Jump to content
Annons

RESULTAT: Reasonkompo #1

Linus

Recommended Posts

jag vill också lägga en röstning såhär i efterhand.

12p nr1 helt i min stil. jag hade själv funderingar på att göra lite tysk shaffel men det blev inge bra. en aning tjatig men annars grym

10p nr3 snyggt jobbat med alla ljud! tyvärr känns låten lite opersonlig men 10 poäng blir det ialla fall 🙂

8p nr4 ja jag vet, jag har gjort den själv. men jag ger den ändå 8 poäng. Låten är omogen på alla sätt och vis men jag rycks med i den.

konstigt att ingen har kommenterat alla humor-inslag i slutet av låten (och även efter loop-punkterna)

det är inte helt omöjligt att det kommer en "real-version" av den här låten med ljud jag har valt ut själv 😆

6p nr5 kul med ett prytz-intro 😆 allt börjar bra med benassibasar, sidechain och hela kittet. men jag tycker inte att melodin som kommer in 1:50 passar alls, den är inte trallvänlig.

4p nr6 kul med rave. snygga ljud.

2p nr2 missförstå mig rätt Jiisuki man jag fattade inte mkt av låten.

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

2p nr2 missförstå mig rätt Jiisuki man jag fattade inte mkt av låten.

Haha, lugnt. Det gör inte jag heller :rolleyes: Lovar att jag ska skärpa mig till nästa kompo! ;P

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
hoppas på att det blir fler som kan medverka den här gången!

Jag vill gärna!

Men skippa den där riktigt hemska röstningen med 2 till 12 poäng om du är lekledare. lova det?

Dela på andra sajter

Jag vill gärna!

Men skippa den där riktigt hemska röstningen med 2 till 12 poäng om du är lekledare. lova det?

om du syftar på att ingen blev utan poäng så beror ju det på att det va just 6 st som deltog.

är det däremot 7 st, 😆 blir det hårdare bud 🙂

Dela på andra sajter

Jag vill gärna!

om du syftar på att ingen blev utan poäng så beror ju det på att det va just 6 st som deltog.

är det däremot 7 st, 😄 blir det hårdare bud 🙁

True dat'! True 'dat! 🙂

Dela på andra sajter

Lägg in det i festivalforumet, tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2 och lägg den i din signatur samt en länk till tråden 🙂 lätt fixat. Går även att lägga in i nyhetsforumet om man vill.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jäklar vad glad man blev av att lyssna genom era bidrag!!! Tyvärr han jag varken vara med eller rösta, men vad kul det var att se (höra) att folk lägger ner energi för att göra sånt här!! Respect!

Dela på andra sajter

...tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2...

Typ nåt sånt här?

rk2_banner.gif

Kyaal, kör vi igång innan eller efter Studiofestivalen? :rolleyes:

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
...tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2...

Typ nåt sånt här?

rk2_banner.gif

Kyaal, kör vi igång innan eller efter Studiofestivalen? 🙂

Kyyal, nu kör vi tycker jag! 😉

Dela på andra sajter

Finns det möjlighet att kunna få höra bidragen från Reasonkompo nr. 1?

Går nämligen inte att ladda ner låtarna från den sökvägen som anges i trådens början. 😉

Det var många MB och för bara några veckor sen blev jag tvungen att radera filerna... 🙂

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Jag har numera 56k modem. 🙁

Svårt att vara arrangör just nu.

Edit: Jag kan hjälpa till genom att fixa ihop ett sample pack ifall nån annan vill vara ansvarig?

Redigerat av Linus
Dela på andra sajter

Linus, vad är det du behöver hjälp med?

Röstningen.

RNS-filerna blir ju små, eftersom vi inte inkluderar samplingar i filerna. Alla skaffar ändå hem zip-filen med samplingarna också.

Så då är frågan om vi ska skippa MP3-varianterna då? 🙂 För det kräver mycket bandbredd för att ladda upp. Om vi gör det, får jag väl hoppa över min egen tävlan isåfall och arrangera en omgång till.

Dela på andra sajter

Linus, vad är det du behöver hjälp med?

Röstningen.

RNS-filerna blir ju små, eftersom vi inte inkluderar samplingar i filerna. Alla skaffar ändå hem zip-filen med samplingarna också.

Så då är frågan om vi ska skippa MP3-varianterna då? 😉 För det kräver mycket bandbredd för att ladda upp. Om vi gör det, får jag väl hoppa över min egen tävlan isåfall och arrangera en omgång till.

Angående bandbredden för ev. mp3;

Kanske kan vi få låna lite utrymme av Studios egna server?

Dela på andra sajter

I teorin borde det väl inte vara några problem... borde väl bara vara att bifoga filerna under en demopostning (visst lite regeltänjning måste ju göras, men men..) PMa och fråga Olsberg, han läser med största sannolikhet inte alla trådar som skrivs, men läser de flesta PM som skickas...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.