuter). Servera med ris. Kan du specifiera örterna du föredrar? spelar egentligen ingen roll vad det är för örter, men det finns nån örtblandning som heter just "franska örter" som funkar kanon. Jo. Det är viktigt som fan vilka örter man har i. Särskilt som här där det finn kokosmjölk med i receptet. Kokosmjölk är en klassisk svårkombinerad rysare. Jag menar, tänk om nu någon får för sig att ha i körvel & dill - det blir total katastrof. Eller lagerblad & rosmarin? Funkar inte alls med kokosmjölk. Kom igen nu, det här är skitviktigt. De örter som brukar ingå i en klassisk fransk blandning är timjan, mejram, kyndel, rosmarin & ibland persilja. Jag hade inte använt en fransk örtblanding, eftersom det kommer skära sig med kokosmjölk rent smakmässigt. Jag hade använt koriander, timjan & lite färsk persilja. & kom ihåg att ALLTID använda kokosmjölk light i matlagning. Det gör proffsen & det ger ett bättre resultat på alla vis än den med "regular" fetthalt. Lycka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 äh. Mina franska örter jag kör funkar alldeles utmärkt. Klart man inte proppar i saker som dill i detdär, men någon sorts förnuft har väl dom flesta. Men tack för cocosmjölk light-tipset.. För det blir för jäkla mycket sky med vanlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Håller helt med Danny. Glöm inte ketchupen heller! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Men jag käkar detdär med lingonsylt. Ärligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shattered Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Vad är era favoriträtter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Vad är era favoriträtter? Lasagne, men den har hård konkurrens av marinerat grillat kött med klyftpotatis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Välgjorda koldolmar med potatis och lingonsylt. Gös är jävligt gott också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shattered Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Inte dumt alls. Jag gillar det enkla. Stuvade makaroner å stekt korv är min all time favorit. Det har varit min basföda genom hela mitt liv 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Quarter Pounder Cheese, Pommes Frites, Sprite och McFlurry Daim Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Kyckling a'la VacUm Marinad: 1 burk cocosmjölk Soja Grillkrydda 1 Hackad Lök Paprikapulver Ganska rikligt med franska örter eller liknande smula gärna ner lite torkad chilifrukt här också Marinera kycklingbitarna ett par timmar. Lägg dom sedan i en form MED marinaden och in i ugnen på 190 grader i 20 minuter (krydda gärna lite extra på bitarna). Vänd sedan på bitarna, krydda ev. ytterligare och in i ugnen till dom är klara (ca 30 minuter). Servera med ris. Kan du specifiera örterna du föredrar? spelar egentligen ingen roll vad det är för örter, men det finns nån örtblandning som heter just "franska örter" som funkar kanon. Jo. Det är viktigt som fan vilka örter man har i. Särskilt som här där det finn kokosmjölk med i receptet. Kokosmjölk är en klassisk svårkombinerad rysare. Jag menar, tänk om nu någon får för sig att ha i körvel & dill - det blir total katastrof. Eller lagerblad & rosmarin? Funkar inte alls med kokosmjölk. Kom igen nu, det här är skitviktigt. De örter som brukar ingå i en klassisk fransk blandning är timjan, mejram, kyndel, rosmarin & ibland persilja. Jag hade inte använt en fransk örtblanding, eftersom det kommer skära sig med kokosmjölk rent smakmässigt. Jag hade använt koriander, timjan & lite färsk persilja. & kom ihåg att ALLTID använda kokosmjölk light i matlagning. Det gör proffsen & det ger ett bättre resultat på alla vis än den med "regular" fetthalt. Lycka till. Kokosmjölk light = vanlig kokosmjölk med lite mer vatten. //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Men bästa burgaren då? Donken, BK, Sibylla, eller? Själv tycker jag en vällagad Sibylla-burgare är oslagbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shattered Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Men bästa burgaren då? Donken, BK, Sibylla, eller? Själv tycker jag en vällagad Sibylla-burgare är oslagbar. Utan tvekan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Men bästa burgaren då? Donken, BK, Sibylla, eller? Själv tycker jag en vällagad Sibylla-burgare är oslagbar. Pizza+ Stenungsund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 3 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 3 maj 2005 Ja! Det finns en gud!!! Sahara Hotnights har blivit bestulna på följande instrument: Fender Stratocaster; ljusblå, serienr 55495. Fender Stratocaster; röd, serienr L59366. Gibson Les Paul custom; svart, serienr 73217555. Guild Polara S-100; vit, serienr FB001053. Fender Jazz bass; svart, serienr 621105. Hjälp oss hitta dessa, belöning utlovas. Tack. E-mail: stulet2005@yahoo.se Tel 1: 0707-438624 Tel 2: 0706-754212 Polisen stöldgods: 08-11414 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Ja! Det finns en gud!!! Sahara Hotnights har blivit bestulna på följande instrument: Fender Stratocaster; ljusblå, serienr 55495. Fender Stratocaster; röd, serienr L59366. Gibson Les Paul custom; svart, serienr 73217555. Guild Polara S-100; vit, serienr FB001053. Fender Jazz bass; svart, serienr 621105. Hjälp oss hitta dessa, belöning utlovas. Tack. E-mail: stulet2005@yahoo.se Tel 1: 0707-438624 Tel 2: 0706-754212 Polisen stöldgods: 08-11414 undrar vad belöningen är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shattered Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 49 st sibyllaburgare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 (redigerat) Kokosmjölk light = vanlig kokosmjölk med lite mer vatten. //nemo I princip ja. Fast ändå inte. I de delar av asien där kokosmjölk används i matlagning så är det uteslutande lightvarianten som gäller. dels för att den har en mildare smak utan den där vassa beskan som kan följa med ibland, dels därför att den klarar högre temperaturer utan att smaka fadd & konstig. Kokosmjölkens förmåga att skära sig finns inte heller i lightaren. & favoriträtter; Håller med som ovan att hemlagade kåldolmar med periljsesky, lingon & kokt potatis är bland det absolut bästa man kan äta. Men en klassisk lantfalugryta är jävlaridet inte långt efter. Jag kanske smäller upp recepten här nångång, komplett med mina hemliga tips för att få maten att "smaka restaurang". Sen är det ju så att eftersom jag är proffisionell kock sen 15 år tillbaks så är ofta den ultimata gastronomiska upplevelsen en Cheesebite på 7/11 på väg hem från jobbet. Redigerat 3 maj 2005 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 49 st sibyllaburgare Maria Andersson? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shattered Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 49 st sibyllaburgare Maria Andersson? ¿Que va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 jag har några guror till salu: Fender Stratocaster; ljusblå, serienr 55495. Fender Stratocaster; röd, serienr L59366. Gibson Les Paul custom; svart, serienr 73217555. Guild Polara S-100; vit, serienr FB001053. Fender Jazz bass; svart, serienr 621105. BILLIGT! först till kvarn ni vet... 😠 fast, sorgligt att Damerna blev av med sina prylar 🙁😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 49 st sibyllaburgare Maria Andersson? ¿Que va? Sångerska och gitarrist i SH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag bor inte i Arboga Låter som en given låttitel för Hammagrella 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag bor inte i Arboga Låter som en given låttitel för Hammagrella 😏 Får sälja den till honom då 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Procedomani Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Om någon av damerna i Sahara Hotnights läser detta så har jag en fin nylonsträngad akustisk av märket Trubadur till salu. Vad ska jag säga, typ 16965 spänn prutat och klart. Jag kan slänga med en capo och ett snöre för ryggen. Jag kan garantera att det går att göra kulsprute-posén med den. /H Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag bor inte i Arboga Låter som en given låttitel för Hammagrella 😏 Får sälja den till honom då 😠 Sälja? Yes! Vi gör en lång lista på intressanta låttitlar och tvingar forummedlemmar att köpa dem och skriva låtar på dem... Jag börjar skissa låtttitlar... Kungen blev till sand Du ville aldrig spela Badminton Det finns alltid plats för lite till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Jag bor inte i Arboga Låter som en given låttitel för Hammagrella 😏 Får sälja den till honom då 😠 Sälja? Yes! Vi gör en lång lista på intressanta låttitlar och tvingar forummedlemmar att köpa dem och skriva låtar på dem... Jag börjar skissa låtttitlar... Kungen blev till sand Du ville aldrig spela Badminton Det finns alltid plats för lite till Jonas Diskar, 67:- Kiss Kiss, Gratis Lisen hoppas blindbock, 132.70:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts