Proxius Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 (redigerat) Tjena! För det första så använder jag mig av Scarlet Studio paketet med 2i2 ljudkortet och HP60 hörkurarna. kortet är kopplat in till datorn via USB, och hörlurarna sitter i en adapter in i kortet som gör det till den tjockare aux-kabeln. Iallafall så låter ljudet hemsk varje gång jag startar upp dator, det är krassligt, långsamt, och låter ungefär som en alien med halsfluss eller något, haha. För att fixa detta så reconnectar jag ljudkortet genom att dra ut och in usb kabeln, då fungerar det fint. Men varje gång jag startar datorn så måste jag göra om samma grej igen. Någon som vet vad detta kan bero på? 😛 Tack i förhand! //Pontus Redigerat 30 september 2016 av Proxius
laban1 Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Du kanske ska pröva att starta dator och ljudkort i annan ordning t ex 1
Claes Holmerup Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Eftersom ljudkortet inte har någon separat nätdel, utan drivs med USB-power, så är det lite svårt att starta det före datorn... Är det mycket annat som är inkopplat på USB, så kan det vara så att det dras lite för mycket ström vid uppstarten, så att det är därför det bråkar. Då kan det hjälpa att sprida ut USB-prylarna till flera olika portar. Vissa datorer är lite väl snåla med strömförsörjningen till USB-enheter och när strömmen inte räcker till riktigt, så kan det blir skumma effekter av det. I sådana lägen kan det hjälpa om man kopplar in ljudkortet via en USB-hub som har egen nätdel - för då dras inte ström från datorns port. 1
Die Hard (oregistrerad) Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Vissa datorer är lite väl snåla med strömförsörjningen till USB-enheter och när strömmen inte räcker till riktigt, så kan det blir skumma effekter av det. I sådana lägen kan det hjälpa om man kopplar in ljudkortet via en USB-hub som har egen nätdel - för då dras inte ström från datorns port. aha det förklarar varför det blir som det blir på min dator.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.