SixtenAkvarell Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Hej! Jag söker någonslags switch-pedal att växla mellan två gitarsignaler och två stärkare med en knapptryckning. Så här vill jag ha det: GITARRMICK 1 till STÄRKARE 1 KUNNA VÄXLA TILL (och muta den andra) GITARRMICK 2 till STÄRKARE 2 Det är allt jag vill ha! (Behöver ej ex. GITARRMICK 1 till STÄRKARE 2) Hoppas ni vet någon lämplig. Tack MVH SixtenAkvarell
JakobP Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Typ en sån här http://www.4sound.se/gitarr/tillbehoer/footswitches/boss-ab-2-pedal kan du ju switcha mellan stärkarna med, men växla mick måste du ju göra på guran...
SixtenAkvarell Postat 13 september 2016 Trådstartare Postat 13 september 2016 Typ en sån här http://www.4sound.se/gitarr/tillbehoer/footswitches/boss-ab-2-pedal kan du ju switcha mellan stärkarna med, men växla mick måste du ju göra på guran... Tack, men det är inte riktigt det jag söker. Glömde väl tillägga att det är två separata utgångar från gitarren (en för varje mick). Det är egentligen en ackegura, men jag skrev i "Elektriska instrument" då den ska förstärkas. Så pedalen behöver alltså ha två inputs samt två outputs!
Al Walker Postat 14 september 2016 Postat 14 september 2016 tror inte dessa fungerar som han tänkt sej. han vill kunna byta ingången också. nog bäst att bygga själv.
Neosus Postat 14 september 2016 Postat 14 september 2016 tror inte dessa fungerar som han tänkt sej. han vill kunna byta ingången också. Är du säker på att det inte fungerar? 😕
Al Walker Postat 15 september 2016 Postat 15 september 2016 Är du säker på att det inte fungerar? 😕 funkar såtillvida att båda mickarnas ljud skickas till den förstärkare man väljer.
Neosus Postat 15 september 2016 Postat 15 september 2016 funkar såtillvida att båda mickarnas ljud skickas till den förstärkare man väljer. Okej!
SixtenAkvarell Postat 15 september 2016 Trådstartare Postat 15 september 2016 Tack för alla svar!!!!!Funderar nu på att löda ihop en egen pedal som Al Walker sa! Men är inte så haj på det!Jag har målat upp två bilder med två olika switch-knappar, vet inte vilken som lämpar sig bäst. Tänkte göra det enklast möjligast o strunta i LED-lampa samt ström. Nån som har ork och lust att hjälpa mig visa vart sladdarna ska dras, nån som vet det på rak arm? Tacksåmkt!
CHAE Postat 15 september 2016 Postat 15 september 2016 Hos moodysounds kan du få en hel del inspiration, byggtips och färdiga DIY-kits 🙂Dock bör en varning utfärdas; pedalbyggeri är en mycket beroendeframkallande hobby 😉 Vänligen, CHAE
Al Walker Postat 15 september 2016 Postat 15 september 2016 tänkte såhär: switchen i ena läget tele In 1 och tele Out 1 är på och In 2 och Out 2 är av andra läget tvärt om. 4 tele och en sw + en låda.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.