Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Pusa!

Det går ett rykte över hela studiovärlden om att Ni skall ha fått igång Er gamla PC-häck och att Protools, enligt uppgift, "funkar som en dröm!". Det var visst nånting med biosen som var lite urballat? Det hade varit kul om Du "spillde bönorna"!

Ang det där med speciell hotline för PC så har jag pratat med en hel del IT-supportare och annat folk som jobbat eller jobbar med datorsupport i olika sammanhang. På ställen där både PC och Mac förekommer så är det en avgrundsjup skillnad på hur mycket datorproblem man har, detta medger även inbitna PC-fantaster. Jag är själv från början PC-kille så jag vill inte bråka eller retas med någon.

Leve Ibanez!

Annons
Postat

Ja.. det är sant.. datorn fungerar nu.. Det jag gjorde för att det skulle fungera var helt enkelt att jag ändrade Hyper threading från enabled till disabled... ett råd från Aolsson.. Så nu kunde jag slutför projektet för Nol IK som vi jobbat med..

Dock kvarstår mitt problem med midi-sync:en... Så där har du kanske nåt nytt att bita i Wonderboy? 😉 (Det fungerade förut, så är ju inte heelt otänkbart att jag kommit åt något.. 😱

Postat
Ja.. det är sant.. datorn fungerar nu.. Det jag gjorde för att det skulle fungera var helt enkelt att jag ändrade Hyper threading från enabled till disabled..

Hmm...det är ju det som står typ först i Getting Started.... 😮

Postat
Ja.. det är sant.. datorn fungerar nu.. Det jag gjorde för att det skulle fungera var helt enkelt att jag ändrade Hyper threading från enabled till disabled..

Hmm...det är ju det som står typ först i Getting Started.... 🙂

Oooops, Pusa!

Postat

Min upplevelse av digis grejer i alla fall tillsammans med pc är att man nästan får räkna med att bygga en dator speciellt för att tex en digi002 skall funka felfritt. Själv var jag medveten om detta när jag köpte mitt digi002r och tyckte det var värt att bygga en dator speciellt eftersom jag ändå skulle uppgradera. För mig funkar det som en dröm, har alldrig krachat. Jag tycker det kan vara förståligt att digi inte prioriterar kompabilitet mer än de gör. Däremot borde det ju inte vara så jvla svårt att få det att funka tillsammans med det MAcar som finns på marknaden. De är ju facktist inte så jättemånga.

Postat

€$*@£¤%$&'* GAAAAAAAAHHHHH

Faan. Har inte haft problem med det här förut och igår läste jag det här inlägget. Sen går man och öppnar några gamla sessioner för att lyssna och pilla lite här och där. Och det går överhuvudtaget inte alls. Sessioner som har flytit alldeles utan några som helst problem. Har startat om datorn ett antal gånger och det fungerar inte idag heller...

Vad i h**** kan det bero på.???

Antar att en lösning kan vara att uppgradera till 6.7 men dom jävlarna har ju börjat ta betalt för uppgraderingarna.

Postat (redigerat)
€$*@£¤%$&'*  GAAAAAAAAHHHHH

Faan. Har inte haft problem med det här förut och igår läste jag det här inlägget. Sen går man och öppnar några gamla sessioner för att lyssna och pilla lite här och där. Och det går överhuvudtaget inte alls. Sessioner som har flytit alldeles utan några som helst problem. Har startat om datorn ett antal gånger och det fungerar inte idag heller...

Antar att en lösning kan vara att uppgradera till 6.7 men dom jävlarna har ju börjat ta betalt för uppgraderingarna.

Ursäkta, men jag kan inte annat än att skratta åt eländet!

Jag har fått en massa urkomiska brev från digidesign också som totalt visar att dem varken läser mina mail eller egentligen bryr sig om att deras ruttna system funkar ungefär lika bra som felbyggda Datsuns.

Nä, hej då Pro Tools LE, hej Logic Express 7. Dags att få lite gjort också istället för att bara spara in på frisörskostnader ( jmf. slita sitt hår ).

Dock så behåller jag M-boxen eftersom den fungerar hyffsat i Logic. Konstigt bara, jag lästa aldrig någonting på kartongen om att man skulle behöva köpa extra utrustning för 75% av orginalpriset för att kunna få det att fungera. Jag måste ha missat det.

Redigerat av Pluffo
Postat (redigerat)

Jag har fått en massa urkomiska brev från digidesign också som totalt visar att dem varken läser mina mail eller egentligen bryr sig om att deras ruttna system funkar ungefär lika bra som felbyggda Datsuns.

Nä, hej då Pro Tools LE, hej Logic Express 7. Dags att få lite gjort också istället för att bara spara in på frisörskostnader ( jmf. slita sitt hår ).

Dock så behåller jag M-boxen eftersom den fungerar hyffsat i Logic. Konstigt bara, jag lästa aldrig någonting på kartongen om att man skulle behöva köpa extra utrustning för 75% av orginalpriset för att kunna få det att fungera. Jag måste ha missat det.

Research BEFORE buy? 😄

Mina grejer funkar klockrent, och datorn har aldrig bråkat.

Men då har jag precis som tobbe byggt min dator för att funka med 002:an...

Redigerat av brojd
Postat

har du provat med en annan Mbox? Det skulle ju kunna vara fel på den.

Välkommen till Logicland iaf!

Postat

Hmm...det är ju det som står typ först i Getting Started.... 😉

Oooops, Pusa!

uhum... Missade nog det där då... har inte sett... 🙂

Men huvudsaken är ju att nu funkar det.... Vad är hyper threading för övrigt? Och varför måste man stänga av det när man skall jobba med Pro Tools?

Postat (redigerat)

Research BEFORE buy? 😉

Mina grejer funkar klockrent, och datorn har aldrig bråkat.

Men då har jag precis som tobbe byggt min dator för att funka med 002:an...

Jag har aldrig varit med om någon annan datorprodukt, varken hårdvara eller mjukvara, som varit såhär kräsen. Kalla mig ( inte ) dum men jag räknar helt enkelt med att det ska fungera. Därför gör jag inte en research angående om det kommer att fungera med min dator om jag har tetris installerat på min externa hårddisk.

Redigerat av Pluffo
Postat
har du provat med en annan Mbox? Det skulle ju kunna vara fel på den.

Välkommen till Logicland iaf!

Jepp, jag hade tidigare min M-box till en PC och då fungerade det ( hyffsat ). Att M-boxen skulle sporatiskt gå sönder mitt i bytet känns lite sannolikt. 😉 Jo, nu blir det Logic. Fy sjutton va skönt!!!

Postat

Kan bara berätta att nu senast när jag testade så fungerade allt som vanligt. Då hade datorn stått på i några timmar sen det inte fungerade. Konstigt!!

Jag har en Ibook G4 1,2GHz.

• 5 veckor senare...
Postat

Jag kör mac och PT och får hela tiden upp meddelandet "Increase buffer size".mmm. Detta så gott som bara när jag kör midi och inte audio. Exempelvis Reason och Sample tank. Så läste att någon klarat sig genom att ändra Hyper threading från enabled till disabled. Vad är det? Hur gör man?

MYCKET tacksam för svar.

Postat
Jag kör mac och PT och får hela tiden upp meddelandet "Increase buffer size".mmm. Detta så gott som bara när jag kör midi och inte audio. Exempelvis Reason och Sample tank. Så läste att någon klarat sig genom att ändra Hyper threading från enabled till disabled. Vad är det? Hur gör man?

MYCKET tacksam för svar.

Det var nog för mig det löste sig med hyper threading.. det ändrar du i bios:en när datorn startar upp.. (du trycker alltså på delete knappen när datorn startar upp (jag vet inte om det är del på alla datorer, men alla jag har haft iaf))

Sen letar du dig igenom menyerna till hyper threading.. (Hyper threading innebär att du kan köra två processorer samtidigt, men det har inte PT stöd för vilket innebär att man bör stänga av denna funktion)

Vad har du för dator och så? Vi kör på 3,0 GHz P4, och det strular liiite lite grann även efter att vi stängt av HT, men det är betydligt bättre iaf...

Lycka till och behöver du mer hjälp är det bara att fråga..

Postat

Tack för svaret! Men det fungerar inte att hålla ner delete kanppen. Jag har en Mac G5 10.3.9 1.8Ghz. Problemet med buffersizen kommer efter att jag använt 10-15 kanaler. Jag är långt ifrån någon datakille så jag är mycket glad över alla tips jag kan få.

Postat
Tack för svaret! Men det fungerar inte att hålla ner delete kanppen. Jag har en Mac G5 10.3.9 1.8Ghz. Problemet med buffersizen kommer efter att jag använt 10-15 kanaler. Jag är långt ifrån någon datakille så jag är mycket glad över alla tips jag kan få.

Ja, du har en Mac alltså.. det går över mitt förstånd helt och hållet..

Men kolla görna in på www.digidesign.com och kika på deras forum.. är en hel del som haft samma problem.. kolla vad de gjort för att lösa problemet..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.