toski Postat 25 september 2016 Postat 25 september 2016 Jag har kopplat in en Analog rytm och en octatrack i ett ljudkort (resident audio t4) som sen går in i min mac via thunderbolt. Högtalarna går från ljudkortet ut. När jag spelar upp ljud från octatrack och Analog rytm genom ljudkortet och datorn i realtid hör jag bara i mono. När jag spelar upp ljud i realtid kör jag ej genom logic, bara när spelar in.Problemet är att jag hör bara i mono i realtid, dock om jag skulle spela in ljuden och lyssna på det i efterhand blir det i stereo. Hur ändrar jag att det blir i stereo hela tiden och inte bara via logic?Vet att det var samma problem med det förra ljudkortet också.
JakobP Postat 25 september 2016 Postat 25 september 2016 Studio har ju testat ljudkortet och skriver så här: "Medhörningen kopplas om beroende på ingångsval så du hör instrument och mikrofoner centrerat i stereobilden men stereolinjesignaler i stereo." Vet inte riktigt vad de menar dock... Är ingångarna ställda på "line" ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.