Bbenderman Postat 28 juni 2016 Postat 28 juni 2016 (redigerat) Vill ha hjälp med mix å master Min Imac klarar inte mer utan den stökar till det när jag gör Mp3. låter som inte trummorna hänger med ibland ja ja ni hör kanske något bra i låten så ni vill göra den bättre Nu är det bara jag som spelar alla instrument men vi är 5st I bandet men svårt att få dem in min lillai studio där jag ensam sitter mixtrar å mastrar utan någon feedback så hjälp mig snälla. https://www.dropbox.com/s/kt3ewz0xa4e6mfa/Children%20drown.mp3?dl=0'>https://www.dropbox.com/s/kt3ewz0xa4e6mfa/Children%20drown.mp3?dl=0 Blev bättre när jag skippade Groove det verkar ta mycket dator kraft,kanske beror på att jag spelar så jädrans otajt så datorn inte orkar med (- ;https://www.dropbox.com/s/kt3ewz0xa4e6mfa/Children%20drown.mp3?dl=0 Redigerat 28 juni 2016 av Bbenderman
Bbenderman Postat 28 juni 2016 Trådstartare Postat 28 juni 2016 Naiv kan betyda barnslig, godtrogen, troskyldig, blåögd, aningslös, omogen; enfaldig, lättlurad, lättrogen, dum, korkad; okonstlad, okomplicerad, naturlig, primitiv Vilket av följande dum kanske Men hjälp mig stt hitta lite bättre ord kanske du hittar en hel mening som år klatschig? Jag har har tidigare tänkt en berättelse när jag började skriva men det blev komplicerade ord Å så svårt berätta så mycket med så lite text som möjligt för att dt inte ska bli typ Rövarkungens Ö av Nationalteatern Så har jag börjat tänka likt Per Gessle han börjar skriva ord som låter bra så när han fått ihop 10 ord så testar han vilket som låter bäst efter första, Så jobbar han fram låten typ som man testar accord efter varandra Googlade efter texten The look då jag tycker dn har alla synonymer till Naiv Så jobbade Per fram den texten till deras största hit När jag skrev texten till "The Look" var fokus på att hitta ord som skulle passa bra till rytmen. Han började med att ta de första ord han kom på som passade. Efter ett tag såg han att det finns en slags surrealistisk logik i de ord han skrivit, så han bestämde sig för att behålla den, med motiveringen att "Det lät fruktansvärt tufft". Texten har sålunda ingen speciell handling, utan är bara lösryckta ord, med syftet att stödja rytmen för att skapa en bra poplåt. När Per skrev texten till "The Look" var hans fokus på att hitta ord som skulle passa bra till rytmen. Han började med att ta de första ord han kom på som passade. Efter ett tag såg han att det finns en slags surrealistisk logik i de ord han skrivit, så han bestämde sig för att behålla den, med motiveringen att "Det lät fruktansvärt tufft". Texten har sålunda ingen speciell handling, utan är bara lösryckta ord, med syftet att stödja rytmen för att skapa en bra poplåt. Låten släpps Redigera Roxette släppte "Look Sharp" och turnerade i Sverige igen. Albumet var framgångsrikt i Sverige och sålde 350 000 exemplar de första två månaderna, men floppade på alla andra platser i världen. I USA refuserade Roxettes skivbolag skivan med motiveringen att bandet kom från Sverige och att musiken inte skulle gå att spela på amerikansk radio. (källa?) En utbytesstudent från USA, Dean Cushman, återvände efter studier i datavetenskap i Borås i Sverige. I sitt bagage hade han "Look Sharp", en skiva som han gillade. ” Jag fick en släng av dåligt samvete. Jag hade ju lovat att lyssna på den. Ge mig en kvart, så kommer jag ut och ger honom skivan. Jag satte på Roxette-skivan och "The Look" gick på... „ — Brian Philips talar om varför han lyssnade på "The Look" Han fick radiostationen KDWB i Minneapolis att spela "The Look". Radiostationen fick positivt svar från sina lyssnare och Brian Philips som var programchef för stationen beslöt att kopiera låten och skicka till sina kollegor i Miami, New York, Los Angeles. Låten spreds på detta sätt kopierad på kassettband över USA. KDWB märkte att låten väckte stor uppmärksamhet redan på första uppspelningen och att lyssnarna hörde av sig till stationen. Plötsligt hade Roxette fått en singel som var en hit utan att någon skiva släppts. Det amerikanska skivbolaget insåg sitt misstag och paniksläppte singeln. "The Look" släpptes även som singel den 12 januari 1989, och B-sida var "Silver Blue" (demoversion). Per Gessle sjunger det mesta av texten. The Look blev en hit i USA, och gick den 8 april 1989[4] högst upp i topp på listan Billboard Hot 100. Många där ansåg att en av låtens styrkor var att texten var skriven av en svensk, det vill säga någon som inte hade engelska som modersmål. De tyckte att Gessle fått till ordvändningar som de aldrig skulle kommit på själva, till exempel textraden "what in the world can make a brown-eyed girl turn blue".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.