Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min synth är kopplad till line-in på datorn och frågan är.. kan man göra så att man kan spela in ljud från synthen, i reason? :rolleyes: alltså få in line-in i reason, eller hur man ska säga =)

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Reason har och kommer aldrig ha stöd för audio eller line in som du kallar det. Du är dömd att använda de synthar och samplers som finns i programmet.

Postat (redigerat)

Nej.

Vad du kan göra är:

1. Spela in en synthslinga, spara den i wav-format, ladda in den i NN19, NN-XT eller Redrum.

2. Spela in en synthslinga, köpa Recycle för en herrans massa pengar, göra om lopen till Rex-format och ladda in den i Dr. Rex.

3. Sampla hela din synth och göra en patch till NN19 eller NN-XT av den.

4. Använda dig av Cubase, Logic eller något annat program som stödjer Rewire ( fast då kan du inte direkt använda synthen i Reason. Bara spela upp den i sync med Reason ).

5. Skicka glada mejl till Propellerheads och tjata på dem att fixa denna funktion.

Redigerat av Pluffo
Postat
Reason har och kommer aldrig ha stöd för audio eller line in som du kallar det. Du är dömd att använda de synthar och samplers som finns i programmet.

Det ska vi allt bli två om. Jag har inte gett upp hoppet än. Förstår fortfarande inte varför de är så bångstyriga.

Se den lilla disskusionen i denna tråd för ytterligare tjafs i ämnet.

Postat

Jag har hört nånstans att Reason 3 skulle ha en 'livefunktion' där man kunde ta in en mikrofonsignal o jamma i realtid..men inte spara 🙂

Tycker det är sjukt konstigt att inte propparna anammar en 'samplingsfunktion'

iofs kanske de tycker att det gör programmet tungrott och systemberoende, men vaffasen... man får ju in sjukt mycket reason-instrument i en klen dator nuförtiden.

Upp till kamp

Postat
Jag har hört nånstans att Reason 3 skulle ha en 'livefunktion' där man kunde ta in en mikrofonsignal o jamma i realtid..men inte spara 🙂

iofs kanske de tycker att det gör programmet tungrott och systemberoende, men vaffasen... man får ju in sjukt mycket reason-instrument i en klen dator nuförtiden.

Upp till kamp

Jo, det är någon extern programvara, som funkar som en rebirthingång. Kommer inte ihåg adressen dock, men det är bara under testskede än så länge..

Postat
Jag har hört nånstans att Reason 3 skulle ha en 'livefunktion' där man kunde ta in en mikrofonsignal o jamma i realtid..men inte spara  😄

Upp till kamp

Jo, det är någon extern programvara, som funkar som en rebirthingång. Kommer inte ihåg adressen dock, men det är bara under testskede än så länge..

Hammer, som programmet heter, har nått Release Candidate och visades på Musikmesse nyligen.

Men som redan har sagts, det är för livebruk - och löser alltså inte inspelning av audio i Reason.

Postat

Jepp, det är sant. Men det måste ändå vara ganska roligt live 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.