suprapappa Postat 1 juli 2016 Postat 1 juli 2016 (redigerat) Hallå! Köpte för en tid sedan en begagnad Icon Qcon Pro (daw-controller) som jag använder tillsammans med Cubase 8.5 och Windows 10. Har försökt att kolla på några tutorials och kikat i den torftiga manualen men det är väldigt mycket trial and error som gäller så hittills är det mest bara volymfaders som används. Är det någon som känner till ngn bra manual eller instruktionsvideo som finns på nätet? Kan man själv programmera funktionsknapparna till att utföra vad man vill? Pan-rattarna är ganska grova och funkar inte riktigt för ändamålet tycker jag. Skulle framförallt vilja använda dom till att styra eq med. Jag har en Native Instruments Kore 2 som borde kunna användas till detta men har inte fått den att funka under Win 10. Någon annan som har? Tack Petri Redigerat 1 juli 2016 av suprapappa
suprapappa Postat 1 juli 2016 Trådstartare Postat 1 juli 2016 Lyckades lösa biten med Kore. Se denna tråd //forum.studio.se/topic/111697-kore-2-som-controller-foer-cubase-eq-funkar-men-kan-man-justera-q-vaerde/ men skulle behöva hjälp med att justera q-värde (det går förvisso att göra det med ena handen på Qcon och andra på Kore)
Lundin Postat 2 juli 2016 Postat 2 juli 2016 (redigerat) Tjena Supra. Qcon kör om jag inte minns fel enligt Mackie MCU protokollet i Cubase men jag lyckades inte hitta någon "setup video" på tuben.. fast det kanske du redan fixat.. Vet inte om du sett denna länk. https://www.youtube.com/watch?v=mY7GsM9ygl8 Macke-protokollet är inget att hurra för.. alldeles för yxigt att använda, har själv försökt i flera år att hitta en bra kombination men har gett upp.. och Steinbergs egna controllers gav dom upp utvecklingen på alldeles för tidigt. Har även testat dom Ipad varianterna som finns men dom kör också på mackies protkoll så det blir ju inget bättre än så. hosta upp o kör Nuage vettja.. där har du dedikerade knappar för allt så det räcker o blir över.. men jag vettefasen om det smakar lika bra som det kostar. Lycka till. Redigerat 2 juli 2016 av Lundin fel ordval
suprapappa Postat 2 juli 2016 Trådstartare Postat 2 juli 2016 Tack Lundin! Jo, det stämmer att den kör Mackieprotokoll. Jag har inte så mycket att jämföra med men det är en fröjd att kunna ställa två nivåer mot varandra med händerna istället för med musen. Trist bara att det inte verkar gå att få Qcon att hoppa till den kanal som är vald i Cubase....jobbigt när man har 150 kanaler och ska stega 8 i taget 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.