Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min bästa är:

Flickvännen kommer hem från jobbet och jag sitter iförd kalsonger (dvs. jag har ej lämnat studion på hela dagen)

"Faan vad jag är trött på den där jävla fittstudion"

Slå den om ni kan!

Per

Annons
Postat

Så d****a typsikt. Tjejer är så f*******t d***a i h*****t. Som sagt, typiskt svar men ändå oslagbart. Henne kan man nog inte kalla för flick-vän, möjligen flicka.

Min hustru brukade ofta uppmuntrande säg att hon tycker det är bra att jag har en rolig hobby som ger mig glädje (hon har inga hobbies -- fler kvinnor än man kanske tror har inte det - -de är också ofta dåliga på att leka med barn vilket är konstigt eftersom de har lätt för att vara förtjusta i barn coh gärna vill "skaffa" dem) -- NOT!, nej, INTE. "Du sitter alltid vid den där d****a datorn!" skriker hon med aggressivt blottade tänder som om hon var någon sorts revirförsvarande chimpans eller nå't.

Till saken hör att dagen det senast hände hade jag tagit barnen till sina respektive förskolor, hämtat minstingen och somnat honom på middagen (det vill inte hon göra för hon blir så "slö" av det), gått och hämtat nästa barn senare på eftermiddagen (och tagit minstingen med mig för det passade henne bäst), tvättat/hängt upp/torkat all tvätt, lagat alla måltider och tagit hand om all disk under dagen, till och med den disk hon brukar slänga ned i diskon som en sorts installation istället för att stoppa den direkt i diskmaskinen ("man hinner faktiskt inte göra allt hela tiden"), dammsugit vardagsrummet ("Kunde du inte tagit sovrummet samtidigt" -> min replik i snäsig ton blir "klaga inte hela tiden" -> hennes irriterade replik blir då "jag försöker ju bara hjälpa till" vilket är så förbluffande i mina öron att jag inte kan säga någonting) och somnat de två yngsta barnen så att hon inte skulle bli störd när hon ville ha kvalitetstid med den äldsta (vilket är svårt när småbröderna är med, tycker hon).

Kanske ville hon umgås med mig istället för att sitta själv och göra ingenting (obs, ingenting!) men det sa hon inte denna gång heller så det är svårt att veta (frågar jag säger hon kanske "ja" eller "nej jag har det så bra så").

Kanske 1½ timme kvar tills jag stupar i säng. Intensivt umgänge med barnen ända sedan de kommit hem från förskolorna. Liiite tid för mig själv, snälla, att rensa tankarna, att inte bara leva som en serviceinrättning åt andra. På kvällen, innan läggdags. Bara ett midispår som skall kvantifieras om -- sen måste jag också sova. Jag, tråkmånsen, som inte vill dricka te som gör mig kissnödig på natten och inte vill höra om hur dumma dagens ungar är (utom våra egna, så klart) är eller den "äckliga alkisen på hörnet" eller om grannens katt som bajsat i trädgården igen. Jag ska lyssna på det också men snälla...en annan dag...

Postat
Så d****a typsikt. Tjejer är så f*******t d***a i h*****t. Som sagt, typiskt svar men ändå oslagbart. Henne kan man nog inte kalla för flick-vän, möjligen flicka.

Min hustru brukade ofta uppmuntrande säg att hon tycker det är bra att jag har en rolig hobby som ger mig glädje (hon har inga hobbies -- fler kvinnor än man kanske tror har inte det - -de är också ofta dåliga på att leka med barn vilket är konstigt eftersom de har lätt för att vara förtjusta i barn coh gärna vill "skaffa" dem) -- NOT!, nej, INTE. "Du sitter alltid vid den där d****a datorn!" skriker hon med aggressivt blottade tänder som om hon var någon sorts revirförsvarande chimpans eller nå't.

Till saken hör att dagen det senast hände hade jag tagit barnen till sina respektive förskolor, hämtat minstingen och somnat honom på middagen (det vill inte hon göra för hon blir så "slö" av det), gått och hämtat nästa barn senare på eftermiddagen (och tagit minstingen med mig för det passade henne bäst), tvättat/hängt upp/torkat all tvätt, lagat alla måltider och tagit hand om all disk under dagen, till och med den disk hon brukar slänga ned i diskon som en sorts installation istället för att stoppa den direkt i diskmaskinen ("man hinner faktiskt inte göra allt hela tiden"), dammsugit vardagsrummet ("Kunde du inte tagit sovrummet samtidigt" -> min replik i snäsig ton blir "klaga inte hela tiden" -> hennes irriterade replik blir då "jag försöker ju bara hjälpa till" vilket är så förbluffande i mina öron att jag inte kan säga någonting) och somnat de två yngsta barnen så att hon inte skulle bli störd när hon ville ha kvalitetstid med den äldsta (vilket är svårt när småbröderna är med, tycker hon).

Kanske ville hon umgås med mig istället för att sitta själv och göra ingenting (obs, ingenting!) men det sa hon inte denna gång heller så det är svårt att veta (frågar jag säger hon kanske "ja" eller "nej jag har det så bra så").

Kanske 1½ timme kvar tills jag stupar i säng. Intensivt umgänge med barnen ända sedan de kommit hem från förskolorna. Liiite tid för mig själv, snälla, att rensa tankarna, att inte bara leva som en serviceinrättning åt andra. På kvällen, innan läggdags. Bara ett midispår som skall kvantifieras om -- sen måste jag också sova. Jag, tråkmånsen, som inte vill dricka te som gör mig kissnödig på natten och inte vill höra om hur dumma dagens ungar är (utom våra egna, så klart) är eller den "äckliga alkisen på hörnet" eller om grannens katt som bajsat i trädgården igen. Jag ska lyssna på det också men snälla...en annan dag...

Det där låter... uhh .. tragiskt..

Men det är nog allt för vanligt tror jag.

Jag skulle inte stå ut en minut i ett sådant förhållande; men det är något jag säger nu; och vips så sitter jag säkert där med skägget i brevlådan och en gapande sambo/hustru..

Jag fattar inte varför det är så många människor (oavsett kön) som har så svårt för att låta sin partner få vara för sig själv en stund?

*suck*

Postat

Jag är helt med dig Fredrikmo!

Kvinnor har inga hobbys förutom att shoppa och kolla på TV...

Jag har försökt flera gånger att få in henne i någon hobbyverksamhet. T ex skytte, men jag missar varje gång.... 😕

/H

Postat

Jag - Vill du lyssna på min nya låt?

Hon - Javisst, vad roligt!

Jag - Ok, den går så här....(la la la la....di di...du di du...trallilallilallall....)

- *hon tittar på tv:n*

- *jag ger allt*

Jag - Men....va fan...du lyssnar ju inte....

Hon - Jo, jag lyssnar samtidigt.

- *tjena*

Postat
Varför har tuppen INGA händer då?

För att hönan har inga bröst. 😄

HAHaa vafan hacke!! Strålande 😕

Postat
Ojojoj vad sorgligt ni har det. Min flickvän har alltid stöttat mig i alla väder. Det är tur det. Hade not inte pallat ett bli sliten ifrån musiken 😛

Precis...Din flickvän är ju helt tvärtemot. Följer med på forumträffar och reggar sig på forumet. Du kan skratta dig lyckligt du...( eller vafan....heter det skatta sig lycklig? .... hmm... ) 😆

Postat

Haha.. fan vilken hemsk snubbe!! 🙁 Tur att arten i sig är under utrotning..

Men samtidigt som mansgrisarna är under utrotning, ökar arten av kvinnogrisar:

kvinnogrisar.jpg

Fredrikmo, du verkar vara gift med kvinnornas svar på mannen i P1. Förstår inte hur man kan ta så mycket skit. Vet hon om att det är så du upplever det? Hon kanske inte VET att hon är en bitch? Ärligt.

Jag är glad att jag har det som jag har det. Min flickvän stöttar mig till 100% i min musik och mina drömmar, och jag stöttar henne 100% i hennes drömmar. Det handlar om att ge och ta. Det handlar inte bara om "vilken (o)tur du har som har ett sånt förhållande", man hjälps åt att forma det till vad det är. Och går det inte alls oavsett hur mycket man kämpar, dumpa.

Bla, bla, bla, ält, ält, ält... sorry, ska sluta floskla. Jämnställdhet på lika villkor är alltid ett ämne jag inte kan hålla käft om.. skrev t.o.m en låt om det och lade ut här för ett år sedan: Om man e man 😛

Postat
Ojojoj vad sorgligt ni har det. Min flickvän har alltid stöttat mig i alla väder. Det är tur det. Hade not inte pallat ett bli sliten ifrån musiken 🙁

Vad som är bra i vårt hem är att jag i alla fall kan spela precis vilken musik jag vill utan att hon skal klaga -- och jag har inrett bostaden efter mitt skivinnehav och ljudlyssninande. Bara detta är oerhört ovanligt! 😛

Postat (redigerat)
. Vet hon om att det är så du upplever det? Hon kanske inte VET att hon är en bitch? Ärligt.

J

Måste tänka på det där ett tag...nu måste jag byta en blöja 🙁

Redigerat av Fredrikmo
Postat

Hallå this is 2005.....En självklarhet att ge varandra utrymme och ömsesidig respekt...en ekvation som är skitsvår att få att gå ihop i vardagen, men med lite

jobb funkar det...Min fru har en hobby( eller livsnerv,liksom jag) 🙁

Ps. gubben i ring P1 är ett patriarkalt arv som varje vuxen individ med sunt förnuft måste göra sig av med....män är inga offer som ska skämmas bort hela livet för att vi har haft mammor som varit tyngda under patriarkatet Ds.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Kan man inte ge varandra lite spelrum (jag kunde inte låta bli) så är det illa. Ömsesidig respekt är vad som gäller.

Postat (redigerat)

Som tur är är min tjej utbildad producent precis som jag och vi skriver musik ihop så inga klagomål här inte 😆

Redigerat av lavrell
Postat

"Inte ikväll, älskling! Jag har huvudvärk!"

Ja, så brukar det låta. Det kanske inte verkar något vidare originellt eller nytt men det är det. Ända sedan jag fick min Mac Powerbook G4 och M-box är det mitt standarsvar när frugan vill "umgås"!

Postat

Jag ska nog skaffa mig en riktig kvinna från Thailand tror jag. Det var tamejfan något av det roligaste jag hört 😆

Postat
Jag ska nog skaffa mig en riktig kvinna från Thailand tror jag. Det var tamejfan något av det roligaste jag hört 😄

Gör det..."så slipper du feministsubborna som djävlas med allt och alla"... 😎😛😆

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Ps. gubben i ring P1 är ett patriarkalt arv som varje vuxen individ med sunt förnuft måste göra sig av med....män är inga offer som ska skämmas bort hela livet för att vi har haft mammor som varit tyngda under patriarkatet Ds.

Teppas?

Vi ska visst skämmas. Läs den här pinsamma tråden och fundera på var könsrollerna kanske kommer ifrån.

Postat

Oj då... det här blev ett hett ämne...

Jag glömde att säga att min kvinna är gravid... och hon hade en dålig stund... hon är annars mycket stödjande i mitt musikskapande...

Jag glömde nog säga att hon hade rätt den dagen när hon sa sanningen...

Det har blivit mycket tid i fittstudion... nu ska det bli andra bullar...

Kvinnor och män skall vara tillsammans i studion... det blir roligast så... även om min flickvän inte sjunger så bra... så gör hon det med glädje...

Alla har vi dåliga dagar... vissa dåliga äktenskap... andra vill bara ha kul...

Den här tråden utvecklades inte till vad jag trott...

Lev väl och ta hand om varandra...

Per

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.