Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jo det är så att jag inte får något ljud ut ur datorn sen jag installerat mitt E-MU 1820, men det kommer ljud IN i datorn.....

hursomhelst har jag ingen aning hur jag ska få det att fungera och hoppas på att någon här inne kan hjälpa mig. vill ha igång min hemmastudio så snabbt som möjligt.

Annons
Postat

Hej!

Har du ställt in att datorn ska använda EMU-kortet i ex "Kontrollpanelen"/"Ljud och ljudenheter" och i Cubase/Reason - eller vad du nu använder?

Postat
jo det är så att jag inte får något ljud ut ur datorn sen jag installerat mitt E-MU 1820, men det kommer ljud IN i datorn.....

hursomhelst har jag ingen aning hur jag ska få det att fungera och hoppas på att någon här inne kan hjälpa mig. vill ha igång min hemmastudio så snabbt som möjligt.

Har du "bussat" rätt i DSP Patchmix & i programmen du använder?

Postat

jag har ställt in e-mu i kontrollpanelen ja....

men vart i cubase men ställer in det vet jag inte så vägled mig gärna

Postat

Har iofs inte Cubase själv, men i Sonar ställer man in den under

"Options"

"Audio"

"Drivers"

Markera de EMU-ASIO du ser. Alla andra ska vara avmarkerade !!!

Liknande funktion måste rimligen finnas i Cubase.

När jag nyligen installerade EMU-0404 fick jag rådet att koppla bort det gamla inbyggda ljudkortet. Det lät underligt (tycker jag borde kunna styra val av kort i programmen) men faktum är att efter jag kopplade ifrån så funkar det bra.

Nackdelen med detta är jag kan inte nyttja ljudutgångarna i fronten......nån som vet om det verkligen ska vara så ? Elle finns det något knep ?

Leif

Postat
Har du "bussat" rätt i DSP Patchmix & i programmen du använder?

Jag fick många råd från amerikanska musikvänner att helt enkelt skippa deras DSP. Den är oerhört krånglig att ställa in och dessutom finns ju massor av bra effekter i andra program än i DSP.

Fast å andra sidan....detta är bara vad jag hört....är definitivt inget ljud-proffs 😉

Postat (redigerat)

Hej!

jag har ställt in e-mu i kontrollpanelen ja... men vart i cubase men ställer in det vet jag inte så vägled mig gärna

Klicka "Devices" (Längst upp 3:e ifrån höger) gå ned längst ned och klicka "Device Setup..." Till vänster i mitten klicka "VST Multitrack" klicka på "ASIO Driver" och gå ned och klicka uppå "E-MU 1820 ASIO"... klarrtt!

Mvh Peder

Redigerat av Peder

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.