Fredrik Osterman Postat 5 september 2016 Postat 5 september 2016 Hej allesammans! đ Fredrik Osterman heter jag! Jag skulle vilja dela med mig av min EP 'Summer Blue' som slĂ€pptes idag pĂ„ Spotify bl.a. Har hĂ„llit pĂ„ med musik sedan barnsben men detta Ă€r min första seriösa försök till att slĂ€ppa nĂ„got officiellt. Spelar mestadels rock/alternativ rock/pop-ish. För er som Ă€r intresserade: allt Ă€r inspelat i mitt sovrum inuti Logic Pro X. Till sĂ„ngspĂ„ret anvĂ€ndes en MXL V67. Gitarr och bass gĂ„r direkt till mitt ljudkort (Focusrite Clarett 2Pre) och igenom Logics egna gitarr- och baspluggar. Trummorna Ă€r programmerade. Gitarren som jag anvĂ€nde under inspelningarna Ă€r en Ibanez SAS36FM och basen Ă€r en Epiphone SG G-400. Allt Ă€r inspelat och mixat av mig sjĂ€lv! Vad tycker ni?
Drake Postat 5 september 2016 Postat 5 september 2016 Hej allesammans! đ Fredrik Osterman heter jag! Jag skulle vilja dela med mig av min EP 'Summer Blue' som slĂ€pptes idag pĂ„ Spotify bl.a. Har hĂ„llit pĂ„ med musik sedan barnsben men detta Ă€r min första seriösa försök till att slĂ€ppa nĂ„got officiellt. Spelar mestadels rock/alternativ rock/pop-ish. För er som Ă€r intresserade: allt Ă€r inspelat i mitt sovrum inuti Logic Pro X. Till sĂ„ngspĂ„ret anvĂ€ndes en MXL V67. Gitarr och bass gĂ„r direkt till mitt ljudkort (Focusrite Clarett 2Pre) och igenom Logics egna gitarr- och baspluggar. Trummorna Ă€r programmerade. Gitarren som jag anvĂ€nde under inspelningarna Ă€r en Ibanez SAS36FM och basen Ă€r en Epiphone SG G-400. Allt Ă€r inspelat och mixat av mig sjĂ€lv! Vad tycker ni? Riktigt bra tycker jag! Framför skitigt gitarrljud som Ă€r gött. Dessutom har du den goda smaken att inte mixa trummorna för starkt.
wallmannen Postat 5 september 2016 Postat 5 september 2016 Jag gillade Happy Days mest. Jag gick igĂ„ng pĂ„ versen som var vĂ€ldigt catchy. Man kanske skulle vilja haft lite tydligare leadsĂ„ng pĂ„ Summer Blue. Ăverlag lĂ€t ljudet bra i mina smĂ„ datorhögtalare. Schysst hemmainspelning!
Jayway Postat 5 september 2016 Postat 5 september 2016 HĂ€rligt! Jag gillar verkligen "Summer Blue", skön surfig kĂ€nsla och en lĂ„t helt i min smak. Jag tycker mixen lĂ„ter toppen ocksĂ„. Kanske att man hade kunnat dubba leadsĂ„ngen en eller ett par gĂ„nger om man ville ha Ă€nnu mer energi i sĂ„ngen i de mer drivande partierna. Men som sagt, riktigt snyggt jobbat. Lycka till med relasen! đ
Fredrik Osterman Postat 6 september 2016 TrĂ„dstartare Postat 6 september 2016 Tack för bra kritik! đ Eftersom detta Ă€r mitt första riktiga slĂ€pp har jag under processen förstĂ„tt att jag aldrig kommer vara 100% med dessa lĂ„tar, haha. Men de ni pĂ„pekar Ă€r saker jag ocksĂ„ suttit och funderat över - jag skulle nog antingen bara höjt volymen pĂ„ voxen, spelat in en dubbel eller mixat den lite annorlunda! Men bra kritik som sagt, Ă€r jĂ€tteglad att ni tycker om lĂ„t(en)arna! Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.