Twilight_Zound Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Hej. Snacka om OFF-TOPIC. Finns det någon som vet var man kan få tag på sådant kit. Så man kan typ damsuga korten och så. Som det ser ut nu kan jag tänka mig att en damsugning av korten skulle +a ca 10% på prestandan. Likaså fläktsystemet på elaggregatet. SOM DET SER UUUUUUUT 😉 🙂
Neosus Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Det finns tryckluft på burk. Alltså typ en sprejburk med luft...som man kan sätta på en pip i munstycket så man kommer åt trånga lägen och sedan är det bara att blåsa. ...men annars vet jag inte vad det finns för städutrustning för dator. Ska spana lite... 😉
Neosus Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 (redigerat) Det finns en minidammsugare på Clas Ohlssons. http://www.clasohlson.se Klicka vidare på "Datatillbehör" och sedan "Verktyg för datorer" Där finns en dammsugare för 125:- 😉 Redigerat 14 mars 2004 av Grahn
Twilight_Zound Postat 14 mars 2004 Trådstartare Postat 14 mars 2004 (redigerat) Hej hopp Grahn Huvet på spiken 😉🙂😉 EDIT: Beställd Redigerat 14 mars 2004 av Twilight_Zound
Neosus Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Gjorde en beställning jag mé. Beställde även en "verktygsats för dator"...bah så ni vet. (hehe) 😉
Claes Holmerup Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Tryckluft på burk är bättre än dammsugare i datorn. Har man otur, så kan nämligen dammsugning generera statiska urladdningar - något som är mindre kul...
JHoffa (oregistrerad) Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 biltema har ett kit för 40:-, olika tillbehör att använda tillsammans med dammsugaren.
dbd Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Äh jag har dammsugit min dator utan tillbehör till dammsugaren hur många gånger som helst. En gång dammsugade jag iofs sönder cpu-fläkten, men det är triviala ting.
Krokodilen Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 En 12v Däck/boll pump/kompressor från Clas Ohlssons är prima. Blåser bort dammet från alla skrymslen ur burken. Ehh, de flesta har väl kompressor i sin studio? 😳 Ha de
Neosus Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 En 12v Däck/boll pump/kompressor från Clas Ohlssons är prima. Blåser bort dammet från alla skrymslen ur burken. Ehh, de flesta har väl kompressor i sin studio? 😎 Ha de Hahah! 😆 Joda. En kompressor finns i min studio men den komprimerar bara skiten... 😳 Hehe.... 😎
Neko Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Kan ju vara bra ibland... Men å andra sidan så levererar ju kompressorn mer tryck? eh.... 😳
tordA Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 " statiska urladdningar " ett minne (t.ex.) kan pajya vid 50mv en stöt du känner är ca~50.000mv 😳 har jag bestämt läst någonstans, rätta mig hjärna om jag minns fel...
JHoffa (oregistrerad) Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Äh jag har dammsugit min dator utan tillbehör till dammsugaren hur många gånger som helst. En gång dammsugade jag iofs sönder cpu-fläkten, men det är triviala ting. Ja, det är iofs helt lugnt så länge du inte stoppar ned annat än plast, för då kan det hända grejer 😳
Baltazar Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 De e fett kul att trycka dammsugar röret mot nätagregatets fläkt de låter TZZZZZZZZZZZUUUUUUU 😕
Claes Holmerup Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Äh jag har dammsugit min dator utan tillbehör till dammsugaren hur många gånger som helst. En gång dammsugade jag iofs sönder cpu-fläkten, men det är triviala ting. Ja, det är iofs helt lugnt så länge du inte stoppar ned annat än plast, för då kan det hända grejer 😕 Inte hela sanningen. Plasten tillsammans med den virvlande luften kan vara det som orsakar en statisk urladdning... 😕
Björn Olsberg Postat 17 mars 2004 Postat 17 mars 2004 Hej. Snacka om OFF-TOPIC. Tja, det vet i tusan! Nog är detta något som de flesta datorägare ställs inför (eller borde) förr eller senare. Flyttar tråden från Utanför ämnet till Datorer/tillbehör.
ketri Postat 20 mars 2004 Postat 20 mars 2004 Vad jag har hört ska min inte blåsa bort smuts eller liknande utan suga upp det... Kommer inte ihåg i vliket sammangang dock. Har för mig att det pratades om att man kan blåsa in skiten på ställen och sedan få problem att få bort det.
Claes Holmerup Postat 20 mars 2004 Postat 20 mars 2004 Vad jag har hört ska min inte blåsa bort smuts eller liknande utan suga upp det... Kommer inte ihåg i vliket sammangang dock. Har för mig att det pratades om att man kan blåsa in skiten på ställen och sedan få problem att få bort det. Detta gäller inte i känslig utrustning som kan skadas av statiska urladdningar - så i datorn blåser man bort dammet!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.