Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Stevie Wonder, den gamle räven, släpper nytt studioalbum i början av maj.

Som den levande legendar han är måste detta självklart uppmärksammas av studioforumet!

Första singeln går att höra

här.

Prince skall tydligen stå för gitarrspelandet och En Vogue körar. Jo jag tackar.

Så till frågan: Hur tycker ni att det låter?

Killen har ju en del att leva upp till, jag tycker dock detta låter godkänt.

Varken mer eller mindre. Det är tydligt Stevie's signum på låten,

en klassisk funksouldänga som man förväntar sig av honom.

Det enda jag ogillar är "what the fuss"-raden.

Men Stevie är väl för fin för att säga "what the fuck"....

Annons
Postat

Fan va skönt, det är få som slår honom på fingrarna när det gäller funk och sköna grooves. Han är helt klart jävligt grym, en fröjd för örat...

The Mr... 😎

barkus (oregistrerad)
Postat

Visst...grymt sväng och sound...men...jämfört med 70-tals låtarna så är det ganska enformigt och slätstruket tycker jag 😎

Hoppas resten av skivan håller högre stevie klass

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Tycker det låter bra, men det var helt klart bättre förr! :rolleyes:

Postat

Tunggung - men jag instämmer med barkus; det var bättre förr, när melodierna var det primära. Denna låten är som tagen från en jamsession, där man bara har låtit det mala på i några minuter...

Låter resten av skivan ungefär som denna låten, så köper jag den definitivt inte.

Postat

Godkänt typ. Det är som med alla gamla ikoner, man är glad när dom inte gör bort sig totalt, samtidigt som man frågar sig om dom inte borde luta sig tillbaka i solstolen och låta oss minnas dom som hjältar på toppen av sin förmåga, istället för tappra gulliga pensionärer....

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Jag var på Stevies konsert i STHLM förra sommaren. Eftersom jag har varit nere med karln sen jag var 10 år så var det en oförglömlig upplevelese. Men det var tjat ända från köandet att Stevie skulle köra sin nya låt. Efter hitparaden (Ribbon in the sky, do i do i, secret life of plants) så var det dags....

Antiklimax.

What the fuss fick ett helt Stockholms Stadion att sjunka ner i besvikelse.

Verkar som att Steveland har hängt för mycket med Babyface och Paisley Park-gänget.

Remixen dock!

Jävlar vilken låt!

Med världens bästa rappare Q-Tip vid micken.

Den kommer fylla varenda dansgolv i sommar.

Den som svarar rätt på vilken klassisk svensk soullåt som har använt samma beat vinner gratis inträde på nån av klubbarna jag spelar på.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.