Pegza (oregistrerad) Postat 10 september 2016 Postat 10 september 2016 Hej Jag har installerat focusrite scarlett 2i2 med Cubase. Jag har kopplat ljudkortet till ett par aktiva högtalare med AUX. Tyvärr jag får inte ljud i högtalarna. Måste det vara studiomonitorer? Jag är nybörjare så ni vet det
k9 (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Låter som att du inte valt rätt ljudkort i Cubase då. Starta cubase, välj devices när det startat, välj device setup, sedan VST audio system (tror jag att det heter) och där bör du kunna hitta ASIO för ljudkortet om det är installerat med rätt drivers. Kan du spela musik från datorn genom ljudkortet när du valt det som standardenhet för ljud?
Pegza (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Tack för hjälpen #veteran Jag har provat din inställning och jag får ljud från skärm högtalarna men inte från aktiva högtalarna från som får sladdarna AUX från focusrite scarlett 2i2 Har du fler bra förslag?
drloop (oregistrerad) Postat 12 september 2016 Postat 12 september 2016 Så du har valt Focusrite ASIO i Cubase? Och Cubase ljud hörs i högtalarna? Eller är det tex Spotify som hörs i högtalarna i skärmen? Du måste välja ljud i Cubase och välja focusriten i Windows för att få allt ljud att spela igenom ljudkortet.
Pegza (oregistrerad) Postat 12 september 2016 Postat 12 september 2016 Hej Det är helt rätt. nu verkar det fungera. Tack för hjälpen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.