misantrop22 Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 Har tidigare haft en duet 2 som jag vart nöjd med. Men har ingen lust å köpa en ny och hittar inga begagnade. Så, vilka är dom bästa alternativen? Till MacBook. Thanks!
Pesek Postat 20 september 2016 Postat 20 september 2016 Audient id14 kanske? id22 finns också men den är inte alls lika portabel och klarar inte att drivas via enbart USB. https://audient.com/products/audio-interfaces/id14/id14-overview/
misantrop22 Postat 20 september 2016 Trådstartare Postat 20 september 2016 Intressant alternativ!! Tackar 😄
misantrop22 Postat 21 september 2016 Trådstartare Postat 21 september 2016 Säkert bra men fan så dyrt!
Strano Postat 21 september 2016 Postat 21 september 2016 (redigerat) Ett Audient ID14 måste vara pluggat till ett vägguttag om man tänker använda fantommatningen. Bra att känna till. Annars funkar det bra med endast usb. Redigerat 21 september 2016 av Strano
misantrop22 Postat 21 september 2016 Trådstartare Postat 21 september 2016 Ännu en gång känner jag mig förvirrad, nybörjare som jag är. Ljudkortet är tänkt till ett par Ultrasone 2900i (hörlurar) och pill i logic. För att få ut det mesta av dessa har jag fått för mig att ett externt ljudkort är vägen att gå. Men så har hörlursförstärkare kommit in i bilden och jag har börjat fundera på hur pass stor skillnad det egentligen blir med allt sånt externt än om jag bara trycker in sladden direkt i macbooken? Blir det så pass stor skillnad att det är värt 2-3000? I vilket fall är en bra hörlursförstärkare att föredra framför ett bra ljudkort t ex ? Jätte jobbigt att vara såhär förvirrad, så snälla hjälp 😄
Pesek Postat 22 september 2016 Postat 22 september 2016 Ännu en gång känner jag mig förvirrad, nybörjare som jag är. Ljudkortet är tänkt till ett par Ultrasone 2900i (hörlurar) och pill i logic. För att få ut det mesta av dessa har jag fått för mig att ett externt ljudkort är vägen att gå. Men så har hörlursförstärkare kommit in i bilden och jag har börjat fundera på hur pass stor skillnad det egentligen blir med allt sånt externt än om jag bara trycker in sladden direkt i macbooken? Blir det så pass stor skillnad att det är värt 2-3000? I vilket fall är en bra hörlursförstärkare att föredra framför ett bra ljudkort t ex ? Jätte jobbigt att vara såhär förvirrad, så snälla hjälp 😄 En bra hörlursförstärkare är att föredra om du är enbart ute efter kraften och lyssningen. Har du inget behov av att kunna koppla in/ut fler prylar eller att ex spela in så är det ett bättre val. Dina lurar ligger på 40ohm, inte direkt svårdrivna så en superstark hörlursförstärkare behöver du inte. Eftersom du ska pilla i Logic tycker jag ändå att ett extern ljudkort är att föredra. Helt plötsligt kanske du vill spela in något och då har du helt plötsligt behov av att köpa något igen. Audient iD14 röstar jag på än en gång. Sitter bra chip i och klarar driva det mesta.
misantrop22 Postat 22 september 2016 Trådstartare Postat 22 september 2016 Superschysst, tusen tack! Då blir det nog ett Audient iD14 🙂 om jag inte skulle hitta ett beg. duet 2 hehe
Strano Postat 22 september 2016 Postat 22 september 2016 Om du inte vill lägga ut allt för mycket så kan du ju titta på Audient ID4 som kom ut nyligen. Kostar typ 1400 och verkar ha fått fina omdömen https://audient.com/products/audio-interfaces/id4/overview/
misantrop22 Postat 22 september 2016 Trådstartare Postat 22 september 2016 Absolut intressant, tack! Vilka är dom största skillnaderna? Är det framförallt funktioner eller även prestandan? Specifikationerna säger mig tyvärr inte mkt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.