Sonnert Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 jag vill också lägga en röstning såhär i efterhand. 12p nr1 helt i min stil. jag hade själv funderingar på att göra lite tysk shaffel men det blev inge bra. en aning tjatig men annars grym 10p nr3 snyggt jobbat med alla ljud! tyvärr känns låten lite opersonlig men 10 poäng blir det ialla fall 🙂 8p nr4 ja jag vet, jag har gjort den själv. men jag ger den ändå 8 poäng. Låten är omogen på alla sätt och vis men jag rycks med i den. konstigt att ingen har kommenterat alla humor-inslag i slutet av låten (och även efter loop-punkterna) det är inte helt omöjligt att det kommer en "real-version" av den här låten med ljud jag har valt ut själv 😆 6p nr5 kul med ett prytz-intro 😆 allt börjar bra med benassibasar, sidechain och hela kittet. men jag tycker inte att melodin som kommer in 1:50 passar alls, den är inte trallvänlig. 4p nr6 kul med rave. snygga ljud. 2p nr2 missförstå mig rätt Jiisuki man jag fattade inte mkt av låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jiisuki Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 2p nr2 missförstå mig rätt Jiisuki man jag fattade inte mkt av låten. Haha, lugnt. Det gör inte jag heller Lovar att jag ska skärpa mig till nästa kompo! ;P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 hoppas på att det blir fler som kan medverka den här gången! Jag vill gärna! Men skippa den där riktigt hemska röstningen med 2 till 12 poäng om du är lekledare. lova det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 4p nr6 kul med rave. snygga ljud. Grr.. Enya är inte Rave. Det är techno. Bahahaha.. I'm going to take my work back to the underground.... Ni fattar ju inte.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Jag vill gärna! Men skippa den där riktigt hemska röstningen med 2 till 12 poäng om du är lekledare. lova det? om du syftar på att ingen blev utan poäng så beror ju det på att det va just 6 st som deltog. är det däremot 7 st, 😆 blir det hårdare bud 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 2 maj 2005 Jag vill gärna! Men skippa den där riktigt hemska röstningen med 2 till 12 poäng om du är lekledare. lova det? om du syftar på att ingen blev utan poäng så beror ju det på att det va just 6 st som deltog. är det däremot 7 st, 😄 blir det hårdare bud 🙁 True dat'! True 'dat! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 så Kyaal! bollen är din om du vill. ett samplepack, ett tema. jag är redo! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kyaal Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 så Kyaal!bollen är din om du vill. ett samplepack, ett tema. jag är redo! 🙂 ok så vi kör direkt?? i så fall ska jag komma på något smart.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 vore kul om det blir lite bättre reklam den här gången. som med studiofetstivalen. moderatorns jobb? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Lägg in det i festivalforumet, tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2 och lägg den i din signatur samt en länk till tråden 🙂 lätt fixat. Går även att lägga in i nyhetsforumet om man vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mingus Postat 11 maj 2005 Dela Postat 11 maj 2005 Jäklar vad glad man blev av att lyssna genom era bidrag!!! Tyvärr han jag varken vara med eller rösta, men vad kul det var att se (höra) att folk lägger ner energi för att göra sånt här!! Respect! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 13 maj 2005 ...tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2... Typ nåt sånt här? Kyaal, kör vi igång innan eller efter Studiofestivalen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kyaal Postat 13 maj 2005 Dela Postat 13 maj 2005 ...tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2... Typ nåt sånt här? Kyaal, kör vi igång innan eller efter Studiofestivalen? 🙁 Snygg loggo!! Ja, jag ska hitta på något bra bara så kör vi..! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kyaal Postat 13 maj 2005 Dela Postat 13 maj 2005 (redigerat) Just ja, jag råkade höra Britneys senaste... och jag tyckte att ett av trumljuden var misstänkt likt det där "smash"(tror jag det var) som var med i samplepacket.. Några kommentarer vectro? Redigerat 13 maj 2005 av kyaal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 13 maj 2005 Ja, det kan inte vara så att vi använder samma ljudkälla? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 14 maj 2005 Dela Postat 14 maj 2005 Usch!!....Kyaal snodde min förstaplats på sissta rösten!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 26 juni 2005 ...tillverka en liten signaturbild som säger reason kompo 2... Typ nåt sånt här? Kyaal, kör vi igång innan eller efter Studiofestivalen? 🙂 Kyyal, nu kör vi tycker jag! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naith Postat 26 juni 2005 Dela Postat 26 juni 2005 Finns det möjlighet att kunna få höra bidragen från Reasonkompo nr. 1? Går nämligen inte att ladda ner låtarna från den sökvägen som anges i trådens början. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 27 juni 2005 Finns det möjlighet att kunna få höra bidragen från Reasonkompo nr. 1? Går nämligen inte att ladda ner låtarna från den sökvägen som anges i trådens början. 😉 Det var många MB och för bara några veckor sen blev jag tvungen att radera filerna... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 27 juni 2005 Dela Postat 27 juni 2005 Finns det möjlighet att kunna få höra bidragen från Reasonkompo nr. 1? Går nämligen inte att ladda ner låtarna från den sökvägen som anges i trådens början. 😄 Jag har fortfarande kvar reason filerna om du vill ha? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 september 2005 Trådstartare Dela Postat 9 september 2005 Ja, jag ska hitta på något bra bara så kör vi..! Kom igen nu! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 10 september 2005 Dela Postat 10 september 2005 Ja, jag ska hitta på något bra bara så kör vi..! Kom igen nu! 🙂 Du kan ju aggera lekledare om du vill, Linus. Bara att diktatoriskt, lite snyggt, glida in och sätta igång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutto Postat 10 september 2005 Dela Postat 10 september 2005 Du kan ju aggera lekledare om du vill, Linus. Bara att diktatoriskt, lite snyggt, glida in och sätta igång.Ja för faen! 😆 har väntat på detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 11 september 2005 Trådstartare Dela Postat 11 september 2005 (redigerat) Jag har numera 56k modem. 🙁 Svårt att vara arrangör just nu. Edit: Jag kan hjälpa till genom att fixa ihop ett sample pack ifall nån annan vill vara ansvarig? Redigerat 11 september 2005 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kyaal Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Ah sorry guys, hade helt glömt bort att plocka upp detta... Linus, vad är det du behöver hjälp med? Kan jag bistå med någonting? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Skulle agera arrangör om jag inte var så notoriskt opålitlig i såna här sammanhang. Är dock gärna med och tävlar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 september 2005 Trådstartare Dela Postat 12 september 2005 Linus, vad är det du behöver hjälp med? Röstningen. RNS-filerna blir ju små, eftersom vi inte inkluderar samplingar i filerna. Alla skaffar ändå hem zip-filen med samplingarna också. Så då är frågan om vi ska skippa MP3-varianterna då? 🙂 För det kräver mycket bandbredd för att ladda upp. Om vi gör det, får jag väl hoppa över min egen tävlan isåfall och arrangera en omgång till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 En annan möjlighet är att INTE använda samplingar alls. Man kan ju hitta andra "begränsningar" för tävlandet som gör det hela intressant..: Typ: Gör en låt med 3 st Malström synthar som enda ljudkälla? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kyaal Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Linus, vad är det du behöver hjälp med? Röstningen. RNS-filerna blir ju små, eftersom vi inte inkluderar samplingar i filerna. Alla skaffar ändå hem zip-filen med samplingarna också. Så då är frågan om vi ska skippa MP3-varianterna då? 😉 För det kräver mycket bandbredd för att ladda upp. Om vi gör det, får jag väl hoppa över min egen tävlan isåfall och arrangera en omgång till. Angående bandbredden för ev. mp3; Kanske kan vi få låna lite utrymme av Studios egna server? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 I teorin borde det väl inte vara några problem... borde väl bara vara att bifoga filerna under en demopostning (visst lite regeltänjning måste ju göras, men men..) PMa och fråga Olsberg, han läser med största sannolikhet inte alla trådar som skrivs, men läser de flesta PM som skickas... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.