Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allesammans! 🙂

Fredrik Osterman heter jag! Jag skulle vilja dela med mig av min EP 'Summer Blue' som släpptes idag på Spotify bl.a. Har hållit på med musik sedan barnsben men detta är min första seriösa försök till att släppa något officiellt. Spelar mestadels rock/alternativ rock/pop-ish.

För er som är intresserade: allt är inspelat i mitt sovrum inuti Logic Pro X. Till sångspåret användes en MXL V67. Gitarr och bass går direkt till mitt ljudkort (Focusrite Clarett 2Pre) och igenom Logics egna gitarr- och baspluggar. Trummorna är programmerade.

Gitarren som jag använde under inspelningarna är en Ibanez SAS36FM och basen är en Epiphone SG G-400.

Allt är inspelat och mixat av mig själv!

Vad tycker ni?

Annons
Postat

Hej allesammans! 🙂

Fredrik Osterman heter jag! Jag skulle vilja dela med mig av min EP 'Summer Blue' som släpptes idag på Spotify bl.a. Har hållit på med musik sedan barnsben men detta är min första seriösa försök till att släppa något officiellt. Spelar mestadels rock/alternativ rock/pop-ish.

För er som är intresserade: allt är inspelat i mitt sovrum inuti Logic Pro X. Till sångspåret användes en MXL V67. Gitarr och bass går direkt till mitt ljudkort (Focusrite Clarett 2Pre) och igenom Logics egna gitarr- och baspluggar. Trummorna är programmerade.

Gitarren som jag använde under inspelningarna är en Ibanez SAS36FM och basen är en Epiphone SG G-400.

Allt är inspelat och mixat av mig själv!

Vad tycker ni?

Riktigt bra tycker jag! Framför skitigt gitarrljud som är gött. Dessutom har du den goda smaken att inte mixa trummorna för starkt.

Postat

Jag gillade Happy Days mest. Jag gick igång på versen som var väldigt catchy. Man kanske skulle vilja haft lite tydligare leadsång på Summer Blue.

Överlag lät ljudet bra i mina små datorhögtalare. Schysst hemmainspelning!

Postat

Härligt! Jag gillar verkligen "Summer Blue", skön surfig känsla och en låt helt i min smak.

Jag tycker mixen låter toppen också. Kanske att man hade kunnat dubba leadsången en eller ett par gånger om man ville ha ännu mer energi i sången i de mer drivande partierna.

Men som sagt, riktigt snyggt jobbat. Lycka till med relasen! 🙂

Postat

Tack för bra kritik! 🙂

Eftersom detta är mitt första riktiga släpp har jag under processen förstått att jag aldrig kommer vara 100% med dessa låtar, haha. Men de ni påpekar är saker jag också suttit och funderat över - jag skulle nog antingen bara höjt volymen på voxen, spelat in en dubbel eller mixat den lite annorlunda!

Men bra kritik som sagt, är jätteglad att ni tycker om låt(en)arna! Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.