ivwe Postat 22 augusti 2016 Postat 22 augusti 2016 (redigerat) Det finns ett band som kallar sig seventy fifty, sångaren (Petter) kom till mig och vill göra en alternativ version av låten (by a thread, kolla originalet på Spotify) Så vi satt oss i min studio på fredagen och det här blev resultatet ; Som ljudkort användes Focusrite Forte Mickar: neumann u87 & km184 Elgitarrer är Lineade med förstärkarsimulering i datorn. Plus lite mjukvaruibstrument och topploopar. All feedback är extremt välkommet. Det jag själv tänker på är att t.ex ackeguran är något vass i toppen, men jag har hört den så många gånger nu så nya öron behövs Redigerat 25 augusti 2016 av ivwe
laban1 Postat 22 augusti 2016 Postat 22 augusti 2016 ja, ackeguran är för vass. Sången borde däremot Eqas fram lite tydlighet, känns som den ligger bakom musiken.
ivwe Postat 22 augusti 2016 Trådstartare Postat 22 augusti 2016 Har du några idéer på ungefär vart det rent frekvensmässigt ska skruvas upp/ner på sången?
ivwe Postat 25 augusti 2016 Trådstartare Postat 25 augusti 2016 Nu är det åtgärdat tror jag, förra versionen råkade jag ta bort så jag redigerade mitt första inlägg inlägg med nya versionen Vi la till en pumpande ackegura på 2:a versen också.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.