thomaslj Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Hej! Laddar in en loop som jag spelat in i 175 bpm, till ett projekt som går i 75 bpm. Loopen går som förväntat i slow motion. Är ganska säker på att det finns ett sätt att enkelt dubbla hastigheten för den inladdade loopen så att den går med dubbla hastigheten, ( utan att behöva timestretcha osv) Har dock glömt hur och kan inte hitta. Någon här som kan hjälpa en trött knegare med lite cubasetips? ( cubase 8.5 som gäller ) Mvh Thomas Ljunggren
van Caine Postat 22 oktober 2016 Postat 22 oktober 2016 Jag jobbar iof inte i loopar så jag har ingen erfarenhet av det här, men går det inte att tala om för Cubase att exempelvis importera det i 8/4 istället för 4/4?
thomaslj Postat 8 november 2016 Trådstartare Postat 8 november 2016 osäker, har dålig koll på det här. Men min fråga gäller även om man vill lägga in en midiloop från en trumvst. Att allt synkas ner till 75 bpm. Tycker det borde finnas ett smidigt sett att dubbla tempot på ett spår utan att behöva pilla och flytta varenda midinot. Mvh Thomas Ljunggren
Gäst Postat 10 november 2016 Postat 10 november 2016 Tidigare fanns det midi-funktioner för half/double tempo, har inte kunnat hitta dem i de senaste versionerna dock... För audio så borde du kunna ändra klippets bpm i projektfönstret, alltså skriva in 87.5 manuellt. Tycker dock att det går snabbare med timestretch-toolet, tror det ligger under "pilen" bland verktygen. Eller tryck på 1 några gånger!
tb303god Postat 11 november 2016 Postat 11 november 2016 Om du dubbel klickar på loopen så att du kommer in i sampel editor. är den då i musical mode så är det bara att halvera antalet bar tex från 8 till 4 bar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.