wast123 Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 (redigerat) Borttaget Redigerat 8 november 2019 av wast123
VayzeriA Postat 28 oktober 2016 Postat 28 oktober 2016 hej. är ny på forument 🙂 det är så att jag äger en onkyo tx-sr604e, har funkar snart 7år. men häromdagen så när jag damsäg så slog jag emot damsugaren i förstärkare, inte så kraftigt då men en liten smäll. då dog den bara. har kolla två säkringar där där strömkablen går ut, sorry för min dåliga kunskap inom el och vad allt heter men men. finns det fler säkringar ? på och av knappen funkar inte men den brukar starta när man sätter i kontaken bara. tack i förväg 🙂 :) Lite fel forum kanske för ett hemmabio system. Hade det varit en gitarrförstärkare så hade man kunnat hjälpa. .. Men kan vara en spricka i en lödning t.ex
KillwithSkill Postat 28 oktober 2016 Postat 28 oktober 2016 hej. är ny på forument 🙂 det är så att jag äger en onkyo tx-sr604e, har funkar snart 7år. men häromdagen så när jag damsäg så slog jag emot damsugaren i förstärkare, inte så kraftigt då men en liten smäll. då dog den bara. har kolla två säkringar där där strömkablen går ut, sorry för min dåliga kunskap inom el och vad allt heter men men. finns det fler säkringar ? på och av knappen funkar inte men den brukar starta när man sätter i kontaken bara. tack i förväg 🙂 :) Om du har, som du säger, dålig kunskap så förstår jag inte din fråga? Dels fel forum att fråga på men det är ju klart, det är elektronik. Men vad ska du göra med den ev hjälp du kan få här om du säger att du inte har kunskapen? Om nån kommer med ett svar typ: "-Byt det & det!" Vem ska då laga den? Lika bra att du lämnar in den på en verkstad som lagar sånt här. Eller gilla läget och köp nytt. Reparationer brukar inte vara billigt på elektronik idag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.