Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Datorn har gått perfekt i 2 år...men sen i går uppstår hack i audio när jag kör Cubase 8.5. Win 10 64..Intel i3 2120 proc..500 gb hårddisk sata..8 gb RAM..Cubase 8.5..plug-ins Superior Drummer..SampleTank..Halion..vid Real Time export uppstår CPU overloaded..VST performance ligger på 20-25%....VST bridge tar upp 5% i aktivitetshanteraren..aldrig haft detta förut! Har AVG virusprogram....kan det ha ngt att göra med detta? Dock funkade det när jag exporterade tll MP3

Annons
Postat

Ja det är lite märkligt...avinstallerade AVG antivirus och efter det uppstod inga hack...kanske är det så att antivirusprogrammet störde...vid körning av Cubase såg jag då och då att det uppstod "peakar" i pårogrammet..som att ngt störde!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det hade väl räckt att stänga av den under tiden istället för att avinstallera. Allt som går stänga av och drar onödig cpu och eventuellt stör, är det bara stänga av medan man håller på i sin daw.

Postat

AVG är väl inte heller den snålaste virusdödaren? Är sedan antispyware och andra skydd aktiverade också, så blir det ännu värre...

NOD32 brukar vara det som oftast rekommenderas när man behöver ha kvar så mycket kraft som möjligt, så det är vad jag har kört med i några år vid det här laget. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.