Jon Rinneby Postat 11 juli 2016 Postat 11 juli 2016 Tar detta med en nypa salt, men intressant helt klart. Värt att hålla öronen öppna 🙂 https://www.kickstar...t-to-your-uniqu Spännande om det fungerar! mvh Jon
Cathrine Postat 11 juli 2016 Postat 11 juli 2016 Låter jätteintressant. Kul om det fungerar, om inte annat är det ofta bra med folk som försöker hitta nya vägar på saker och ting. ☺️ 1
Claes Holmerup Postat 11 juli 2016 Postat 11 juli 2016 Jag fick frågan om dessa på FB, så jag kan lika gärna kopiera in mitt svar här också: När man gör kliniska hörselundersökningar, så använder man ju otoakustiska emissioner för att diagnostisera - men alla utprovningar kräver också subjektiva hörseltester (alltså där patienten måste ge respons), så jag tror knappast att man kan göra en så perfekt fungerande helautomatisk sådan justering, som de påstår... Sedan är det inte vidare bekvämt att ha in-ears och dessutom kåpor utanpå det - men det är kanske en annan aspekt...
AnthonyS Postat 14 juli 2016 Postat 14 juli 2016 Jag skrev ett långt, detaljerat och ordrikt svar - som ingen jävel kommer att orka läsa. Så, här kommer den kondenserade versionen: det här är en kul ide, men man kan i dagsläget inte använda sig av fenomenet otoakustiska emissioner för att i detalj kartlägga någons hörsel på det här sättet. Tyvärr. 1
Jon Rinneby Postat 14 juli 2016 Trådstartare Postat 14 juli 2016 Jag skrev ett långt, detaljerat och ordrikt svar - som ingen jävel kommer att orka läsa. Så, här kommer den kondenserade versionen: det här är en kul ide, men man kan i dagsläget inte använda sig av fenomenet otoakustiska emissioner för att i detalj kartlägga någons hörsel på det här sättet. Tyvärr. 🙂
D Vibe Postat 14 juli 2016 Postat 14 juli 2016 Verkar lite väl mycket magi. Men det ska bli intressant att följa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.